Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Amica Optimum 800 - folia z silnika pralki Amica

24 Apr 2014 10:05 5256 19
  • Level 10  
    Witam!
    Rozkręciłem pralkę w celu wymiany łożysk które się rozpadły (ja bym do tego nie dopuścił.. pralka od sąsiadki która póki się kręciło to prała). W wyniku oględzin okazało się że krzyżak z osią do wymiany i łożyska oraz simering. Koszt tego zestawu do ok 100zł. Nie wiem czy inwestować w tą pralkę bo zastanawia mnie folia która wydostała się z otworu silnika od strony osi. Folia widać jest porozrywana i chyba nie kompletna.
    W związku z tym pytam do czego służyła ta folia - jakie miała zadanie i czy jej brak będzie wpływał na pracę pralki lub żywotność silnika.
    Ta informacja jest dla mnie ważna bo jeśli silnik długo nie popracuje to nie warto ładować 100zł w ten zestaw.
    bardzo proszę o pomoc w tej sprawie..
    Widziałem ktoś już zamieścił taką folię na forum ale temat zamknięty i nikt nie wypowiedział się na temat samej folii.. problem w tamtej pralce był inny niż sama folia. (dodam jeszcze że nie wiem czy do końca pracował silnik. Prawdopodobnie tak ale w momencie gdy rozleciało sie łożysko spadł pasek i pralka się zatrzymała)
    Za wszelkie informacje rzetelne będę wdzięczny :)
    Rysiek

    Pralka Amica Optimum 800 - folia z silnika pralki Amica
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Home appliances specialist
    Usuń resztki folii (bez niej silnik może pracować), włącz program wirowania bez paska i będzie wiadomo czy silnik sprawny.
  • Level 10  
    zhudomel wrote:
    Usuń resztki folii (bez niej silnik może pracować), włącz program wirowania bez paska i będzie wiadomo czy silnik sprawny.

    dzięki za odpowiedź. postaram się usunąć ale musze wiedzieć gdzie ona była.. bo tego nie wiem.
    Ale nie wiesz jakie miała spełniać zadanie?
    Co do uruchomienia podczas gdy cała pralka w strzępach (wymiana łożysk) pewnie będzie cieżko.. bo pewnie elektornika wywali inny błąd z powodu rozłaczenia choćby grzałki czy drzwiczek.. wiec pewnie bede musial najpierw wymienić krzyżak i łożyska a dopiero potem sprawdzać silnik..
  • Home appliances specialist
    Folia była na wirniku jako izolacja.
    Jeżeli pralka rozmontowana, to nie włączaj.
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 10  
    domacik wrote:

    Ad2. Bez paska sterownik wygeneruje błąd E21. Silnik musi być obciążony przynajmniej paskiem.


    dzięki. resztki folii jakie znalazłem usunąłem.. w takim razie mam nadzieje że silnik będzie działał... póki co mam problem z wybiciem pozostałości z zewn łożyska które nie bardzo jest jak wybić.. na razie WD40 go penetruje.. ale będzie to problem.
  • Level 1  
  • Level 10  
    domacik wrote:

    Dobry wybijak (długie ramię i ostra, twarda krawędź), młotek przynajmniej 0,5 kilo z ergonomicznym trzonkiem i dasz radę... :)

    Dzięki za wsparcie.. wewnętrzne łożysko (było w całości chociaż rozklekotane) było cholernie ciężko wybić.. doba z WD40 młotek 2kg i gruba rura i po odpowiednim podstawieniu żeby nie "oddawało" dopiero z bólami się udało.. tu zaś będzie gorzej.. tylko mały rancik wystający poza tuleje wewnątrz otworu po którym mogę uderzać.. zrobiłem kilka uderzeń i nic.. ani drgnęło.. jeszcze do jutra się pomoczy i będę z nim walczył :)
    dam znać jak złożę..
    tylko obawiam się że jeszcze grzałka do wymiany.. rusza się strasznie i chyba tam lało bo cała blaszka przy stykach skorodowana jak i sama szpilka.. ale to można wymienić nawet po złożeniu pralki..
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 10  
    domacik wrote:

    Po to istnieje guma oporowa w grzałce, żeby ją odpowiednio dokręcić wystającą nakrętką. Klucz nasadowy fi 10 i do dzieła! :)
    Ale to dopiero na samym końcu, jak uporasz się z resztą mechaniki.


    chyba sprawna.. próbowałem już dokręcić ale nie bardzo już sie chce kręcić.. a rusza się bardzo.. no ale zobaczymy.. najpierw to łożysko trzeba wyrugować

    Dodano po 3 [godziny] 17 [minuty]:

    a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 10  
    domacik wrote:

    Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)


    dzięki za te radę.. w sumie boję się tego wkręcania bo nie wiem czy mi klucz typu torx to wytrzyma bo to pewnie jakaś chińszczyzna. Łożsko drugie tzn jego pierścień z ogromnymi bólami wyszedł.. teraz kupię zestaw. Zastanawiam sie czy kupić z łożyskami 2RS czy ZZ.. radzą te z uszczelnieniem ale nie wiem czy na obroty pralki są ok.. jak sądzisz?
  • Level 1  
  • Level 10  
    domacik wrote:
    musstaffa wrote:
    łożyskami 2RS czy ZZ..

    To nie ma znaczenia. Grunt, żeby były z luzem C3.
    I oczywiście rzecz najważniejsza, to dobrej jakości uszczelniacz. Ja stosuję Eriksa.


    http://allegro.pl/show_item.php?item=4145983175 co sądzisz? niewiadomo jakiej produkcji jedno i drugie
    czy może to: http://allegro.pl/krzyzak-bebna-do-pralki-amica-gruba-os-z-lozyskami-i4158002408.html tu simering INCO.. taki własnie był w tej pralce
  • Level 14  
    Pierwszy zestaw to bodajże NSK, na twoim miejscu wziąłbym ten drugi zestaw.
  • Level 10  
    mam jeszcze pytanie. niektórzy piszą że między łożyska pchają smaru ile wejdzie.. czy tak się robi? jest tam dość dużo przestrzeni między jednym a drugim łożyskiem bo średnica otworu jest większa niż grubość wałka..
    Podobnie mam pytanie o smarowanie uszczelniacza od wewnątrz i osi w miejscu uszczelniacza.. ponoć smar może narobić kłopotów.. lepsza wazelina techniczna?
  • Level 10  
    artur9419 wrote:
    Pierwszy zestaw to bodajże NSK, na twoim miejscu wziąłbym ten drugi zestaw.

    zgodnie z Twoją radą kupiłem drugi zestaw. to łożyska PPL. teraz czeka mnie montaż wszystkiego..
    ponawiam pytanie co z tym smarem między te dwa łożyska.. ktoś gdzieś w innym poście pisał że pakuje tam ful smaru że niby tak fabrycznie robią.. czy tak się robi?
    mam jeszcze jedno pytanie. Ściągałem cienki wężyk z hydrostatu.. gdzieś przez przypadek przeczytałem że przez założeniem warto dmuchnąć w ten wężyk i zacisnąć palcem przed założeniem na hydrostat.. w jakim celu się to robi i czy to ma jakieś uzasadnienie? byłbym wdzięczny za podpowiedzi :)
  • Home appliances specialist
    musstaffa wrote:
    niby tak fabrycznie robią
    - nic podobnego. Możesz posmarować oś bębna i tuleje w zbiorniku przed zamontowaniem łożysk.
    musstaffa wrote:
    smarowanie uszczelniacza od wewnątrz i osi w miejscu uszczelniacza
    - wskazane.
    musstaffa wrote:
    przez założeniem warto dmuchnąć w ten wężyk
    - można.
    musstaffa wrote:
    zacisnąć palcem przed założeniem na hydrostat
    - nic to nie da; na drugim końcu jest otwarta przestrzeń, więc powietrze i tak ucieka.
  • Level 10  
    zhudomel wrote:
    musstaffa wrote:
    przez założeniem warto dmuchnąć w ten wężyk
    - można.
    musstaffa wrote:
    zacisnąć palcem przed założeniem na hydrostat
    - nic to nie da; na drugim końcu jest otwarta przestrzeń, więc powietrze i tak ucieka.
    tak właśnie myślałem.. bo widziałem że to otwarta rurka z drugiego końca..
    dzięki za wszystkie odpowiedzi. Oś posmaruje bo wiadomo będzie lepiej ją nabić przy zakładaniu.. i otwory przed założeniem łożysk i uszczelniacza.
  • Level 10  
    dziękuję wszystkim za pomoc. Pralka z wymienionymi łożyskami oraz krzyżakiem śmiga jak nowa. Silnik okazał się być w porządku i tak jak wspominaliście będzie działał bez tej folii. Po włączeniu wyświetlała P08 (i buczała głośno) bo pewnie nie skończyła prania (pasek spadł jak rozleciało się łożysko) zresetowałem i włączyłem nowy program - działa.
    Jeszcze raz dziękuję. Temat do zamknięcia