Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R420 błąd silnika kody EMS.

24 Kwi 2014 13:58 6459 3
  • Poziom 1  
    Witam! Jestem nowym użytkownikiem. Potrzebuje rozkodować błędy EMS w SCANII R420 z 2007r. Co jakiś czas zapali mi się żółta kontrolka błąd silnika i po sprawdzeniu wyświetlają się 3 aktywne błędy EMS 5126, 5409, 5122 przy wszystkich jest też nr 1805269. Nie wiem czy istotny? Dodam że nic się nie nie dzieje w tym momencie jak to się zapali tzn. Nie traci mocy ani nic podobnego.
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 15  
    5122:
    Tytuł
    Kalibracja przepływomierza masowego powietrza
    Usterka

    Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie.
    Przyczyna

    Usterka może mieć następujące przyczyny:
    • nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego.
    • Nieszczelność w układzie EGR lub układzie powietrza doładowującego.
    Jeśli osiągi są słabe, prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik ciśnienia powietrza doładowującego.
    Uwagi

    Jednostka sterująca silnika wyłączy układ EGR.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź czujniki i przewody elektryczne.
    Sprawdź, czy nie ma nieszczelności w układzie EGR lub układzie powietrza doładowującego.
    Po usunięciu usterek dane EGR w jednostce sterującej trzeba zresetować za pomocą SDP3.


    5126:
    Tytuł
    EGR
    Usterka

    Jednostka sterująca pracą silnika wyłączyła układ EGR.
    Przyczyna

    Układ EGR został wyłączony, ponieważ podczas aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek.
    Uwagi

    Jednostka sterująca silnika wyłączy układ EGR. Kod usterki pozostanie aktywny do momentu wyłączenia zasilania kluczykiem.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź układ EGR pod kątem poniższych kodów usterek i napraw usterki w następujący sposób.
    • 0401
    • 0402
    • 1402
    • 1403
    • 1404
    • 164D
    • 164E
    Wyłącz i włącz ponownie zasilanie 15, przekręcając kluczyk w stacyjce.


    5409:
    Tytuł
    Czujnik ciśnienia oleju
    Usterka

    Sygnał z czujnika ciśnienia oleju wykazał wartość niższą od normalnej. Oznacza to, że ciśnienie oleju mierzone przy pewnej prędkości jest niższe niż być powinno.
    Przyczyna

    Usterka może być elektryczna lub mechaniczna.
    Usterki w układzie elektrycznym mogą być spowodowane uszkodzeniem czujnika lub przewodów elektrycznych.
    Usterki mechaniczne mogą być powstawać z powodu niskiego ciśnienia oleju spowodowanego awarią pompy olejowej, zaworu nadmiarowego lub zaworu chłodzenia tłoka.
    Usterka może być spowodowana przez wycieki w systemie smarowani, zablokowany filtr oleju lub rurę ssącą, paliwo w oleju, niski poziom oleju lub olej o niewłaściwej lepkości.
    Ponieważ czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury paliwa i czujnik MAF mają wspólny obwód zasilania, przyczyną usterki może być również usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa i czujnika MAF.
    Uwagi

    -
    Czynności zaradcze

    Sprawdź poziom oleju i filtr oleju.
    Sprawdź czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury paliwa i przepływomierz masowy powietrza, a także złącza i przewody elektryczne ich obwodów.
    Sprawdź olej i inne elementy układu smarowania.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta i czy kod usterki nie jest rejestrowany ponownie, kliknij opcję monitorowania kodów usterek i sprawdź kod usterki. Aby jednostka sterująca była w stanie sprawdzić kod usterki, temperatura płynu chłodzącego musi wynosić 70-90 °C, a prędkość obrotowa silnika musi wynosić 500-2400 obr/min. Możesz wykorzystać funkcję monitorowania kodów usterek, aby sprawdzić, czy powyższe warunki zostały spełnione.
  • Poziom 1  
    Witam
    to co pokazuje koordynator nie oznacza że w tym jest błąd...
    nr który podałeś to jednostka sterująca ecu... najnowszy nr tej jednostki to 2061758
    najpewniej czujnik ciśnienia doładowania ... częsty temat w hpi
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Wiesz co to koordynator a EMS .... raczej nie .... więc proszę się powstrzymać przed publikacją swoich wizji które są błędne.

  • Poziom 15  
    Kolego kolas42...
    bardzo Cię przepraszam, ale co ty za bzdury tu wypisujesz..??