Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hoover HTV 712.6 - Zdecydowanie padły łożyska chcę sam wymienić

24 Kwi 2014 18:42 2370 14
  • Poziom 13  
    Witam
    Od kilku lat używam pralki Hoover HTV 712.6 Jakieś pół roku temu zaczęły szumieć łożyska na bębnie ale nie było potrzeby reagować Niestety teraz trą , że aż w całym domu słychać. Nigdzie nie mogę znaleźć schematu budowy tej pralki żeby zobaczyć jakie są to łożyska i ewentualne uszczelniacze bo bym je kupił i sam wymienił bo potrafię A tak nie mogę ruszyć z miejsca.Pralka na 6 kg wsadu /od góry/1200obr. Może ktoś ma wiedzę na ten temat?
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Odkręć boki i będziesz miał dostęp do łożyskowań, demontuje je się dużo łatwiej niż w pralkach ładowanych od przodu. Zobaczysz jakie są nie zapomnij o V-oringach .
  • Poziom 13  
    Niestety nie da rady tak zrobić bo obudowa pralki jest pełna /lita/ i jedynym sposobem aby zobaczyć jakie są łożyska i symeringi/ uszczelniacze to trzeba wyjąć cały bęben. Jakbym miał tą wiedzę to najpierw załatwiłbym części a później pół dnia roboty i bałaganu w łazience i po sprawie. A tak to rozbebeszona pralka, nie wiadomo ile czasu na załatwienie części i dopiero reszta roboty.
    Dlatego też jestem niesamowicie wkurzony bo zmusza się chamsko klienta do tego aby napełniał pieniędzmi kieszenie serwisantów i nie miał w tak przyziemnych sprawach możliwości wyboru.
    Przecież taki schemat budowy to żadna tajemnica bo sprzęt mam w domu i w czym problem żeby go poroskręcać i zobaczyć jak jest zbudowany.
    Mam jeszcze nadzieję , że ktoś dotarł do takiego schematu i mi pomoże.
  • Poziom 14  
    viiking napisał:
    Odkręć boki i będziesz miał dostęp do łożyskowań, demontuje je się dużo łatwiej niż w pralkach ładowanych od przodu. Zobaczysz jakie są nie zapomnij o V-oringach .
    To nie jest żaden Whirlpool AWT, ani AWE czy choćby mastercook. Najlepiej będzie jak ją rozbierzesz wtedy na 100% kupisz odpowiednie łożyska i simering. Jak to rozbierzesz np. rano to popołudniu polecisz po części, a wieczorkiem złożysz.
  • Poziom 13  
    Być może łożyska dostałbym szybciej natomiast w przypadku symeringów może zakończyć się to potrzebą zamówienia tej części i czekania. Dlatego też opcja skompletowania części przed rozebraniem pralki jest zdecydowanie korzystniejsza. Oznacza to tylko tyle, że muszę dotrzeć do schematu budowy pralki.
  • Poziom 25  
    To jak odbywa się wymiana paska jeśli nie ma dostępu?
  • Specjalista AGD
    zyjanu napisał:
    Niestety nie da rady tak zrobić bo obudowa pralki jest pełna /lita/ i jedynym sposobem aby zobaczyć jakie są łożyska i symeringi/ uszczelniacze to trzeba wyjąć cały bęben.
    Nie jest pełna; z lewej strony (stojąc przed pralką) jest pokrywa boczna przymocowana dwoma wkrętami. Po jej zdemontowaniu możesz sprawdzić, że jest tam specjalne ułożyskowanie (druga strona jest identyczna).
    zyjanu napisał:
    muszę dotrzeć do schematu budowy pralki.
    - który i tak nic ci nie da, ponieważ nie znajdziesz na nim wymiarów łożyska i zimeringu. Producent przewidział wymianę kpl. ułożyskowania.

  • Specjalista AGD
    zyjanu napisał:
    Niestety nie da rady tak zrobić bo obudowa pralki jest pełna /lita/

    Bzdury, najpierw ją dokładnie obejrzyj, a nie wypisuj takich herezji
    viiking napisał:
    To jak odbywa się wymiana paska

    od strony czynnej czyli do paska jest dostęp po zdjęciu pokrywy bocznej.
    zyjanu napisał:
    trzeba wyjąć cały bęben

    niestety tak :(
    zyjanu napisał:
    Jakbym miał tą wiedzę to najpierw załatwiłbym części

    możesz je kupić tutaj
    http://north.pl/karta/ulozyskowanie-lewe-do-pralki-candy-46002264,728-RD-1926.html
    http://north.pl/karta/ulozyskowanie-prawe-do-pralki-candy-46005903,733-ZL-0425.html
  • Poziom 13  
    Dzięki za linki, dzięki tym namiarom może ruszę z miejsca.
    Ostatnio namierzyłem w internecie kompletny bęben do HOOVERA. Na naklejce na bębnie odczytałem: HNT 514.6/1-18S N:3100 2013 0808 1247
    Zastanawiam się czy ten bęben, który został w komplecie zdemontowany i jest sprawny, nie pasowałby do mojej pralki. Wtedy wymieniłbym całość i po kłopocie.
    Nie wiem gdzie to można sprawdzić? Może ktoś zna temat?
  • Moderator AGD
    zyjanu napisał:
    Ostatnio namierzyłem w internecie kompletny bęben do HOOVERA. Na naklejce na bębnie odczytałem: HNT 514.6/1-18S N:3100 2013 0808 1247
    Zastanawiam się czy ten bęben, który został w komplecie zdemontowany i jest sprawny,

    Kombinujesz jak przysłowiowy "koń pod górę". :D

    Nie masz pewności czy ten komplet jest sprawny. Nie prościej, taniej i pewniej wymienić same piasty lub tylko łożyska i simeringi? ( 6203 - 2 szt, simering 22 X 40 X 10 - 2 szt.).
  • Poziom 13  
    Tak niekoniecznie kombinuję a to dlatego, że przez mój dom od początku lat 80-tych przewinęło się już kilka pralek automatycznych i w niektórych wymieniałem łożyska i uszczelniacze. Nie zawsze sobie ściągacz poradził i trzeba było rozbijać łożysko co łatwym raczej nie jest.
    W tej pralce łożyska osadzone są w kołnierzach z tworzywa, a że łożyska ostro szeleszczą już od jakiegoś czasu to można przypuszczać , że mogły się nieźle nagrzewać i ich wymiana może być kłopotliwą a wręcz niemożliwą. Dlatego też jakbym miał pewność, że bęben pasuje / cena jest niewygórowaną/ i na zdjęciach nieźle wygląda to dlaczego nie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 13  
    W kontaktach poza tym forum uzyskałem informację, że w tej pralce są łożyska 6204 natomiast na forum podane są 6203.Jeśli kompletny bęben powiedzmy pasuje, to odpada kłopot z ustaleniem właściwych łożysk no i ............uszczelniaczy.
    Podstawowym problemem /vide początek tematu/ to prośba o pomoc w ustaleniu jakie części mi są potrzebne do samodzielnej naprawy.
    W tej chwili, dzięki Waszej pomocy jestem duży krok do przodu ale muszę jeszcze rozwiązać powyższą sprzeczność aby niepotrzebnie się narobić i do tego bez pozytywnego efektu.
  • Specjalista AGD
    Rzeczywiście, kombinujesz; i to już 10 dni, a to jest 10-20 min roboty (odkręcić boczną pokrywę i koło pasowe), żeby ustalić jakie są łożyska.