Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hoover HTV 712.6 - Zdecydowanie padły łożyska chcę sam wymienić

24 Apr 2014 18:42 2424 14
  • Level 13  
    Witam
    Od kilku lat używam pralki Hoover HTV 712.6 Jakieś pół roku temu zaczęły szumieć łożyska na bębnie ale nie było potrzeby reagować Niestety teraz trą , że aż w całym domu słychać. Nigdzie nie mogę znaleźć schematu budowy tej pralki żeby zobaczyć jakie są to łożyska i ewentualne uszczelniacze bo bym je kupił i sam wymienił bo potrafię A tak nie mogę ruszyć z miejsca.Pralka na 6 kg wsadu /od góry/1200obr. Może ktoś ma wiedzę na ten temat?
    Pozdrawiam
  • Level 25  
    Odkręć boki i będziesz miał dostęp do łożyskowań, demontuje je się dużo łatwiej niż w pralkach ładowanych od przodu. Zobaczysz jakie są nie zapomnij o V-oringach .
  • Level 13  
    Niestety nie da rady tak zrobić bo obudowa pralki jest pełna /lita/ i jedynym sposobem aby zobaczyć jakie są łożyska i symeringi/ uszczelniacze to trzeba wyjąć cały bęben. Jakbym miał tą wiedzę to najpierw załatwiłbym części a później pół dnia roboty i bałaganu w łazience i po sprawie. A tak to rozbebeszona pralka, nie wiadomo ile czasu na załatwienie części i dopiero reszta roboty.
    Dlatego też jestem niesamowicie wkurzony bo zmusza się chamsko klienta do tego aby napełniał pieniędzmi kieszenie serwisantów i nie miał w tak przyziemnych sprawach możliwości wyboru.
    Przecież taki schemat budowy to żadna tajemnica bo sprzęt mam w domu i w czym problem żeby go poroskręcać i zobaczyć jak jest zbudowany.
    Mam jeszcze nadzieję , że ktoś dotarł do takiego schematu i mi pomoże.
  • Level 14  
    viiking wrote:
    Odkręć boki i będziesz miał dostęp do łożyskowań, demontuje je się dużo łatwiej niż w pralkach ładowanych od przodu. Zobaczysz jakie są nie zapomnij o V-oringach .
    To nie jest żaden Whirlpool AWT, ani AWE czy choćby mastercook. Najlepiej będzie jak ją rozbierzesz wtedy na 100% kupisz odpowiednie łożyska i simering. Jak to rozbierzesz np. rano to popołudniu polecisz po części, a wieczorkiem złożysz.
  • Level 13  
    Być może łożyska dostałbym szybciej natomiast w przypadku symeringów może zakończyć się to potrzebą zamówienia tej części i czekania. Dlatego też opcja skompletowania części przed rozebraniem pralki jest zdecydowanie korzystniejsza. Oznacza to tylko tyle, że muszę dotrzeć do schematu budowy pralki.
  • Level 25  
    To jak odbywa się wymiana paska jeśli nie ma dostępu?
  • Home appliances specialist
    zyjanu wrote:
    Niestety nie da rady tak zrobić bo obudowa pralki jest pełna /lita/ i jedynym sposobem aby zobaczyć jakie są łożyska i symeringi/ uszczelniacze to trzeba wyjąć cały bęben.
    Nie jest pełna; z lewej strony (stojąc przed pralką) jest pokrywa boczna przymocowana dwoma wkrętami. Po jej zdemontowaniu możesz sprawdzić, że jest tam specjalne ułożyskowanie (druga strona jest identyczna).
    zyjanu wrote:
    muszę dotrzeć do schematu budowy pralki.
    - który i tak nic ci nie da, ponieważ nie znajdziesz na nim wymiarów łożyska i zimeringu. Producent przewidział wymianę kpl. ułożyskowania.

  • Home appliances specialist
    zyjanu wrote:
    Niestety nie da rady tak zrobić bo obudowa pralki jest pełna /lita/

    Bzdury, najpierw ją dokładnie obejrzyj, a nie wypisuj takich herezji
    viiking wrote:
    To jak odbywa się wymiana paska

    od strony czynnej czyli do paska jest dostęp po zdjęciu pokrywy bocznej.
    zyjanu wrote:
    trzeba wyjąć cały bęben

    niestety tak :(
    zyjanu wrote:
    Jakbym miał tą wiedzę to najpierw załatwiłbym części

    możesz je kupić tutaj
    http://north.pl/karta/ulozyskowanie-lewe-do-pralki-candy-46002264,728-RD-1926.html
    http://north.pl/karta/ulozyskowanie-prawe-do-pralki-candy-46005903,733-ZL-0425.html
  • Level 13  
    Dzięki za linki, dzięki tym namiarom może ruszę z miejsca.
    Ostatnio namierzyłem w internecie kompletny bęben do HOOVERA. Na naklejce na bębnie odczytałem: HNT 514.6/1-18S N:3100 2013 0808 1247
    Zastanawiam się czy ten bęben, który został w komplecie zdemontowany i jest sprawny, nie pasowałby do mojej pralki. Wtedy wymieniłbym całość i po kłopocie.
    Nie wiem gdzie to można sprawdzić? Może ktoś zna temat?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    zyjanu wrote:
    Ostatnio namierzyłem w internecie kompletny bęben do HOOVERA. Na naklejce na bębnie odczytałem: HNT 514.6/1-18S N:3100 2013 0808 1247
    Zastanawiam się czy ten bęben, który został w komplecie zdemontowany i jest sprawny,

    Kombinujesz jak przysłowiowy "koń pod górę". :D

    Nie masz pewności czy ten komplet jest sprawny. Nie prościej, taniej i pewniej wymienić same piasty lub tylko łożyska i simeringi? ( 6203 - 2 szt, simering 22 X 40 X 10 - 2 szt.).
  • Level 13  
    Tak niekoniecznie kombinuję a to dlatego, że przez mój dom od początku lat 80-tych przewinęło się już kilka pralek automatycznych i w niektórych wymieniałem łożyska i uszczelniacze. Nie zawsze sobie ściągacz poradził i trzeba było rozbijać łożysko co łatwym raczej nie jest.
    W tej pralce łożyska osadzone są w kołnierzach z tworzywa, a że łożyska ostro szeleszczą już od jakiegoś czasu to można przypuszczać , że mogły się nieźle nagrzewać i ich wymiana może być kłopotliwą a wręcz niemożliwą. Dlatego też jakbym miał pewność, że bęben pasuje / cena jest niewygórowaną/ i na zdjęciach nieźle wygląda to dlaczego nie.
  • Level 1  
  • Level 13  
    W kontaktach poza tym forum uzyskałem informację, że w tej pralce są łożyska 6204 natomiast na forum podane są 6203.Jeśli kompletny bęben powiedzmy pasuje, to odpada kłopot z ustaleniem właściwych łożysk no i ............uszczelniaczy.
    Podstawowym problemem /vide początek tematu/ to prośba o pomoc w ustaleniu jakie części mi są potrzebne do samodzielnej naprawy.
    W tej chwili, dzięki Waszej pomocy jestem duży krok do przodu ale muszę jeszcze rozwiązać powyższą sprzeczność aby niepotrzebnie się narobić i do tego bez pozytywnego efektu.
  • Home appliances specialist
    Rzeczywiście, kombinujesz; i to już 10 dni, a to jest 10-20 min roboty (odkręcić boczną pokrywę i koło pasowe), żeby ustalić jakie są łożyska.