Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos/1.5 16v - ciężko odpala, nie wkręca się w obroty

JerzyGa 24 Apr 2014 20:50 6195 15
  • #1
    JerzyGa
    Level 9  
    witam. mam problem z lanosem 1.5 16v 99r auto ciężko odpala a gdy odpali pracuje na bardzo wolnych obrotach około 300 400
    po próbie dodania gazu gaśnie
    po odpięciu mapsensora wzrastają obroty do 600
    próba dodania gazu kończy się gaśnięciem auta
    dopiero pulsacyjne dodawanie gazu daje efekt.
    lecz i tak jest to oporne do około 4000, później jest lepiej,
    dzieje się to samo na gazie i na benzynie

    Sprawdzałem już :
    -mapsensor
    -odłanczałem całkowicie gaz z instalacji elektrycznej
    -pompę paliwa


    Wszystko jest podłączone, nie pali się żaden check

    W aucie grzebałem przy silniku wymieniłem :
    -uszczelki pod głowicą
    -pierścieni
    -uszczelki
    -rozrząd

    Już nie wiem co to może być
    Proszę o jakieś sugestie
    Jak naprawie autko odezwe się co to było.
  • #2
    diablo23248
    Level 28  
    Zobacz oczko masowe od wiązki wtrysków. Miałem podobny problem i okazało się, że wiązka wtrysków nie miała dobrej masy. Ewentualnie czujnik położenia przepustnicy...
  • #3
    opamp
    User under supervision
    Weź się pod kompa podłącz z tym oplem.... bo się tyko wkurzysz.
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    JerzyGa wrote:
    W aucie grzebałem przy silniku wymieniłem :
    -uszczelki pod głowicą
    -pierścieni
    -uszczelki
    -rozrząd


    A przed tymi zabiegami było dobrze?
  • #5
    bzykupiotrek
    Level 12  
    sprawdz czujnik cisnienia w kolektorze ssacym
  • #6
    JerzyGa
    Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    JerzyGa wrote:
    W aucie grzebałem przy silniku wymieniłem :
    -uszczelki pod głowicą
    -pierścieni
    -uszczelki
    -rozrząd


    A przed tymi zabiegami było dobrze?


    No właśnie ciężko powiedzieć bo kupiłem go z wywaloną uszczelką pod głowicą i bez płynu z cieknącą pompą ale odpalał lepiej niż teraz
  • #8
    JerzyGa
    Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    AAA czyli na dzień dobry pompa paliwa.


    Problem w tym że sprawdzona działa jest ok
    W sob zaciągnę go pod komputer
    Póki co chętnie sprawdzę każdą sugestię
    Oczko masowe od wiązki wtrysków też ok
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Skoro musisz pedałować to znaczy że mało paliwa.

    Mogą też wtryski być przytarte.
    JerzyGa wrote:
    W sob zaciągnę go pod komputer


    Raczej niepotrzebnie.

    W chwili bezradnośći sprawdził bym rozrząd i sprężanie.
  • #10
    JerzyGa
    Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Skoro musisz pedałować to znaczy że mało paliwa.

    Mogą też wtryski być przytarte.
    JerzyGa wrote:
    W sob zaciągnę go pod komputer


    Raczej niepotrzebnie.

    W chwili bezradnośći sprawdził bym rozrząd i sprężanie.


    Rozrząd wymieniony kompletny i nastawiony, dwa razy spr
    Paliwa aż nadto
    Sprężanie jest ok
    pierścienie wymienione komplet plus pełna obróbka głowicy
  • #11
    audax
    Level 13  
    To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora ssącego, np. ze strzykawki i autko wkręci ci się na obroty to problem w paliwie. Wykluczam usterki elektryczne, bo wówczas wtryski by nie działały a nie dawkowały mniej paliwa. Prędzej zapchane wtryski lub filtr paliwa o ile sprawny zawór! Osobiście stawiam na filtr paliwa - traci drożność
  • #12
    JerzyGa
    Level 9  
    audax wrote:
    To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora ssącego, np. ze strzykawki i autko wkręci ci się na obroty to problem w paliwie. Wykluczam usterki elektryczne, bo wówczas wtryski by nie działały a nie dawkowały mniej paliwa. Prędzej zapchane wtryski lub filtr paliwa o ile sprawny zawór! Osobiście stawiam na filtr paliwa - traci drożność


    Ale na gazie jest to samo jeżeli już się wkręci jakimś cudem w obroty równie źle pracuje co na benzynie
  • #13
    audax
    Level 13  
    Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym. Może masz problem ze szczelnością i silnik zasysa "fałszywe powietrze". MIałem takie objawy w mazdzie i okazało się, że uszkodzony był przewód do serva hamulców...

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Auto na zbyt ubogiej mieszance ma tendencje do strzelania w gaźnik !
  • #15
    dagbar
    Level 18  
    To nie pompa, ponieważ problem występowałby tylko na PB. Moim zdaniem pomyliłeś podciśnienia lub EGR otwarty.
  • #16
    JerzyGa
    Level 9  
    dagbar wrote:
    To nie pompa, ponieważ problem występowałby tylko na PB. Moim zdaniem pomyliłeś podciśnienia lub EGR otwarty.


    a czy wystarczy zatkanie kruća od zaworu egr bo jeżeli tak to nic to nie daje. A jeśli chodzi o podciśnienia to wydaje mi się, że są ok patrzyłem w innym lanosie i podłączyłem tak jak w nim