Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

QUADRAL PLATIN X 200W, głośnik średniotonowy.

MormOO 25 Kwi 2014 20:01 1326 3
  • #1 25 Kwi 2014 20:01
    MormOO
    Poziom 2  

Witam serdecznie drogich forumowiczów.

Na wstępnie chciałem uprzedzić, że jeśli chodzi o nagłośnienie jestem kompletnym laikiem.

Borykam się z pewnym problemem dotyczącym kolumn marki Quadral. Wysłużone już ponad 12 letnie kolumny dotknęła pewna usterka. Konkretnie jednej.

Oczywiście jest to moja wina, bawiłem się ustawieniem wzmacniacza/zasilacza, czy jak to się zwie, co spowodowało spalenie się prawdopodobnie głośnika średnio-tonowego. Pozostałe głośniki grają (Głośnik niskotonowy: 2 x 170 mm; Głośnik wysokotonowy: 1 x 25 mm)

Więc problem dotyczy głośnika: Głośnik średniotonowy: 1 x 110 mm

Pytanie więc po co pytam na forum, skoro znam rozwiązanie ( a przynajmniej tak mi się wydaje). Problem polega na dostępności. Nigdzie nie mogę znaleźć drugie, takiego samego głośnika ani zamiennika do niego. każdy z nich albo ma okrągły kształt albo wyraźnie nie pasuje mocą. Ot taka charakterystyka tego sprzętu.

Więc tu następuje moje pytanie, gdzie mogę dostać taki głośnik jak na zdjęciu, za ile ewentualnie, czy mogę użyć zamiennika i najważniejszy, czy to się w ogóle opłaca wymienić głośnik, czy może dać sobie spokój i uzbierać na coś nowszego?

PS. przepraszam za słabą jakość zdjęć.

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/40/60/95/18/4060951863

0 3
  • #2 25 Kwi 2014 20:36
    DjMapet
    Poziom 42  

Daj głośnik do naprawy. Powinieneś gdzieś w okolicy znaleźć fachowca, który się tym zajmuje.
    Najpierw jednak wymontuj głośnik z kolumny i sprawdź go miernikiem, ew. baterią, czy jest faktycznie spalony, bo może się okazać że, np. urwał się jakiś kabelek, lub uszkodzeniu uległa zwrotnica.