Witam,
Zwracam się do Was z pytaniem, o potencjalne usterki Seata Alhambry 2002 z silnikiem 1.9 TDI (AUY 116KM). Parę dni temu przestał odpalać, do tej pory udało mi się ustalić:
- pompa tandemowa sprawna (bo wymieniłem na nową)
- filtr paliwa czysty (wymieniony)
- wszystkie węże podciśnienia szczelne
- klapa gasząca otwarta
- wszystkie styki czujników oraz pompowtrysków przeczyszczone
- pompa paliwa w zbiorniku pracuje
VAG oczywiście nie pokazuje żadnych błędów, na blokach pomiarowych w trakcie kręcenia rozrusznikiem wartości wtryskiwanego paliwa = 0.
Pompa paliwa w zbiorniku po włączeniu zapłonu uruchamia się na 1 sekundę, potem w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie pracuje (nie pojawia się napięcie na kostce zasilającej).
Znalazłem przekaźnik 109, ale u mnie jest on zwykłym elektromagnetykiem bez żadnej płytki w środku, na której mogłyby powstać zimne luty...
Domyślam się, że kręcenie rozrusznikiem powinno uruchamiać pompę paliwa w zbiorniku i powinna ona również podawać w trakcie pracy silnika.. Jutro spróbuję podłączyć ją na "krótko" ale jeżeli ktoś może potwierdzić moje domysły i ewentualnie wskazać gdzie może być przyczyna tej usterki, będę bardzo zobowiązany
Pozdrawiam
Zwracam się do Was z pytaniem, o potencjalne usterki Seata Alhambry 2002 z silnikiem 1.9 TDI (AUY 116KM). Parę dni temu przestał odpalać, do tej pory udało mi się ustalić:
- pompa tandemowa sprawna (bo wymieniłem na nową)
- filtr paliwa czysty (wymieniony)
- wszystkie węże podciśnienia szczelne
- klapa gasząca otwarta
- wszystkie styki czujników oraz pompowtrysków przeczyszczone
- pompa paliwa w zbiorniku pracuje
VAG oczywiście nie pokazuje żadnych błędów, na blokach pomiarowych w trakcie kręcenia rozrusznikiem wartości wtryskiwanego paliwa = 0.
Pompa paliwa w zbiorniku po włączeniu zapłonu uruchamia się na 1 sekundę, potem w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie pracuje (nie pojawia się napięcie na kostce zasilającej).
Znalazłem przekaźnik 109, ale u mnie jest on zwykłym elektromagnetykiem bez żadnej płytki w środku, na której mogłyby powstać zimne luty...
Domyślam się, że kręcenie rozrusznikiem powinno uruchamiać pompę paliwa w zbiorniku i powinna ona również podawać w trakcie pracy silnika.. Jutro spróbuję podłączyć ją na "krótko" ale jeżeli ktoś może potwierdzić moje domysły i ewentualnie wskazać gdzie może być przyczyna tej usterki, będę bardzo zobowiązany
Pozdrawiam