Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II Benzyna - Pytanie o pracę sond Lambda. Wykresy

Pati 26 Kwi 2014 09:41 5730 9
  • #1 26 Kwi 2014 09:41
    Pati
    Poziom 27  

    Witam! Nie jestem szpecem w silnikach benzynowych i problemów z nimi mam pytanie co do wykresu. Pierwsza sonda pracuje prawidłowo to widzę, ale ECU generuje błąd drugiej a jej wykres jest praktycznie płaski. Problem w tym, że nie wiem jak on powinien wyglądać. Bieg jałowy.

    Opel Astra II Benzyna - Pytanie o pracę sond Lambda. Wykresy


    Opel Astra II Benzyna - Pytanie o pracę sond Lambda. Wykresy

    0 9
  • #2 26 Kwi 2014 10:28
    Karaczan
    Poziom 39  

    Wykres jest prawidłowy. Jaki błąd masz odnośnie sondy?

    0
  • #3 26 Kwi 2014 11:27
    Pati
    Poziom 27  

    Ten drugi też?

    Błąd P0138

    0
  • #4 26 Kwi 2014 13:11
    kmitki
    Poziom 22  

    P0138 - Napięcie w obwodzie sondy 2 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania

    0
  • #5 26 Kwi 2014 21:46
    Pati
    Poziom 27  

    kmitki napisał:
    P0138 - Napięcie w obwodzie sondy 2 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania


    no to wiem tylko czy ten wykres drugi wygląda na warunki które powodują występowanie tego błędu?

    0
  • #6 26 Kwi 2014 21:54
    serwiscar
    Poziom 13  

    Napięcie na drugiej sondzie za niskie. Musi być ok. 0.6 V, a tu wygląda że ma coś koło 0,4 V. Czy grzałka sondy jest sprawna ?

    0
  • #7 26 Kwi 2014 22:52
    zpx
    Poziom 15  

    Według nie wykres drugi jest prawidłowy, napięcie też wydaje mi się prawidłowe (około 0,45V).
    Natomiast pierwszy wykres ma za nisko maksimum. Zdaje się, że powinno być do około 0,9V. Może to świadczyć o zabrudzonej sondzie 1 (przed katalizatorem) lub złą mieszanką.
    Żeby sondę 1 oczyścić, to trzeba przejechać parędziesiąt (50-100) kilometrów poza miastem.

    0
  • #8 27 Kwi 2014 09:21
    Pati
    Poziom 27  

    Pierwszej to raczej nie ma co się czepiać bo wzór konspekt. Pytanie czy druga ma w ogóle nie oscylować?

    0
  • #9 27 Kwi 2014 09:42
    przemek20
    Poziom 20  

    Wykres drugiej sondy nie ma oscylować. Po nagrzaniu sondy gdy sonda pierwsza oscyluje na drugiej sondzie ma być cały czas stan wysoki to znaczy powyżej 0,6V. Napięcie 0,4 oznacza nie nagrzaną sondę, przerwę w kablach lub uszkodzoną sondę.

    0
  • #10 27 Kwi 2014 15:19
    andrzej 50
    Poziom 10  

    Posiadam Astrę 2 z silnikiem x18xe sonda2 /za katalizatorem/ Simens 5WK91709 liczba przewodów 4 nap.grzałki 12v zakres pracy 1v.
    Dane techniczne:



    gwint - M18x1.5mm na klucz 22mm
    długość kabli z sondą - 28 cm
    kolory przewodów
    dwa białe - podgrzewanie sondy
    szary - masa
    czarny - przewodzi sygnał prądowy z sondy do komputera benzyny
    sygnał sterujący - 0.0 do 1.0 Volta
    Sterownik silnika wykazywał nie prawidłową pracę sondy 1 i 2 chociaż sonda 1 pracowała prawidłowo,podmieniając sondę 1 nadal ECU generował te same błędy.
    Mając pewność że sonda 1 jest na 100% sprawna skupiłem się na diagnostyce sondy2.Pomiary wykazały że po załączeniu stacyjki na zapłon na przewodzie czarnym od razu występowało napięcie 0.4v do momentu rozłączenia stacyjki i przekażnika pompy paliwa.Napięcie >12v podgrzewania sondy od momentu uruchomienia silnika pojawiało się po około 2 minutach /prawidłowa praca ECU/ Wykonując diagnostykę OBD napięcie sygnałowe sondy / nagrzany silnik/ zmieniało się tylko w zakresie
    0.02v czyli 0,4-0,42v sonda stała.Po wymianie sondy i nagrzaniu silnika napięcie sygnałowe waha się od 0,42v-0,6v . ECU nie pokazuje błędów.Do prawidłowej pracy sond wymagana jest szczelność układu wydechowego.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Sonda lambda/czujnik tlenu jest zbudowana z materiału który reaguje na zawartość tlenu w spalinach przesyłając zmienny sygnał prądowy do komputera. Komputer zbiera sygnał z sondy i na tej podstawie zwiększa lub zmniejsza czas wtrysku benzyny sterując w ten sposób składem mieszanki ze średnią częstotliwością 6 cykli na sekundę. Bez sprawnych sond nie ma możliwości prawidłowej pracy ECU oraz uzyskania prawidłowych wyników analizy spalin.

    0