Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A5 B5 - Brak nawiewu na przednią szybę,jak zdemontować rozdzielacz nawiewu?

Dather 26 Apr 2014 13:03 11340 10
  • #1
    Dather
    Level 11  
    Witam.
    Autko: Audi A4 B5 1.9TDI 1996r Avant.

    Mam problem z niedziałającym nawiewem na przednią szybę.
    Po włączeniu opcji w klimatronika na przednią szybę lub na przednią i boczne szyby (strzałka do góry) nawiew dmucha tylko na nogi.
    Podłączałem VAG'a, klimatronik nie ma błędu więc postanowiłem zacząć dzisiaj rozbiórkę żeby dobić się do mechanizmu klap nawiewu.




    Chcę wyciągnąć obudowę klap nawiewu lecz nie wiem jak ją wyciągnąć, zdemontowałem całą deskę ale i tak nie potrafię się do niej dobrać :/
    Zaznaczyłem na zdjęciu zdjęte klamry: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4741076ea0c8cac.html
    - dwie od przodu
    - jedna od dołu
    - jeszcze jedna jest od góry lecz tam z dostępem jest dość licho dlatego jej jeszcze nie ściągałem, bo potem miałbym problem żeby ją założyć.

    Czy ktoś z was wie jak rozdzielić obudowę rozdzielacza od tunelu nawiewu?
    Te 4 klamry wystarczą żeby wyciągnąć wspomniany rozdzielacz, czy z tyłu też są jakieś klamry?

    Prosze was o pomoc bo powoli kończą mi się nerwy :bad-words:
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ja bym zrobił nastawy podstawowe najpierw , pózniej bym ręcznie zasterował nastawnikami zamiast rozbierać zresztą najprawdopodobniej bez sensu.
  • #3
    Dather
    Level 11  
    Mógłbyś jakoś łopatologicznie objaśnić jak zrobić te podstawowe nastawy?

    Chodzi o to że chcę zdemontować nagrzewnicę, bo klapy nawiewu są wraz z nagrzewnicą... w dodatku dochodzi problem z chłodnicą klimy a nie chce jej demontować (żeby wyciągnąć cały tunel) - rozszczelnić i jechać na jej nabijanie.
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Dather wrote:
    Chodzi o to że chcę zdemontować nagrzewnicę, bo klapy nawiewu są wraz z nagrzewnicą...

    I po co , sciągasz wodziki z serwomotorów i ruszasz ręką i widzisz czy lekko chodzi.
  • #5
    Dather
    Level 11  
    Nie dam rady ściągnąć wodzika, bądź cięgna... jak zwał tak zwał, bo jest tam za mało miejsca :/
    Poza tym mechanizm jest na "ślimaku" więc wodzik na pewno nie drgnie ani w jedną, ani w drugą stronę.

    Chyba będzie mnie czekało odłączenie nagrzewnicy i układu klimatyzacji, ale przed tym jeszcze się upewnię czy silniczek na pewno jest niesprawny podłączając do niego 7v prosto przez wtyczkę.
  • #6
    Dather
    Level 11  
    Zbyt dużych postępów nie zrobiłem bo niestety nie miałem czasu.
    W obudowie klap jest nagrzewnica więc muszę ją odłączyć, kolejnym problemem jest układ klimatyzacji który murszę rozszczelnić :/
    W takim wypadku chcę fizycznie odłączyć sprężarkę klimy żeby nie chodziła na sucho gdyby zdarzyło mi się ją włączyć i tutaj mam do was pytanie: wystarczy odłączenie przewodu który pokazałem strzałką na niebiesko, czy czujnik prędkości obrotowej też?
    Audi A5 B5 - Brak nawiewu na przednią szybę,jak zdemontować rozdzielacz nawiewu?

    EDIT: Zdjęcie poprawione.
  • #7
    coperfild
    Level 35  
    Bez gazu sprężarka się nie uruchomi.
  • #8
    Dather
    Level 11  
    Rozumiem że nie uruchomi się przez brak ciśnienia w układzie który jest mierzony odpowiednim czujnikiem?
  • #10
    Dather
    Level 11  
    Te nastawy to nowe zakodowanie klimatronika poprzez kabel VAG?

    "Kodowanie:

    * 00?xx: Chassis
    o 0 = Sedan/Avant
    o 1 = Cabrio
    * 00x?x: Heated Windshield
    o 0 = Heated Windshield not installed
    o 1 = Heated Windshield installed
    * 00xx?: Sunroof
    o 0 = No Sunroof OR Normal Sunroof
    o 1 = Sunroof with Solar Cells

    Czyli jeżeli masz avanta, bez podgrzewanej elektrycznie przedniej szyby i bez szyberdachu to kodowanie jest 00000.

    Nastawy podstawowe:

    04 - Basic Settings
    Potwierdzasz
    Wpisujesz numer grupy 000
    Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
    Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.

    Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
    Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

    Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a.

    Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.

    Uczenie się numeru VIN (po wymianie panelu na nowy itd.):

    Wchodzimy w Adaptacja. Kanał 081. Wpisujemy nową wartość: 26467. Wciskamy Enter/Save. Czasami trzeba spróbować kilka razy, żeby zaskoczyło."

    Jeśli o to chodzi to jutro załatwiam lapka i robię nastawy :)
  • #11
    Dather
    Level 11  
    Problemem okazał się silniczek.
    Każdy z silniczków został przeze mnie rozebrany, komutatory przeczyszczone a mechanizmy przesmarowane smarem grafitowym.
    Po podłączeniu całego nawiewu wszystkie klapy działają poprawnie, ale po sprawdzeniu błędów na klimatroniku okazało się ze we wszystkich 4 silniczkach jest problem z potencjometrami typu:
    -Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
    -Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
    Jednego z potencjometrów potraktowałem kilkoma kroplami spirytusu i błąd zniknął, ale przez to potencjometr nie ma smarowania i boję się że to skróci jego żywotność.
    Słyszałem o preparacie do naprawy i konserwacji potencjometrów - Kontakt PR, czy któś mógłby mi napisać czy to dobry sposób na przedłużenie żywotności potencjometru?
    Czy polecacie jakiś inny zabieg konserwujący?