Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1.9 dci - Bierze olej i dymi przy zapalaniu

zaq1221qaz 26 Apr 2014 19:54 16410 12
  • #1
    zaq1221qaz
    Level 8  
    Witam zostałem niedawno posiadaczem laguny II i mam oto taki problem silnik równo chodzi dobrze zapala olej został wymieniony jakieś tydzień 2 tyg temu i sedno sprawy jak się zapali to puści taki wyrazisty dym nie czarny ale taki jakby siwy a na dodatek bierze olej na jakieś 100km 1 kreska na bagnecie, została wymieniona odma i nadal jest tak samo, turbo mechanik mówi że jest dobre Proszę o rady ;)
  • #3
    andrend
    Level 26  
    Skoro turbo nie puszcza to silnik silnik robi po woli kaput.
  • #4
    zaq1221qaz
    Level 8  
    a może dacie jakąś wskazówkę jak sprawdzić turbo bo może mechanik się nie połapał że jest zepsuta ?? a i jeszcze zapomniałem dodać czuć zapach tak jak by przepalonego oleju
  • #5
    michal200848
    Level 23  
    Ściągnąć przewody popatrzeć co i jak, jeszcze może uszczelniacznie zaworowe.
  • #6
    zaq1221qaz
    Level 8  
    ale jak by silnik Panowie padał to by raczej miał ciężko zapalić by dymił sporo i by jakoś nie równo chodził czy się mylę ??? a on dobrze pali równo chodzi i dym puści tylko przy zapalaniu ;)
  • #8
    komoroski
    Level 11  
    Udrożnij odmę
    Uszczelniacze zaworowe?
  • #9
    zaq1221qaz
    Level 8  
    Odmę wymieniłem na nową ;)
    A uszczelniacze zaworowe nie był sprawdzane muszę podjechać do mechanika bo sam raczej nie sprawdzę bo nie wiem jak, chyba że pomożecie ;)
  • #10
    komoroski
    Level 11  
    Chodzi o rurkę odpływową
    Uszczelniaczy nie sprawdzisz ale to co piszesz pasuje.
  • #11
    zaq1221qaz
    Level 8  
    Czyli kolego obstawiasz na uszczelniacze ??
  • #12
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja obstawiam na przemalowanie na zielono i wepchnięcie w krzaki, lub utylizację na żyletki. Silnik ma dość i nadaje się do remontu, który porządnie zrobiony będzie sporo kosztował.

    zaq1221qaz wrote:
    Witam zostałem niedawno posiadaczem


    To już mówi samo za siebie... Ktoś wiedział czego się pozbywa.
  • #13
    audax
    Level 13  
    Jeżeli autko odpala bez większych problemów to silnik nie powinien być całkiem kaput. Sugerowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności stan turbo. Jeżeli w przewodzie dolotowym jest olej już przed turbiną to znaczy, że dostaje się z odmy a więc przedmuchy do skrzyni korbowej. Jeżeli olej jest za odmą to padające turbo. Na tym etapie można jeszcze próbować je ratować poprzez wymianę zestawu łożysk i uszczelnień ale pozostaje później problem wyważenia. Nie polecam domorosłych naprawiaczy turbin....