Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa

Wini 230 02 Cze 2014 00:56 10143 35
  • #31 02 Cze 2014 00:56
    Wini 230
    Poziom 23  

    Spróbuję zamontować klamkę sprzęgła równolegle do klamki hamulca, tak aby można było odruchowo wciskać obydwie dźwignie. Mam jeszcze pytanie odnośnie mocowania tylnej zębatki. Dokręciłem ją tak że elastyczne podkładki łączące ją ze szprychami wyglądają jak jednolity pierścień, z którego wychodzą szprychy. Czy takie dokręcenie nie spowoduje uszkodzenia podkładek z biegiem czasu ?

    W instrukcji montażu znajduje się minn. następujące informacje:

    Cytat:
    Należy sprawdzić przed pierwszym uruchomieniem czy na zębatkach między silnikiem a sprzęgłem jest odpowiednia ilość smaru ( nie smarowanie wnęki sprzęgła tylko czoło zębatki)

    Czy chodzi tu o posmarowanie czoła zębatki zdawczej po zdjęciu pokrywy z dźwignią sprzęgła ? Jakiego smaru najlepiej użyć ?

    Cytat:
    Po ok. 36 godzinach jazdy dodać smaru do wałka przeniesienia napędu (zwlekanie może rozszczelnić łożyska). Wpust smaru znajduje się pod mocowaniem zewnętrznej części linki sprzęgła, można użyć smarownicy ciśnieniowej ale nie należy używać dużej siły.

    Czy tą czynność należy wykonać także przed pierwszym uruchomieniem silnika ? Jakiego smaru powinno się do tego celu używać ? Czy konieczne jest używanie smarownicy ?

    Dzisiaj powinienem zakończyć montaż silnika. Wieczorem prześlę zdjęcia :wink:

  • #32 02 Cze 2014 21:37
    Wini 230
    Poziom 23  

    Założyłem już silnik wraz z osprzętem, zostały mi jeszcze regulacje linek, i rolki napinającej łańcuch. Muszę jeszcze zdemontować przednią przerzutkę, bo obudowa silnika przeszkadza w jej przykręceniu, oraz wymienić pancerz linki tylnego hamulca, tak aby można było ją poprowadzić pod bakiem, od spodu ramy.

    Na dzień dzisiejszy rower wygląda w ten sposób:

    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa
    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa

  • #33 03 Cze 2014 19:48
    Wini 230
    Poziom 23  

    Czy do tego silnika należy stosować benzynę 95 oktanów, czy może 92 oktany ?

  • #34 03 Cze 2014 22:10
    Motorbike
    Poziom 22  

    Wini 230 napisał:
    Czy do tego silnika należy stosować benzynę 95 oktanów, czy może 92 oktany ?


    Ogólnodostępna jest 95 oktan, na 92 też pojedzie.

    Wini 230 napisał:
    Czy chodzi tu o posmarowanie czoła zębatki zdawczej po zdjęciu pokrywy z dźwignią sprzęgła ? Jakiego smaru najlepiej użyć ?


    Smarem stałym możesz posmarować ząbki zębatek.

    Tam gdzie jest mocowanie linki sprzęgła jest tam taka śruba po odkręceniu której widać wałek napędowy i tam też się wpuszcza trochę smaru stałego i potem zakręcasz i montujesz linkę sprzęgła, kolejne miejsce do smarowania to wyciągasz popychacz sprzęgła ( jakby w środku zębatki zdawczej uważaj na kulkę żeby nie wypadła )
    i dajesz tam trochę smaru i wkładasz popychacz i przykręcasz pokrywkę na 3 śruby i wpinasz linkę.

    Rower całkiem spoko, zbiornik paliwa zamontował bym bliżej kierownicy, bo teraz może przeszkadzać jak hamujesz i schodzisz z roweru.

    :)

  • #35 04 Cze 2014 00:58
    Wini 230
    Poziom 23  

    Motorbike napisał:
    Ogólnodostępna jest 95 oktan, na 92 też pojedzie.


    Lepsza dla tego silnika będzie benzyna 92, czy 95 oktan ?

    Motorbike napisał:
    kolejne miejsce do smarowania to wyciągasz popychacz sprzęgła ( jakby w środku zębatki zdawczej uważaj na kulkę żeby nie wypadła )
    i dajesz tam trochę smaru i wkładasz popychacz i przykręcasz pokrywkę na 3 śruby i wpinasz linkę.


    Czy do tego celu trzeba odkręcić zębatkę zdawczą ? Czy do smarowania można użyć towotu ?

    Motorbike napisał:
    Rower całkiem spoko, zbiornik paliwa zamontował bym bliżej kierownicy, bo teraz może przeszkadzać jak hamujesz i schodzisz z roweru.


    Jutro już może uda mi się go uruchomić, wtedy dokonam regulacji i ostatecznego montażu podzespołów. Bak zamontowałem wyżej, żeby mógł przełożyć nogę w najniższym punkcie ramy, w razie gdym przez nią wsiadał. Ale ostatecznego montażu dokonam po jazdach próbnych :wink:

  • Pomocny post
    #36 23 Lis 2014 06:13
    pajdowski
    Poziom 2  

    Witam.ja rowniez posiadam silnik 48cm.pierwotnie zalozylem go na KTM Strada czyli kolazowke..spokojnie rozwijal ok.50km/h.jednak taki rower zbyt delikatny..juz same kola sa za cienkie..teraz mam Unibike Trawers czyli polski goral.o wiele lepiej sie jezdzi..jedna tylko uwaga co do silnika-uszczelnienie magneta jest do d....dostaje sie wilgoc i nie ma na wyjsciu na modul pradu..pod sruba mocujaca czarny kabel do cewki magneta tworzy sie rdza..