Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa

27 Kwi 2014 00:59 11943 35
  • Poziom 23  
    Zakupiłem na Allegro chiński, spalinowy silnik rowerowy 48 cm³. Posiadam jednak damską wersję roweru z pochyłą ramą, przez co nie ma na niej miejsca na jego zamontowanie. Dlatego postanowiłem zakupić używany całkowicie sprawny rower, uszkodzony, niekompletny bądź samą ramę i ewentualnie używając części z mojego roweru złożyć wersję gotową do montażu silnika. Zastanawiam się czy musi to być pojazd o grubszej ramie, czy wystarczy zwykła cienka, jak w tanich rowerach miejskich ? Czy konieczny jest przedni amortyzator ?
    Chciałem się też zapytać o kwestię mieszania oleju z benzyną. Silnik jeszcze do mnie nie dotarł, ale z tego co wiem nie ma on automatycznego dozownika. Wiem że na dotarciu trzeba olej mieszać w stosunku 1:16 z benzyną. Ale jaką dawkę dobrać jeśli bak nie będzie jeszcze pusty, nie będę wiedział ile dokładnie zostało w nim paliwa, a będę chciał go uzupełnić na stacji benzynowej ? Czy jedynym precyzyjnym tankowaniem jest mieszanie benzyny z olejem w karnistrze i dopiero z niego tankowanie roweru ? W instrukcji jest napisane również, aby zębatki między silnikiem a sprzęgłem były nasmarowane. Czy można je smarować zwykłym tawotem ?

    Czy istnieje jednak możliwość współpracy takiego silnika z rowerem, widocznym na ostatnim zdjęciu ?
    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa

    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Proporcje mieszanki paliwowej na pewno ściśle określa instrukcja użytkowania silnika. I nią się kieruj. 1:16, to bardzo "tłusta" mieszanka i silnik pewnie będzie mocno dymić.

    Towot nie nadaje się do takiego smarowania. Nałapie masę brudu, przy szybszej jeździe pewnie będzie się odrywać od zębatki i chlapać. Do tego celu są specjalne środki.

    Paliwo wlewasz do zbiornika. Patrzysz na ilość zatankowanego paliwa, następnie obliczasz ilość potrzebnego oleju, wlewasz do zbiornika i chwilę nim kołyszesz. Od razu polecam jakiś nowoczesny olej, a nie jakiś miksol...
    Budowa roweru zależy od twoich preferencji, wymagań i wymiarów.
  • Poziom 23  
    Ważę 58 kg :) Zdarza mi się wozić bagaże o wadze do około 15kg. Silnik, wraz z paliwem będzie miał ciężar około 12 kg. Czy wystarczyłaby taka rama, jak ta czerwona, czy lepsza będzie ta pomarańczowa ?
    Moderowany przez Błażej:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

    Kupię chyba te rowery. Zmontowałbym rower z tego pomarańczowego, ale do jego widelca nie będzie pasował błotnik ze starego roweru, a budżet mam ograniczony. Czy wystarczą zwykłe aluminiowe koła, takie jak na zdjęciach ?
    Jeśli ktoś by dysponował rowerem na sprzedaż z bagażnikiem i błotnikami, lub z możliwością zamontowania ich w cenie do 150 zł, to chętnie kupię
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Czyli, najlepiej przy tankowaniu podzielić ilość zatankowanej benzyny przez 16 i dolać tyle ml. eleju, ile wyjdzie w wyniku ?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Podepnę się do tematu, jeśli tankuję na stacji i mam troszkę paliwa w zbiorniku to też najlepiej jak będę wpierw wlewał olej i potem benzynę z dystrybutora ?

    Staram się robić tyle mieszanki ile jestem w stanie wykorzystać i to w osobnym przeznaczonym to tego celu pojemniku z podziałką.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    W przeszłości jeźdzziłem Trabantami i różnie bywało z tankowaniem paliwa. Często sam musiałem sporządzać "mieszankę", ale "trampki" miały na wyposażeniu "linijkę" do pomiaru ilości paliwa w zbiorniku lub do mieszania paliwa z olejem. W Twoim pojeździe też będzie zbiornik paliwa, a więc przygotuj sobie taki "przyrząd" i w razie potrzeby (bez względu na kolejność wlewania paliwa lub oleju) pomieszaj nim mieszankę. Faktycznie przesadziłeś z tą proporcją oleju do paliwa (1 : 16), nie wiem, czy silnik chciałby "wejść" na obroty.
  • Poziom 23  
    W instrukcji obsługi silnika pisze żeby przez pierwsze 500 km stosować mieszankę 1:16, i nie przekraczać prędkości 20 km/h. Powyżej tego przebiegu instrukcja zaleca proporcję mieszanki 1:20. Z tego co poczytałem na forach internetowych przy mieszance 1:16 po zgaszeniu silnika z rury wydechowej wycieka trochę oleju. Czy zalecenia napisane w instrukcji są prawidłowe ?

    Czy taki rower będzie wystarczająco wytrzymały do jazdy z silnikiem ?

    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa

    Czy lepsza by była rama z tego pomarańczowego roweru ?

    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Wini 230 napisał:
    Czy taki rower będzie wystarczająco wytrzymały do jazdy z silnikiem ?


    Zwykła rama, będzie jeździć.

    Wini 230 napisał:
    Czy lepsza by była rama z tego pomarańczowego roweru ?


    Przy tej ramie masz amortyzator, będzie mniej biło po rękach na wybojach.

    Wini 230 napisał:
    Czy zalecenia napisane w instrukcji są prawidłowe ?


    Moim zdaniem proporcje 1:16 na dotarciu i 1:20 po dotarciu są prawidłowe, z uwagi na jakość wykonania tego silnika.

    Staszek49 napisał:
    Faktycznie przesadziłeś z tą proporcją oleju do paliwa (1 : 16), nie wiem, czy silnik chciałby "wejść" na obroty.


    Silnik wchodzi na obroty.

    ojdyr napisał:
    A jeżeli będziesz musiał mieszać z konieczności w baku to najpierw olej a potem paliwo, czy to takie dziwne?.


    Dawno temu ktoś mi powiedział że te nowoczesne oleje mają jakieś dodatki które powodują łatwe mieszanie się z benzyną i że nie ma to znaczenia, co pierwsze tylko żeby pobujać trochę zbiornikiem, teraz wiem że wpierw ma być olej a potem benzyna i będę tego przestrzegał, staram się robić mieszankę z aptekarską precyzją.


    Wini 230 A może inny silnik byś zastosował ?
  • Poziom 23  
    Motorbike napisał:

    Przy tej ramie masz amortyzator, będzie mniej biło po rękach na wybojach.


    Amortyzator nie wygląda na markowy. Czy może powodować odrywanie się koła od powierzchni drogi na wybojach ?

    Motorbike napisał:
    Wini 230 A może inny silnik byś zastosował ?


    Chętnie, tylko inne są droższe :wink:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Czy mieszając benzynę z olejem w karnicstrze 1 litrowym, należy brać pod uwagę że jeżeli zmieszam w nim benzynę z olejem w rzeczywistości benzyny będzie tam mniej benzyny niż 1 litr i proporcja 1:16 nie będzie dokładnie zachowana ? Czy można też rower tankować bezpośrednio na stacji benzynowej i tam dolewać oleju gdyby zabrakło paliwa w drodze, lub zaczynało się kończyć ?

    Czy można zamontować silnik do takiego roweru z aluminiową ramą ? Czy zwężenie tylnego widelca nie będzie przeszkadzało w przeprowadzeniu łańcucha ? Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak minimalną ilością paliwa się nie przejmuj.
    Nowoczesne oleje do dwusuwów bardzo dobrze się mieszają z benzyną i wlewanie do zbiornika i pokiwanie nim, daje taki sam efekt, jak wcześniejsze mieszanie.
    Kiedy i jak zrobisz mieszankę, to już tylko twoja sprawa. Bez problemu zrobisz na stacji - wlej połowę paliwa, dolej olej, dolej resztę paliwa. Załatwione.
    Silnik wsadzisz do każdego roweru, w którym będzie taka możliwość, czyli na tyle miejsca, by weszły dodatkowe graty. Z reguł silniki montuje się w holenderkach i innych kozach, a nie na góralach.
  • Poziom 23  
    Na 99% zdecyduję się na ten rower.

    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa

    Tylko mam wątpliwości, czy tylna część ramy wytrzyma dodatkowe obciążenie ?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Jeśli rama jest stalowa to ok.

    I jak postępy z rowerem ?
  • Poziom 23  
    Oglądałem dzisiaj kilka rowerów ale była w nich za gruba rama i nie mieściła się między śruby mocowania silnika. W końcu kupiłem rower z pasującą ramą za kilkadziesiąt złoty w komisie, ale zbyt pochopnie, ponieważ nie nadaje się on do jazdy. Kupowałem go z myślą że przełożę do niego części ze swojego starego roweru, ale zrezygnowałem z tego ponieważ widząc jak nieadekwatny jest stan techniczny rowerów na rynku wtórnym w stosunku do ich ceny, szkoda mi rozbierać swojego, bo jest całkowicie sprawny. W tym co kupiłem wielotryb przepuszcza, popękane są pedała, kompletne zardzewiały łańcuch, wyłamane niektóre zęby na przedniej zębatce, popękane pancerze linek, wytarte rolki przerzutek i miejscami skorodowana rama. Muszę się wstrzymać i na spokojnie poszukać dobrego roweru, a ten co kupiłem sprzedać na części, chociaż nie ma za bardzo z niego co wyjąć.
    Chyba że Koledzy znają jakiś sposób montażu tego silnika, do ramy grubszej niż rozstaw jego uchwytów, bez konieczności spawania, czy korzystania z zaplecza warsztatowego. Gdyby udało się rozwiązać problem wąskich uchwytów dużo łatwiej by mi było znaleźć odpowiedni rower. Tego niebieskiego roweru z ostatniego zdjęcia jeszcze nie oglądałem.
  • Poziom 22  
    Wini 230 napisał:
    Oglądałem dzisiaj kilka rowerów ale była w nich za gruba rama i nie mieściła się między śruby mocowania silnika.


    W zestawie z silnikiem powinieneś mieć zostaw do mocowania silnika na grubszą ramę, jest to taki płaskownik z trzema otworami i 3 śrubami, to jest do tego żeby zamontować silnik jeśli przednia dolna część ramy jest za gruba, tyle że trzeba wiercić, u ciebie pewnie za gruba jest "rama pod siodłowa".

    Aby zamocować silnik na ramę do której nie pasują mocowania dodane w komplecie bo rura ramy ma zbyt dużą średnicę to trzeba zastosować płaskowniki i cybanty dopasowane do średnicy ramy, oczywiście wiertarka czasem może się przydać.

    Co do kupna roweru, najlepiej kupić nowy w sklepie lub samą ramę jeśli resztę osprzętu do niego posiadasz i wszystko jest na taka samą średnicę ( support, stery itp).
  • Poziom 23  
    Przeszukałem cały zestaw, ale nie znalazłem w nim adaptera do grubszej ramy. Sam nie mam możliwości wykonania płaskownika, ze względu na brak narzędzi i umiejętności do tego potrzebnych. Również żaden serwis rowerowy nie chce się podjąć montażu silnika. Postaram się znaleźć rower z cienką ramą, a jeżeli mi się nie uda, kupię z grubą i może zlecę montaż znajomemu mechanikowi samochodowemu. Może jeszcze uda mi się gdzieś kupić adapter do grubszej ramy
  • Poziom 22  
    Płaskowniki i Cybanty dostaniesz w sklepie metalowym tylko rozmiar musisz sobie dopasować do średnicy ramy.

    To taki elitarny sport że nikt nie chce się tego podejmować.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam. Mam taki silnik w polskim rowerze marki pasat. Osiągam 50 na godzinę. Mieszanka paliwowa 1:20 i olej mixol do dwusuwów. Przejechałem ok. 4000km bez większych problemów za strony silnika.
  • Poziom 23  
    Silnik pasuje idealnie do tego roweru co kupiłem, ale musiałbym przekładać do niego części mechaniczne z mojego starego roweru.
    Silnik rowerowy - Pytania o rower i mieszanie paliwa
    Ten rower na zdjęciu jest bardzo lekki, dlatego po mimo jego stanu technicznego biorę go jeszcze pod uwagę, ale czy montowanie silnika do rowery z tak cienką ramą i z kierownicą wysuniętą do przodu wymuszającą głębokie nachylanie się w czasie jazdy jest bezpieczne ? Czy lepiej zamontować silnik do roweru z grubszą ramą i normalną kierownicą ?
  • Poziom 22  
    Rower musisz posprawdzać czy nie ma żadnych pęknięć na spawach zarówno teraz jak i w czasie eksploatacji, rama jak jest lekka to może nie jest stalowa chociaż wygląda na zwykłą stalową, hamulce bym w tym rowerze zmienił przynajmniej na V-brake. Kierownica by się przydała taka żeby pozycja była bardziej wyprostowana chyba że wolisz być pochylony,wybierz taki rower na którym czujesz się komfortowo.
  • Poziom 23  
    Wolałbym inny rower, taki, który nie wymuszałby tak dużego nachylania się, ale obecnie nie mam na razie pieniędzy na inny. Na razie chyba przejściowo zamontuje silnik na tym, a jak będę miał lepszy rower, to go przełożę. Rama jest w niektórych miejscach skorodowana, ale żadnych pęknięć na niej nie widać. Czy miejscowa korozję można zlikwidować tylko poprzez przetarcie jej papierem ściernym i zamalowanie zwykłym sprayem ?
  • Poziom 22  
    Możesz zeszlifować papierem ściernym lub użyć odrdzewiacza , podmalować podkładem i potem sprayem, jakość powłoki i tak nie będzie jak od lakiernika.
    Kierownice byś musiał sobie jakąś wysoką sprawić i zamontować wtedy pozycję będziesz miał bardziej wyprostowaną.
    Montując silnik daj podkładki z gumy pomiędzy ramę a silnik, zmniejszy to masaż wibracyjny jakiego będziesz doznawał od drgań silnika.
    Na ostatnim zdjęciu widać że ten rower ma bardzo wysunięty do przodu mostek kierownicy ?
  • Poziom 22  
    Można z dętki, co do grubości to musisz doświadczalnie sprawdzić.
  • Poziom 23  
    Kupiłem już sprawny, używany rower, zamontowałem na nim silnik, pozostał mi jeszcze montaż osprzętu. W związku z tym mam wątpliwości, czy klamka sprzęgła powinna być zamontowana tak aby była naciskana razem z klamką hamulca ? Czy hamując, lub zwalniając hamulcem, zawsze trzeba naciskać sprzęgło ? Czy można ruszać z miejsca na pół sprzęgle ?
  • Poziom 22  
    Klamkę sprzęgła zamontuj sobie po lewej stronie tak jak jest w motocyklach, hamując będziesz musiał wciskać klamkę sprzęgła bo inaczej silnik ci szarpnie i zgaśnie, pewnie nie jeździłeś nigdy żadnym motocyklem, ale spoko nauczysz się, co do ruszania na pół sprzęgle to zależy od silnika ale tutaj to raczej będzie trudno ruszyć z miejsca bez pomocy nożnego napędu.


    Przy klamce od sprzęgła masz taki srebrny grzybek ze sprężyną, jak klamkę wciśniesz do oporu to wciskasz ten grzybek i puszczasz klamkę i ona się blokuje i masz wtedy blokadę i możesz jechać z pewnym oporem na wciśniętym sprzęgle, np. z wyłączonym silnikiem.

    Pokaż swój pojazd :)