Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1,4 16v - zgięte zawory wydechowe na 3 cylindrze po naprawie rozr

leonw68 27 Apr 2014 15:10 4800 16
  • #1
    leonw68
    Level 2  
    Megane 1,4 16v rok produkcji 2000 lift.Po naprawie rozrządu (silnik po kolizji rozrządu) po odpaleniu silnik zaczął pracować nierówno i po zmierzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że na 3 cylindrze nie ma kompresji.Po demontarzu głowicy okazało się że zawory wydechowe 3 cylindra są zgięte.Dodam że rozrząd składany był na blokady wałków rozrządu i wału korbowego.Czy możliwe że winę za tę awarię ponosi zbyt słabo dokręcone koło pasowe wału korbowego.Przy "ręcznym" obracaniu wału nie było kolizji.Może gdy doszło do obciążenia wału przez spalaną mieszankę to nastąpiło przesunięcie na słabo dokręconym kole pasowym.Na pozostałych trzech cylindrach żadnych uszkodzeń.Proszę bardziej doświadczonych kolegów o opinie w tym temacie
  • #2
    mihu12345
    Level 12  
    a czy były odkręcane koła wałków rozrządu przy zerwaniu paska często się luzują
  • #3
    leonw68
    Level 2  
    Nie koła nie były odkręcane .Nie były też dokręcane

    Dodano po 3 [minuty]:

    Koła są dokręcone,przed chwilą sprawdzałem.
  • #4
    mihu12345
    Level 12  
    może byc to wina słabo dociągniętego koła rozrządu lub nie odtluszczonego walu korbowego pod kołem zębatym
  • #5
    diodabg
    Level 30  
    leonw68 wrote:
    nastąpiło przesunięcie na słabo dokręconym kole pasowym

    Oczywiście że jest to możliwe ale powodem mogą też być uszkodzone i zablokowane popychacze hydrauliczne po wcześniejszej kolizji ;(
  • #6
    mihu12345
    Level 12  
    tak zgadza się a po przestawieniu się rozrządu było by więcej uszkodzonych niż tylko dwa
  • #7
    leonw68
    Level 2  
    Ja też tak pomyślałem,bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.Faktem jest ,że nie odtłuszczałem wału ani koła zębatego no i się "pośpieszyłem".Teraz muszę nabyć dwa zawory i złożyc wszystko jeszcze raz.Dodam,że to moja pierwsza "Renia" w życiu. Kupiłem ją po kolizji i "walczę".pozdrawiam i dzięki
  • #8
    mihu12345
    Level 12  
    zdusić popychacze delikatnie imadle i jeżeli wylatuje olej to sa dobre a jeżeli się nie zduszają lub sa całkowicie luźne to sa do wyrzucenia
  • #9
    komoroski
    Level 11  
    leonw68 wrote:
    że nie odtłuszczałem wału ani koła zębatego
    a był olej?
    Moim zdaniem źle złożyłeś
  • #10
    swiezak1981
    Level 10  
    Sprawdz czy nie zerwał się klin na kole walka rozrządu :)
  • #11
    fordowiec
    Level 1  
    jeżeli złożony był na blokadach to krzywe zawory masz po wcześniejszej kolizji(urwaniu paska)popychacze bardzo rzadko są przyczyną ja jeszcze sie z tym nie spotkałem (20 lat praktyki)
  • #12
    Jackall
    Level 27  
    Nie pamiętam jak jest w 1.4, ale w 1.9 dci klin na kole rozrządu jest śmiesznie kruchy, po zerwaniu paska jest pewne, że go zcięło.
  • #13
    Don de Leon
    Level 24  
    Jackall wrote:
    Nie pamiętam jak jest w 1.4,

    Tam nie ma klina.
    Zawory pokrzywiły się przy poprzedniej awarii rozrządu.
  • #14
    Jackall
    Level 27  
    Miałem na myśli kółko na wałku rozrządu, a na wale wiem, że nie ma.
  • #15
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na żadnym kole w tym silniku nie ma klina....

    Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?
  • #16
    Dawit000
    Level 10  
    Przemo9826 wrote:

    Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?



    Sądząc po tym co napisał kolega w pierwszym poście to pewnie nikt. Nie doczytałem żeby pisał iż robił głowice. Kupił po rozrządzie założył nowy i miało być dobrze. Jeśli się myle to przepraszam.
  • #17
    vvaldek
    Level 28  
    posciskaj popychacze w imadle az wycieknie z nich caly olej i dopiero poskladaj