Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,4 16v - zgięte zawory wydechowe na 3 cylindrze po naprawie rozr

27 Kwi 2014 15:10 4284 16
  • Poziom 2  
    Megane 1,4 16v rok produkcji 2000 lift.Po naprawie rozrządu (silnik po kolizji rozrządu) po odpaleniu silnik zaczął pracować nierówno i po zmierzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że na 3 cylindrze nie ma kompresji.Po demontarzu głowicy okazało się że zawory wydechowe 3 cylindra są zgięte.Dodam że rozrząd składany był na blokady wałków rozrządu i wału korbowego.Czy możliwe że winę za tę awarię ponosi zbyt słabo dokręcone koło pasowe wału korbowego.Przy "ręcznym" obracaniu wału nie było kolizji.Może gdy doszło do obciążenia wału przez spalaną mieszankę to nastąpiło przesunięcie na słabo dokręconym kole pasowym.Na pozostałych trzech cylindrach żadnych uszkodzeń.Proszę bardziej doświadczonych kolegów o opinie w tym temacie
  • Poziom 11  
    a czy były odkręcane koła wałków rozrządu przy zerwaniu paska często się luzują
  • Poziom 2  
    Nie koła nie były odkręcane .Nie były też dokręcane

    Dodano po 3 [minuty]:

    Koła są dokręcone,przed chwilą sprawdzałem.
  • Poziom 11  
    może byc to wina słabo dociągniętego koła rozrządu lub nie odtluszczonego walu korbowego pod kołem zębatym
  • Poziom 30  
    leonw68 napisał:
    nastąpiło przesunięcie na słabo dokręconym kole pasowym

    Oczywiście że jest to możliwe ale powodem mogą też być uszkodzone i zablokowane popychacze hydrauliczne po wcześniejszej kolizji ;(
  • Poziom 11  
    tak zgadza się a po przestawieniu się rozrządu było by więcej uszkodzonych niż tylko dwa
  • Poziom 2  
    Ja też tak pomyślałem,bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.Faktem jest ,że nie odtłuszczałem wału ani koła zębatego no i się "pośpieszyłem".Teraz muszę nabyć dwa zawory i złożyc wszystko jeszcze raz.Dodam,że to moja pierwsza "Renia" w życiu. Kupiłem ją po kolizji i "walczę".pozdrawiam i dzięki
  • Poziom 11  
    zdusić popychacze delikatnie imadle i jeżeli wylatuje olej to sa dobre a jeżeli się nie zduszają lub sa całkowicie luźne to sa do wyrzucenia
  • Poziom 11  
    leonw68 napisał:
    że nie odtłuszczałem wału ani koła zębatego
    a był olej?
    Moim zdaniem źle złożyłeś
  • Poziom 9  
    Sprawdz czy nie zerwał się klin na kole walka rozrządu :)
  • Poziom 1  
    jeżeli złożony był na blokadach to krzywe zawory masz po wcześniejszej kolizji(urwaniu paska)popychacze bardzo rzadko są przyczyną ja jeszcze sie z tym nie spotkałem (20 lat praktyki)
  • Poziom 27  
    Nie pamiętam jak jest w 1.4, ale w 1.9 dci klin na kole rozrządu jest śmiesznie kruchy, po zerwaniu paska jest pewne, że go zcięło.
  • Poziom 24  
    Jackall napisał:
    Nie pamiętam jak jest w 1.4,

    Tam nie ma klina.
    Zawory pokrzywiły się przy poprzedniej awarii rozrządu.
  • Poziom 27  
    Miałem na myśli kółko na wałku rozrządu, a na wale wiem, że nie ma.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na żadnym kole w tym silniku nie ma klina....

    Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?
  • Poziom 10  
    Przemo9826 napisał:

    Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?



    Sądząc po tym co napisał kolega w pierwszym poście to pewnie nikt. Nie doczytałem żeby pisał iż robił głowice. Kupił po rozrządzie założył nowy i miało być dobrze. Jeśli się myle to przepraszam.
  • Poziom 28  
    posciskaj popychacze w imadle az wycieknie z nich caly olej i dopiero poskladaj