Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

briggs&stratton - Rozrusznik nie chce odpalać silnika

28 Kwi 2014 12:08 7362 45
  • Poziom 9  
    Witam
    Posiadam traktorek z silnikiem briggs&stratton 8HP, mam problem z rozrusznikiem, ponieważ nie chce on odpalić silnika. Rozebrałem rozrusznik sprawdziłem szczotki, sa ok. Podłączyłem rozrusznik na krótko do akumulatora gdy był wyjety z silnika, ładnie kręci. Po ponownym wkręceniu go do silnika, i próbie zapalenia, rozrusznik wybija ,,tą zębatke,, i sie zacina, tak jak by nie mial siły kręcić. Słychać tylko pukanie w solenoid. Rozkręciłem śruby w solenoid, wyczyściłem, problem nadal nie znikał. postanowiłem podłączyć na krótko rozrusznik gdy był w silniku to akumulatora, problem nadal ten sam, rozrusznik rusza, wybija ,,tą zębatke,, ale za chwile staje.
    Dodam ze gdy jest wyjęty z silnika, ładnie kręci.
    Silnik odpala normalnie z linki (tak jak piłe motorową), nie ma z tym problemu
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Stawiam na akumulator miałem to samo,jak go podładowałem to było ok
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Aktualnie nie posiadam dobrego akumulatora, używam aku od samochodu podłączonego na kable, może to wina kabli, ale wątpię, generalnie do takiego silnika 8HP wystarczy akumulator taki do skutera??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Witaj mam traktor MTD 15,5kM i do niego mam rysunki.
    Może Ci to pomoże. briggs&stratton - Rozrusznik nie chce odpalać silnika
  • Poziom 9  
    Rozrusznik rozbierałem wydawał sie ok. W sobotę zrobię to jeszcze raz i zrobie zdjęcia.
  • Poziom 18  
    Prawdopodobnie to wina przewodow, wiekszosc przewodow ma tylko gruba izolacje a wewnatrz druty wygladajace jak telefoniczne.
    W chwili kiedy rozrusznik ma pokonac opor silnika nastepuje spadek na kablach lub na styku laczenia gdzie jest najmniejsza powierzchnia.
    Zacznij od pomiarow na rozruszniku w chwili kiedy krecisz, jesli spada napiecie zmien kable.
    Kup mosiezne klemy w sklepie motoryzacyjnym, przewod LY 10-12 mm kw. podlacz solidnie.
  • Poziom 2  
    Mamy pyta do rysunku tadkli9743
    Czy element na rysunku o numerze 501A jest to regulator napięcia?
    Czy ma on wpływ na pojawienie się iskry na świecy?
    W jaki sposób powinien on działać?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    mario__91 napisał:
    Słychać tylko pukanie w solenoid.


    Czy rozwiązałeś ten problem z rozrusznikiem? Mam dokładnie to samo i nie wiem za co się łapać.
  • Poziom 15  
    Sprawdźcie jaki model silnika i znajdźcie jego schemat wewnętrzny.
    Znajomy ostatnio też walczył ( podpinał akumulator z samochodu i dopiero mu odpalał) aż zajeździł rozrusznik.
    Winny okazał się uszkodzony układ odprężnika - z tego co pamiętam kupił cały wałek rozrządu żeby mieć spokój.
  • Poziom 23  
    miroslaw wielki napisał:
    W który selenoid słychać pukanie? Może przekaźnik od startu jest przyjarany?


    Selenoid jest chyba tylko jeden. Przekaźnika od startu chyba nie ma, jego rolę pełni właśnie selenoid, chyba że czegoś nie zauważyłem.


    Mam silnik BRIGGS & STRATTON, 16 HP OHV I/C INTEK, model: 311777, typ: 0148-E1
  • Warunkowo odblokowany
    To jest traktorek? Wystarczy kawalek linki 10 tki miedzianej i pominąć przekaźnik i sprawdzic czy odpali.
    Bylo dłużej krecone i jeden kołek zwierany selenoidem sie podgrzal w przekazniku rozrusznika i wypłynął plastyk z pod niego. Blacha zwierajaca kolki nie dotyka do nich i nie ma przejscia. Przekazniki jednorazowe sa ale ja je roznitowuje i czyszcze i działają. To takie badziewie. 4 razy mialem to w traktorkach.
  • Poziom 15  
    Z tego co widzę to silnik z odprężnikiem Camshaft Part Number: 793880
    Popytam znajomego po świętach jakie były dokładnie objawy i jak jest teraz po wymianie.
    Przypuszczam że kompresja powinna się pojawiać dopiero jak silnik wejdzie w obroty.
    Przy powolnym kręceniu silnik powinien zachowywać się jak by jej nie było lub ma dużo mniejszą - takie są moje przypuszczenia.
    Podobny temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2422818.html
    Sprawdź też kabelkiem jak kolega wyżej pisze bo jest też kilka przypadków na elektrodzie na wypalone styki.
  • Poziom 23  
    miroslaw wielki napisał:
    To jest traktorek?

    Tak. Jest to MTD YARD-MAN HE4160 nr 13AE414E643 jak na poniższym zdjęciu:
    briggs&stratton - Rozrusznik nie chce odpalać silnika

    a silnik to:
    briggs&stratton - Rozrusznik nie chce odpalać silnika


    Traktorek od jakiegoś czasu miał problem z kręceniem rozrusznika. Odpala bardzo ładnie, nawet po długim zimowym postoju, ale pod koniec ubiegłego roku w ostatnich dniach sezonu koszenia już nie odpalił. Rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika. Słychać było jedynie 1 sekundowe ruchy silnika, ale za krótkie, żeby odpalił. Po kilku próbach selenoid zaczął "strzelać". Wymieniłem rozrusznik na nowy i nic. Wyszedłem więc z założenia, że posypał się od przeciążenia selenoid, też wymieniłem na nowy i ... nic, nadal strzela. Wymontowałem stacyjkę i zauważyłem, że ma przypieczony jeden styk (nawet się dziurka zrobiła w płytce) więc też wymieniłem na nowy i nadal nic. Silnik faktycznie stawia dość spory opór, ale oczywiście do przekręcenia ręką. Jeśli nawet to wina odprężnika, czy jak się zwie, to po przejściu przez najcięższy moment kompresji powinien już chyba kawałek przekręcić, a jednak selenoid ciągle strzela. Postaram się zaraz po świętach podpiąć rozrusznik na kabelkach, choć łatwo nie będzie, bo po złożeniu ma dość solidnie zabudowane styki.
    Na razie dziękuję za rady i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT!
  • Poziom 23  
    miroslaw wielki napisał:
    Piszesz o tym selenoidzie pod siedzeniem pod obudowa? Ten przekaznik w MTD notorycznie pada.


    A są dwa? Ja znalazłem tylko jeden, montowany nad prawym kołem, do którego idzie przewód wprost z akumulatora i do rozrusznika. Trzeci przewód idzie ze stacyjki. Jest jeszcze jakiś selenoid?
  • Poziom 23  
    MLODY73 napisał:
    Z tego co widzę to silnik z odprężnikiem Camshaft Part Number: 793880


    Trochę poczytałem i pooglądałem filmów na YouTube i wydaje mi się, że to wina tego właśnie odprężnika. Przy okazji czeka mnie też regulacja zaworów, no i tu moje pytanie. Czy dysponuje ktoś taką magiczną tabelką ze szczelinami zaworów i informacją z jaką siłą dokręcić śruby obudowy silnika. Mój silnik to BRIGGS & STRATTON 311777-0148-E1, 16 HP OHV I/C INTEK

    miroslaw wielki napisał:
    A może akumulator jest szrot?


    Odpalałem na kliku akumulatorach, łącznie z akumulatorem od samochodu diesla i cały czas ten sam problem. Jak wymontuję silnik to sprawdzę całą instalację. Będzie lepszy dostęp, a demontaż silnika i wymiana wałka rozrządu i tak mnie czeka.
  • Poziom 23  
    miroslaw wielki napisał:
    Czy rozrusznik wpina sie zebami w wieniec silnika czy nie?


    Wpina się. Stary rozrusznik te z się wpinał, ale nieco "ciaśniej", tzn. zęby pasowały idealnie, a nowy ma jakieś 0,5 mm przerwy między wcięciem na ząb, a szczytem zęba.
  • Poziom 11  
    Luz zaworu ssącego 0,07-0,12mm,zaworu wydechowego 0,12-0,18mm,śruby dolnej obudowy silnika 20Nm.
  • Poziom 23  
    Arturo 2773 napisał:
    Luz zaworu ssącego 0,07-0,12mm,zaworu wydechowego 0,12-0,18mm,śruby dolnej obudowy silnika 20Nm.


    Dzięki. A jeszcze tak dla pewności - znalazłem w jednym filmie, że pokrywka na pompę oleju dokręcamy z siłą 80 cali, czyli wychodzi ok 10nm - zgadza się?
    Masz może instrukcję jak ustawić zawory, chodzi o położenie tłoka. W jednym z filmów mówią, że ustawić go ok 1,2 cm (0,5 cala) od najwyższego położenia, ale wolę to potwierdzić.
  • Poziom 11  
    Witam.odnośnie dokręcania pokrywy pompy to 10 Nm bedzie ok! Do ustawiania zaworów stosuje sie dwie techniki, pierwsza to;tłok w GMP w końcowej fazie suwu sprężania- dwa zawory w pozycji zamkniętej (tłok musi dokładnie znajdować się w górnym martwym punkcie).Druga to;jeden z zaworów musi być w położeniu pełnego otwarcia (wciśnięty do końca) i wtedy ustawiamy luz na zaworze który jest w pozycji zamknietej,przekrecamy silnik żeby zawór ktory był ustawiony w pozycję pełnego otwarcia i ustawiamy drugi zawór.
  • Poziom 19  
    Podstawa w tych silnikach to odpowiednie luzy zaworowe od nich też zależy czy działa odprężenie, sprawdź ew. wyreguluj zawory. Odprężnik postawia zawór i przy zbyt dużym luzie nie będzie odprężania. Dotyczy to również silników z rozruchem ręcznym na sznurek objawem jest zrywanie sznurka, uszkodzenie rozrusznika (silnik odbija w odwrotną stronę podczas rozruchu).
  • Poziom 5  
    Czy poradziłeś sobie z tym pykaniem ? Jaka była przyczyna? Mam identyczny problem z tym że po podłączeniu kablami do auta(przy uruchomionym silniku) traktorek odpala kreci aż miło.A normalnie nie ma siły kręcić cały czas pyka.
  • Poziom 5  
    u mnie Selenoid pyka w 100% dziś go rozbierałem oczyściłem choć w środku był czysty.