Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP

kmicic16_92 28 Apr 2014 15:16 6078 15
  • #1
    kmicic16_92
    Level 11  
    Witam ponownie sory za poprzedni temat ale już nie mam nerwów. Wciąż nie mogę sobie poradzić z tym zapłonem normalnie już nie daję rady nie wiem dlaczego ale te platynki wciąż otwierają się gdy tłok jest w prawie najniższym położeniu. Przeczytałem na jakiejś stronie żeby naciąć taki sam rowek vis a vis tego co juz był w krzywce wyciąłem i nadal to samo platynkami kręciłem już we wszystkie możliwe strony sprawdzałem tysiące ustawień. Proszę o zrozumienie i pomoc
  • #2
    kmicic16_92
    Level 11  
    Pomożecie mi?
  • #4
    kmicic16_92
    Level 11  
    A jak wykonać takie pomiary?
  • #5
    jack63
    Level 43  
    Najlepiej czujnikiem zegarowym. Wstępnie można "na oko" przykładając coś cienkiego w pobliże pierścienia ślizgowego i obserwując przerwę przy obracaniu wałem.
    Daj zdjęcia, bo te twoje opisy nie wiele wnoszą. Może być sklepana młotkiem powierzchnia o którą się opiera podstawa krzywki i będzie d..pa.
  • #6
    kmicic16_92
    Level 11  
    Dobra zrobiłem zdjęcia. Zauważyłem też że wirnik z jednej strony jest bardziej wytarty niz z drugiej czy to może byc przyczyną?
    MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP MZ ETZ 250 - Krzywka Zapłon w DMP
  • #8
    kmicic16_92
    Level 11  
    Dodałem nowe zdjęcia teraz lepiej widać
  • #9
    jack63
    Level 43  
    Czemu nie wkleiłeś "po bożemu" tylko odsyłasz nas na obce serwery?
    Ja mam zablokowany dostęp do nich, wiec nawet ich nie obejrzałem. :cry:
    Z resztą nie chodzi o ilośc zdjęć, ale o ich jakość w sensie obrazowania problemu.
  • #10
    marian6666
    Level 14  
    Elo. Ponoć chińskie wirniki mają źle umieszczony kołek ustalający krzywkę (obrócony o 180 stopni). Ktoś Ci dobrze poradził żebyś w krzywce wyciął nowy rowek pod kołek i osadził krzywkę właśnie w tym nowym rowku. Wg mnie wyciąłeś nowy rowek, ale założyłeś krzywkę z powrotem na stary:) Najlepiej ustaw tłok w GMP i wtedy nakładaj krzywkę - bedziesz widział czy otwiera styki przerywacza we właściwym miejscu
  • #11
    jack63
    Level 43  
    marian6666 wrote:
    Wg mnie wyciąłeś nowy rowek, ale założyłeś krzywkę z powrotem na stary:)
    Coś w tym jest. Trzeba sprawdzić.
    Niestety na zdjęciach najbardziej ostre są ... twoje buty. :cry: Jednak widać że wirnik to podróba, a w podróbach wszystko jest możliwe...
    Czy choć próbowałeś sprawdzić bicie wirnika ?
    Poza tym wszelkie pomiary/próby należy przeprowadzać gdy krzywka jest mocno dociśnięta śrubą.
    Czy w czopie wału jest rolka do ustalania położenia wirnika alternatora i czy nie wystaje zbytnio???
  • #12
    kmicic16_92
    Level 11  
    Ten wirnik wygląda na oryginał. Krzywke naciąłem z drugiej strony i na pewno założyłem dobrze bo ten oryginalny rowek na klin ma też zrobione takie wciecie w samej krzywce a ja ten co dorabiałem wyciąłem tylko w tej końcówce która wchodzi do wirnika więc pomyłki nie było. Przeczytałem także że ktos miał taki problem w wine za to ponosił właśnie krzywy wirnik który w momencie gdy tłok jest lub zbliża się do DMP przesuwał się (ta krzywizną) w strone platynek. Dałem ten wirnik znajomemu żeby sprawdził w zakładzie gdzie pracuje czy są jakies bicia i ewentualnie jesli się da to żeby wyważył. Mam tylko nadzieję że się wał nie przekręcił
  • #13
    jack63
    Level 43  
    kmicic16_92 wrote:
    Ten wirnik wygląda na oryginał.

    Na 100% nie widziałeś oryginału. Z resztą gdzieżby się uchował. Chyba pod sianem w stodole... :D
    Sam wirnik trudno sprawdzić. Najlepiej zawieźć motor do tokarza aby zmierzył bicia samego czopa walu a potem zamontowanego wirnika.
    kmicic16_92 wrote:
    Mam tylko nadzieję że się wał nie przekręcił

    Większe szanse są na to, że wirnik ma źle wykonane (zły kąt) rowek i zagniecenie słuzące do ustalania położenia kątowego.
    kmicic16_92 wrote:
    jesli się da to żeby wyważył

    Nie wiem jak to sobie wyobrażasz? Czyżby tokarz miał wyważarkę ???
  • #14
    kmicic16_92
    Level 11  
    wyobrażam sobie to tak że montujesz go w tokarce plus jakiś uchwyt na czujnik i patrzysz w którym miejscu ma bicie. Wątpię żeby był źle wykonany bo widać po nim że już jest leciwy gdyby był zły to od początku
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kmicic16_92 wrote:
    Zauważyłem też że wirnik z jednej strony jest bardziej wytarty niz z drugiej

    Przede wszystkim wirnik NIE MOŻE mieć śladów przytarcia. To świadczy, że ma potężne bicie. I tak, to może być przyczyną. Bo jak ustawisz luz na przerywaczu jeśli krzywka nie kręci się w osi, a zatacza koła?
  • #16
    kmicic16_92
    Level 11  
    opłaci mi się regenerować ten wirnik czy lepiej kupić nowy ryzykując że jest źle zrobiony?