Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio amatorskie ręczne - co kupić?

dawcio92 28 Kwi 2014 17:53 1635 6
  • #1 28 Kwi 2014 17:53
    dawcio92
    Poziom 7  

Witam. Z góry chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach. Dużo czytałem na tym forum różnych podobnych tematów, ale żaden do końca nie rozwiał moich wątpliwości. Chciałbym się dowiedzieć paru spraw.

Mianowicie chciałem sobie zakupić jakiś odbiornik radiowy, który by łapał "wszystkie" częstotliwości (łącznie z tymi PSP, Policyjnymi itp. - czyli o ile dobrze piszę te od 147 w górę). Znalazłem takowy sprzęt: http://intekpolska.pl/odbiorniki-i-skanery-radiowe/387-ubc-96.html

Lecz gdy zacząłem szukać dalej postanowiłem znaleźć jakiś nie tyle odbiornik, co radiotelefon. Nadawanie służyłoby mi na kanałach w grupach, w których jestem i w których używamy Motorolek, ale chciałbym odbierać częstotliwości "zastrzeżone" dla służb państwowych. I chciałem się zapytać czy, któryś z tych dwóch sprzętów dałoby się domowymi sposobami przeprogramować na odbieranie częstotliwości powyżej 146mHz? Z tego co się zorientowałem, to sprzęt po zakupie ustawiony jest na 144-146mHz, ale pisze w nawiasie, że obsługuje zakres od 136-175mHz tyle, że jak to jest napisane "Zakresy programowania częstotliwości dla wersji eksportowych, nie można używać w Unii Europejskiej "
    Chodzi mi o ten sprzęt: http://intekpolska.pl/vhf-uhf-reczniaki/80-kt-380ee.html

A drugi sprzęt obsługuje zakres częstotliwości 144-146 MHz (136-174 MHz) i dodatkowo 430-440 (400-470 MHz)
    http://intekpolska.pl/vhf-uhf-reczniaki/405-kt-960.html