Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C 360 - skaczące ciśnienie oleju

29 Kwi 2014 12:13 3429 10
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mąż kupił Zetorowski silnik po remoncie pasujący do Ursusa C 360. Jak go kupował to mierzył ciśnienie oleju i było prawidłowe. Problem pojawił się dopiero jak silnik w swoim traktorze zamontował. Ciśnienie oleju jest słabiuteńkie i wariuje, a jak się rozgrzeje to już w ogóle masakra. Kupił nową pompę i ciśnienie trochę lepsze, ale nie za wiele, napewno nie nadaje się traktor do prac polowych. Ktoś mu podpowiedział, że to może tak zwany "bączek" filtr oleju ma ubytek ciśnienia(czy coś takiego). Dziś kupił filtr wymienny i zobaczymy czy to coś pomoże. Już sami nie wiem co może być przyczyną. Przeczytaliśmy sporo wątków na ten temat i posprawdzaliśmy panewki, wał i te inne dla mnie niezrozumiałe rzeczy. Wszystko jest git, tylko skąd to wariujące ciśnienie? Może ktoś podpowie coś mądrego?
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    grzesiek0905 napisał:
    Wszystko jest git

    Czyli jak? Bo skoro ciśnienie skacze, to na pewno nie jest "git". Tutaj używa się KONKRETNYCH określeń.
    Jak sprawdzany wał? Jak sprawdzane panewki?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Zobaczcie gdzie jest zawór bezpieczeństwa czy czasem aby nie w bąk żeby się nie okazało że nie będzie ani przy pompie ani przy nowej podstawie filtra.
  • Poziom 8  
    Wszystko jest git, miałam na myśli, że silnik jest w dobrym stanie. Ktoś, gdzieś napisał jak się sprawdza wał i mąż tak zrobił. Panewki też jakoś sprawdzał, nie wiem jak bo się po prostu na tym nie znam. Ktoś też pisał o smoku? i zapowietrzonych przewodach, to też było sprawdzane. Nie umiem wypowiedzieć się fachowo więc proszę o nieatakowanie mnie.

    Powiem mężowi o tym zaworze, on na pewno będzie wiedział o co chodzi to sprawdzi.
  • Poziom 29  
    Podaj te wartości ciśnienia oleju.
    Manometr którym mierzono działa prawidłowo? Próbowaliście z innym?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    grzesiek0905 napisał:
    Ktoś, gdzieś napisał jak się sprawdza wał i mąż tak zrobił.

    Jak?
    grzesiek0905 napisał:
    Panewki też jakoś sprawdzał

    Jak?

    Nikt cię nie atakuje, tylko wymaga od ciebie konkretnych informacji. Bo jeśli jest "git" i "dobrze", to skąd problemy? I aby móc pomóc w TWOIM problemie, musimy mieć KONKRETNE informacje.
    Więc ostatnie upomnienie - zaczniesz podawać konkretne wartości, albo wątek poleci do kosza, jako bezwartościowe gdybanie.
  • Poziom 8  
    No więc zadzwoniłam do męża i powiedział, że zawór bezpieczeństwa idzie do pompy.

    Co do wartości oleju to na zimnym od 2 do 3 skacze, a na ciepłym 0 (nie wiem jak się to pisze). Jak mierzyliśmy przy kupnie to manometr był właściciela silnika. Wczoraj dzwoniłam do niego z pytaniem czy nas po prostu nie oszukał. Może to nie było miłe z mojej strony, ale ludzie przecież nie od dziś okłamują jak zależy im na sprzedaży. Facet tak się przejął moim telefonem(grzecznie z nim rozmawiałam bez nerwów), że w czwartek ma do nas zajechać, bo sam jest ciekaw o co chodzi. Więc myślę, że nas nie zrobił w "bambuko". Jak przywieźliśmy silnik to mąż nie sprawdzał ciśnienia, dopiero teraz jak przełożył go. Stwierdziliśmy, że skoro kontrola ciśnienia oleju świeci cały czas na czerwono i manometr też wskazuje niskie ciśnienie to nie ma potrzeby mierzenia go czym innym.
  • Pomocny post
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
  • Poziom 8  
    seweryn7701 napisał:
    Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.


    I to się nazywa sensowna odpowiedź. Wynika z tego, że faktycznie da się pomóc po mimo tego, że tak mało podałam KONKRETÓW i FACHOWYCH nazw. Jak ktoś chce pomóc to pomoże.

    Okazało się, że problemem był filtr oleju tzw. bączek. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto