Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 500dxi 2008r - skrzynia automatyczna nie wybiera biegów

RafałZak 30 Kwi 2014 09:55 4950 13
  • #1 30 Kwi 2014 09:55
    RafałZak
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem z autem. Wczoraj w czasie jazdy głośno skrzynia przerzucała biegi. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania skrzynia wybierała bieg 3 lub 4 ale z dużym szarpnięciem i głośnym stukotem.
    Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu brak przełączenia trybu jazdy z N na A z komunikatem reduction gearbox gb. Po przełączeniach z "N" na "A" w końcu przełączył na automat ale po przełączeniu na "R" rozłączało skrzynię w neutral.
    Na neutralu jest reakcja na pedał gazu.
    Odczytane błąd to:
    Mid: 130
    Psid: 23
    FMI: 11
    Occ: 1
    Po paru odpaleniach auta w końcu w skrzynia załapała. Skrzynia biegi przełącza w automacie i manualu ale dalej przerzuca biegi głośno (ale nie cały czas) ale już nie szarpie przy wyborze biegu z N na A
    Pojawił się inne błędy:
    Mid: 130
    Psid: 23
    FMI: 11
    Occ: 1

    Dodam jeszcze że od pewnego czasu po dłuższej jeździe skrzynia biegów powoli zmienia biegi

    1 13
  • #2 30 Kwi 2014 20:34
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Możliwy problem ze sprzęgłem po tym co piszesz, szarpnięcia głośne przerzucanie biegów.

    0
  • #3 01 Maj 2014 09:39
    RafałZak
    Poziom 11  

    Wczoraj była podłączona Texa , no i dziś zrzucam skrzynię. Będę informował z przebiegu pracy. Auto ma 900tys. Po Polsce zrobione 50 tys., w tamtym roku sprowadzona z Holandii.

    0
  • #4 01 Maj 2014 10:21
    gucio~1
    Poziom 21  

    Ten błąd mówi o utrudnionym włączaniu połówek z przyczyn mechanicznych.

    0
  • #5 01 Maj 2014 20:50
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Po tym przebiegu półbiegi też możliwe.

    1
  • #6 01 Maj 2014 21:11
    RafałZak
    Poziom 11  

    Już jestem po rozbiórce. W tarczy sprzęgła jedna sprężyna pęknięta i okładzina cierna dość mocno zużyta. Powierzchnia docisku ma zagłębienia (nierówna) , łożysko koła zamachowego do wymiany. Hamulec wałka pośredniego - jutro będę w sklepie zobaczę jak wygląda nowy i porównam z moim (grubość tarczek)

    0
  • #7 01 Maj 2014 21:22
    TomasAGC
    Poziom 16  

    No to znalazłeś przyczynę.

    1
  • #8 01 Maj 2014 21:48
    RafałZak
    Poziom 11  

    Może i tak. Zastanawia mnie jeszcze co sprawdzić jak już skrzynia wyciągnięta żeby za tydzień znów nie zdejmować. Rozmawiałem z jednym mechanikiem, mówił że można zdjąć górną pokrywę skrzyni biegów są tam jakieś zaworki na jakiejś "kasecie", ponoć można ją podłączyć pod 24v i sprawdzić czy zaworki się "chowają", najprawdopodobniej źle to opisałem ale tak z jego gadki wywnioskowałem i tak opisuję
    Kolejna sprawa to hamulec wałka pośredniego, a dokładnie chodzi o ten tłoczek ze stożkiem. U mnie ten stożek (końcówka) jest troszkę starta, starcie ma średnicę ok 1-1.15milimetra. I tu moje pytanie czy tej tłoczek (stożek) jest do wymiany ze względu na starcie czubka?

    0
  • #9 02 Maj 2014 20:57
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Ale u Ciebie wszystko się przełącza i działa normalnie także sterowanie zostawił bym sobie na później.

    1
  • #10 03 Maj 2014 09:27
    RafałZak
    Poziom 11  

    Ok, rozumiem, już złożone

    0
  • #11 16 Lis 2014 11:52
    Jocker730
    Poziom 2  

    Kolego a możesz powiedzieć? jak zaprogramowałeś skrzynie biegów po wymianie tarczy na nową.
    moze znasz jakąś procedure kalibracji skrzyni ishift.

    0
  • #12 16 Lis 2014 13:23
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Tylko wpięcie pod komputer.

    0
  • #13 17 Lis 2014 10:16
    Jocker730
    Poziom 2  

    wpiąłem pod Texe z najnowszą aktualizacją i robi kalibracje tylko na ustawieniu starej tarczy a jak wezmę na nowej to nic nie chce klikać elektrozaworami.
    moze ktoś wie? dlaczego na starej robi a na nowej niechce.

    0
  • #14 17 Lis 2014 14:05
    638936
    Użytkownik usunął konto