Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 500dxi 2008r - skrzynia automatyczna nie wybiera biegów

30 Kwi 2014 09:55 5517 13
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam problem z autem. Wczoraj w czasie jazdy głośno skrzynia przerzucała biegi. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania skrzynia wybierała bieg 3 lub 4 ale z dużym szarpnięciem i głośnym stukotem.
    Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu brak przełączenia trybu jazdy z N na A z komunikatem reduction gearbox gb. Po przełączeniach z "N" na "A" w końcu przełączył na automat ale po przełączeniu na "R" rozłączało skrzynię w neutral.
    Na neutralu jest reakcja na pedał gazu.
    Odczytane błąd to:
    Mid: 130
    Psid: 23
    FMI: 11
    Occ: 1
    Po paru odpaleniach auta w końcu w skrzynia załapała. Skrzynia biegi przełącza w automacie i manualu ale dalej przerzuca biegi głośno (ale nie cały czas) ale już nie szarpie przy wyborze biegu z N na A
    Pojawił się inne błędy:
    Mid: 130
    Psid: 23
    FMI: 11
    Occ: 1

    Dodam jeszcze że od pewnego czasu po dłuższej jeździe skrzynia biegów powoli zmienia biegi
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Możliwy problem ze sprzęgłem po tym co piszesz, szarpnięcia głośne przerzucanie biegów.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    Wczoraj była podłączona Texa , no i dziś zrzucam skrzynię. Będę informował z przebiegu pracy. Auto ma 900tys. Po Polsce zrobione 50 tys., w tamtym roku sprowadzona z Holandii.
  • Poziom 22  
    Ten błąd mówi o utrudnionym włączaniu połówek z przyczyn mechanicznych.
  • Poziom 16  
    Po tym przebiegu półbiegi też możliwe.
  • Poziom 11  
    Już jestem po rozbiórce. W tarczy sprzęgła jedna sprężyna pęknięta i okładzina cierna dość mocno zużyta. Powierzchnia docisku ma zagłębienia (nierówna) , łożysko koła zamachowego do wymiany. Hamulec wałka pośredniego - jutro będę w sklepie zobaczę jak wygląda nowy i porównam z moim (grubość tarczek)
  • Poziom 16  
    No to znalazłeś przyczynę.
  • Poziom 11  
    Może i tak. Zastanawia mnie jeszcze co sprawdzić jak już skrzynia wyciągnięta żeby za tydzień znów nie zdejmować. Rozmawiałem z jednym mechanikiem, mówił że można zdjąć górną pokrywę skrzyni biegów są tam jakieś zaworki na jakiejś "kasecie", ponoć można ją podłączyć pod 24v i sprawdzić czy zaworki się "chowają", najprawdopodobniej źle to opisałem ale tak z jego gadki wywnioskowałem i tak opisuję
    Kolejna sprawa to hamulec wałka pośredniego, a dokładnie chodzi o ten tłoczek ze stożkiem. U mnie ten stożek (końcówka) jest troszkę starta, starcie ma średnicę ok 1-1.15milimetra. I tu moje pytanie czy tej tłoczek (stożek) jest do wymiany ze względu na starcie czubka?
  • Poziom 16  
    Ale u Ciebie wszystko się przełącza i działa normalnie także sterowanie zostawił bym sobie na później.
  • Poziom 11  
    Ok, rozumiem, już złożone
  • Poziom 2  
    Kolego a możesz powiedzieć? jak zaprogramowałeś skrzynie biegów po wymianie tarczy na nową.
    moze znasz jakąś procedure kalibracji skrzyni ishift.
  • Poziom 2  
    wpiąłem pod Texe z najnowszą aktualizacją i robi kalibracje tylko na ustawieniu starej tarczy a jak wezmę na nowej to nic nie chce klikać elektrozaworami.
    moze ktoś wie? dlaczego na starej robi a na nowej niechce.
  • Użytkownik usunął konto