Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Agregat prądotwórczy KIPOR - KIPOR IG200 Brak iskry

markode 30 Apr 2014 10:35 6027 10
  • #1
    markode
    Level 23  
    Posiadam agregat Kipor IG2000 problem polega na braku iskry ,przełącznik sprawdziłem,jest sprawny w pozycji OF i ON ostatnia rzecz która mi zostaje jest prawdopodobnie cewka , do cewki wchodzą 2 przewody niebieski i żółty ,jest jakaś możliwość sprawdzenia cewki ?
  • #2
    jack63
    Level 43  
    markode wrote:
    jest jakaś możliwość sprawdzenia cewki ?

    Oczywiście. Tylko trzeba wiedzieć z jakim układem zapłonowym mamy do czynienia???
    Zdjęcia elementów powiedzą wszystko (no prawie). Jak nie znasz się na układach zapłonowych, a tak to wygląda, zdjęcia i opisy pozwolą kolegom na ocenę sytuacji i pokierowanie twoimi działaniami diagnostycznymi.
    Na początek sprawdź gdzie idzie kabel od wyłącznika ON/OFF. Pewnie do modułu z cewką (nazywanego cewkomodułem) bezpośrednio lub poprzez czujnik poziomu oleju. który też trzeba sprawdzić.
  • #3
    markode
    Level 23  
    Sprawdzę czujnik oleju ,cewka jest sterowana elektronicznie bo nie widzę żeby była przy kole zamachowym montowana
  • #5
    Darec4
    Level 10  
    Mam podobny problem w moim kiporze 2000 nastąpiło przeciążenie po czym kipor zgasł i nie mógł odpalić jak odpalił to z przerwami a potem już w ogóle nie dało rady odpalić w serwisie stwierdzili ze cewka jest powode, wiec zakupiłem i wymieniłem lecz dalej nie ma iskry macie może jakieś rozwiązanie? Pozdrawiam.
  • #6
    gimak
    Level 40  
    Więc prawdopodobnie moduł zapłonowy siadł, a konkretnie tyrystor - tak było w moim agregacie.
  • #7
    Darec4
    Level 10  
    A czy jest to do wymiany w warunkach domowych ? czy dostane tą część bez problemu(może jakiś link) , tam cała płytka jest zalana i nie ma dostępu do części ;( w którym miejscu znajduje się ten tyrystor ?? pozdrawiam.Dodam ,że jak ciągnę starter to nie zapala się żadna z diod na panelu przednim.
  • #8
    gimak
    Level 40  
    Darec4 wrote:
    A czy jest to do wymiany w warunkach domowych ?

    Trudno na to odpowiedzieć jednoznacznie. U mnie układ zapłonowy składał się z cewki ładująco-wyzwalającej, modułu (obywa te elementy pod magneśnicą) i cewki zapłonowej.
    Moduł był zalany żywicą. Nie miałem jego schematu, ani typu i nie mogłem nic namierzyć w internecie zastępczego, więc spreparowałem swój moduł, który zadział, ale bardzo często odbijał (kopał) przy zapalaniu. Okazało się, że przy tym schemacie zapłon był przestawiony o 90 st.
    Wróciłem więc do oryginalnego układu i zacząłem usuwać z niego żywicę. Początkowo wiertłem śr 2mm w małej wiertarce, wierciłem otwory jeden obok drugiego, w miejscach w których wiedziałem (przypuszczałem) że nic nie uszkodzę i po kawałku odłamywałem owierconą żywicę. Później wpadłem na pomysł, aby wiertło zastąpić wiertłem dentystycznym (zużytych parę dostałem od dentysty) i nim jak frezem usunąłem resztę żywicy. Udało mi się nic nie uszkodzić. Tak jak przypuszczałem uszkodzony był tyrystor, który wymieniłem. Przy okazji narysowałem sobie jego schemat. Naprawiony układ nie montowałem już pod magneśnicą, ale obok cewki zapłonowej, gdzie ma lepszy komfort cieplny.
    Mój moduł też poprawnie działałby, gdybym odpowiednio przemieścił magneśnicę na wale.
    Obydwa schematy modułu oryginalny i ten mój kopiący zamieściłem na forum dla potomnych.
  • #9
    Darec4
    Level 10  
    Dzięki bardzo za wyczerpująca odpowiedź wynika z tego że raczej samemu sobie nie poradzę 😕
  • #10
    andrzej wojt
    Level 11  
    Mam taki sam problem z agregatem Kipor Ig 2600. Wymieniłem cewkę zapłonową i moduł ale nadal brak iskry. Moduł odesłałem stwierdzili że jest uszkodzony ale na drugim nowym to samo. Do modułu dochodzą napięcia z uzwojenia zasilającego i czujnika położenia wału ale na cewkę zapłonową nic nie dochodzi. Czujnik poziomu oleju i wyłącznik on-off odpięty . Potrzebuję schemat tego modułu.
  • #11
    markode
    Level 23  
    Witam Kipor IG200 po wymianie cewki działa normalnie problem rozwiązany zamykam temat