Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

USB driver - Jak napisać driver w VS?

30 Kwi 2014 12:09 4455 31
  • Poziom 13  
    Witam
    Zrobiłem pierwsze programy na armie obsługujące USB. Zabrałem się za pisanie drivera i tutaj jestem teraz zielony.
    Zainstalowałem WDF ale pojęcia nie mam co dalej. Doczytałem gdzieś na www żeby wykorzystywać UMDF a nie KMDF.
    Gdy tworzę nowy projekt w VS to mam opcje między innymi: UMDF, KMDF oraz USB UMDF, USB KMDF oraz WinUSB Aplication.

Pytanie teraz to który tryb wybierać i dlaczego? Dodam że na procku mam w tej chwili mass storage. Chciałbym coś najprostszego aby się tylko skomunikować.
    Jakieś tutoriale albo opisy jak napisać funkcje w plikach device.cpp oraz driver.cpp

Gdy utworzyłem nowy projekt i zmodyfikowałem tylko plik inf to udało mi się osiągnąć tak jak jest na screenie. Mam status że nie udało się uruchomić urządzenia.
    Jeżeli znacie jakieś fajne programy do pisania driverów w C#/C++ ze wskazaniem na C# to również będę wdzięczny za sugestie.

USB driver - Jak napisać driver w VS?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 38  
    w C# drivera nie napiszesz ;) to jest .NET... a musisz miec pojecie o czym takim jak programowanie w kernel mode :)

Co ja ci moge napisac ;) MSDN, MSDN i jeszcze raz MSDN ;) czytac i czytac. Niestety pisanie driverow nie jest proste i znacznie odbiega od programowania w C# .NET (co jest bajecznie proste w porownania do pisania driverow) :)

http://blogs.msdn.com/b/usbcoreblog/archive/2...ting-started-with-usb-driver-development.aspx

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/hh406260%28v=vs.85%29.aspx
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 13  
    To mam jeszcze pytanie czy dobrze rozumiem idee driverów.