Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bizon Z-056 zapowietrza się

slonko3103 01 Maj 2014 15:52 3192 18
  • #1 01 Maj 2014 15:52
    slonko3103
    Poziom 9  

    Witam, tak jak w temacie kombajn się zapowietrza, po podłączeniu butelki z paliwem bezpośrednio pod pompę wszystko jest ok, jaki może być problem? proszę o pomoc.

  • #2 01 Maj 2014 17:40
    ojcio
    Poziom 17  

    Sprawdź drożność przewodu ze zbiornika do filtra.
    Wykręć i sprawdź wszystkie śruby mocujące przewody paliwowe (te z otworkami wewnątrz). Ostatnim razem po 3 godzinach poszukiwań okazało się że otworek w śrubce przed pompką był zatkany łupiną zboża....

  • #3 01 Maj 2014 18:04
    slonko3103
    Poziom 9  

    sprawdze to ale dopiero w przyszłym tygodniu, niestety kombajn nie stoi u mnie, ale czy to napewno jest bo jak pojadę to albo sam go naprawie albo laweta a to kosztuje...

  • #5 01 Maj 2014 18:54
    zetor6245
    Poziom 14  

    Sprawdz ostojnik [sitko w nim lubi zalepić się rdzą , że powietrza nie pchniesz] , przy ostojniku śruba lubi zalepić się syfem , może być przetarty pod silnikiem przewód lub zużyta [słaba] pompka zasilająca dlatego z dołu nie pociągnie .

  • #6 01 Maj 2014 19:13
    slonko3103
    Poziom 9  

    ale gdy odkrece przewód między bakiem a pompą i podlacze bezpośredni przewód z butli do pompy to wszystko jest ok. jest taka możliwość że ten przewód od baku jest uszkodzony bądź z pompa jest coś nie tak?

  • #7 01 Maj 2014 19:22
    zetor6245
    Poziom 14  

    Podłącz przewód z bańki pod ostojnik będzie chodził ostojnik czysty szukaj dalej zamiast przewodu metalowego podłącz gumowy do zbiornika będziesz wiedział co jest z nim .Będzie się zapowietrzał słaba pompka zasilająca.

  • #8 01 Maj 2014 20:27
    slonko3103
    Poziom 9  

    dzięki za wszystkie odpowiedzi, tak jak już pisałem zajmę się tym dopiero po niedzieli, mam nadzieję że to nie będzie kosztowna naprawa

  • #9 04 Maj 2014 12:30
    slonko3103
    Poziom 9  

    witam ponownie, nie chce zakładać nowego tematu a chciałbym się dowiedzieć ile jest warty taki kombajn: Bizon ZO56 z 1979r w bardzo dobrym stanie (jak na swoje lata). Oczywiście jak już go naprawie;)

  • #10 04 Maj 2014 15:09
    zetor6245
    Poziom 14  

    Na oko które nie widziało i ucho nie słyszało trudno powiedzieć . Kombajn to nie samochód lepiej mieć brzydki, a sprawny niż ładny, a awaryjny chyba że wiesz co kupujesz i masz . Wiek jego wskazuje na wymianę [kwestia gustu i kasy] . To co kupisz nie koniecznie musi być bezawaryjne . Najważniejsze to opony [6000zł] silnik wymiana około [11000zł] i blacharka pozostałość da się zrobić . Co do ceny bywa tak można coś dobrego sprzedać za grosze lub badziewie za dobre pieniądze . Wszystko zależy od kupca [jego napalenia i znajomości sprzętu] . Myślę że jego cena to do 15000zł . Chcąc kupić coś w miarę musisz dołożyć co najmniej drugie tyle dokładając do tego jakiś remąt . Cenę sprawdz na alegro lub OLX .

  • #11 04 Maj 2014 16:25
    slonko3103
    Poziom 9  

    Powiem tak, opony przód praktycznie nowe(jeszcze nie te szerokie), tył tak samo, silnik po 3 miesiącach nie odpalania łapie od razu bez problemu, po dodaniu gazu na maksa delikatny czarny dymek który zaraz znika, blacharka jest ok, w oryginale.

  • #12 04 Maj 2014 18:17
    zetor6245
    Poziom 14  

    Szerokie lepiej się prezentują [nie masz gór wąskie wystarczą lepiej mieć wąskie nowe niż spróchniałe szerokie ] . Latem silniki tak mają nawet te słabe że ładnie palą i nie kopcą . Ciśnienie oleju na zimnym trudno ocenić . Stan silnika ja osobiście oceniam po przedmuchu [odma] lux silnik 0 odmy brak ubytku oleju na 100 ha . Na częściowo rozgrzanym silniku gasząc go powinno rosnąc ciśnienie na gasnących obrotach [wolnych]. Ja swój kombajn trzymałem 21 lat 78r dostałem 16000zł kupiłem 89r za 35000zł trzy lata temu i włożyłem jeszcze 5000zł na części [nowe pasy, łożyska, klepisko, cepy robota swoja ] w sezonie do domu zjeżdżam tylko na noc .

  • #13 04 Maj 2014 18:23
    robokop
    Moderator Samochody

    35-cio letni Bizon ZO56, po kilkudziezieciu sezonach w SKR czy PGR - co do kupna to ja bym się głeboko zastanowił, czy to tylko skarbonka nie będzie. A od początku lat 90 na nich pracuję.

  • #14 04 Maj 2014 18:38
    slonko3103
    Poziom 9  

    Właśnie dokładnie nie wiem jak bebechy ale na pierwszy rzut oka wrażenie pozytywne, muszę zabrać kogoś kto się na tym zna i dokładnie oceni jego stan bo cena jest naprawdę kusząca a chciałem kupić coś dla siebie na max 10ha bo to czekanie na polu aż łaskawie ktoś przyjedzie wymłócić jest wku... jeśli na dodatek się nie popsuje

  • #15 04 Maj 2014 20:10
    zetor6245
    Poziom 14  

    robokop Co innego nim pracować, a co innego być właścicielem i nim pracować [bez urazy sory] . Jezdzi się nim jak do pożaru , a naprawia jak stanie , a nie jak słychać inną pracę ,a poza tym każde łożysko wymienia się jak ma luz, a nie jak się rozsypie na polu . KOSZT KOMBAJNU 20000
    100 H X 300ZŁ = 30000ZŁ
    KOSZT PALIWA 10000ZŁ
    30000 -10000= 20000
    KOSZT KOMBAJNU 20000 = ZAROBEK zakładając że się nie zepsuje
    KOMBAJN ZWRÓCIŁ SIĘ pozostaje wartość złomowa

    Dodano po 45 [minuty]:

    slonko3103
    10HA można przez kilka lat kosić bezawaryjnie to jest jeden dzień pracy . Odme masz przy alternatorze jako rurka lub sitko , które trzeba zdiąć by sprawdzić odme . Może trochę dmuchać ale nie może pluć olejem [w końcu nie jest to nowy silnik]
    . Kombajnista obowiązkowy podczas oględzin . PO KILKU SEZONACH PRACY , A NAJLEPIEJ MECHANIKA OD KOMBAJNU .

  • #16 04 Maj 2014 20:47
    slonko3103
    Poziom 9  

    dzięki za radę, w drugiej połowie tygodnia jade z mechanikiem, jeśli będzie w jako takim stanie to go kupię. z obliczeń wyszło mi że nawet jeśli nie nadawałby się do pracy to za części wezmę prawie drugie tyle ale oczywiście trupa nie kupię;)

  • #17 04 Maj 2014 21:46
    zetor6245
    Poziom 14  

    Trudno uwierzyć by ktoś sprzedawał kombajn poniżej ceny złomowej i to w dobrym stanie może masz szczęście albo facet głupoty wciska ci . Co do opon zwróć uwagę na popękanie a nie na wysokość bieżnika poza tym opony ciągnikowe są 8 płócienne, a kombajnowskie 10 lub 12 płócien . 8 ki dostają guzy [krótko trzymają ] chyba , że masz równine .

  • #18 05 Maj 2014 12:23
    slonko3103
    Poziom 9  

    nie poniżej ceny złomowej ale po sprzedaniu kół, silnika (przy założeniu że jest w dobrym stanie) i hederu kasa się zwróci a jeszcze pozostaje reszta kombajnu

  • #19 20 Maj 2014 08:22
    slonko3103
    Poziom 9  

    Okazało się że silnik był szyty dlatego gościu szybko schodził z ceny, zdecydowałem się wybrać coś w lepszym stanie więc kupiłem takiego bizona z 87r za niecałe 30tys

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo