Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seicento 1108 - nie odpala po postoju, rozpiska IAW4AF.M9

01 May 2014 21:42 4644 2
  • Level 2  
    Witam wszystkich !

    Jest to mój pierwszy post i założony temat na tym forum. Nie wiem co się dzieje z moim samochodem (dlatego założyłem temat) ale to zaraz napiszę po kolei o co chodzi.

    Mianowicie od początku to było tak.... Posiadam seicento 1108 z roku 2003 z komputerem IAW4AF.M9. Wyjechałem na święta za granicę na tydzień, auto zostawiłem w garażu (nikt go nie ruszał przez ten tydzień) - dodam, że dzień przed wyjazdem wszystko było okej jeździłem swoim samochodem. Po przyjeździe do domu poszedłem do garażu i chciałem zapalić samochód, okazało się to niemożliwe. Samochód nie zapalał, świeciły się kontrolki akumulatora, check engine i chyba olej. Dodam, że akumulator ma 2 lata. Pomyślałem, że akumulator się rozładował dlatego dałem go do ładowania. Na następny dzień próbuję odpalić samochód, udaje się go odpalić ale strasznie coś piszczało po czym samochód po może 20 sekundach zgasł i już nie uruchomił, znowu dziwnie kręci.

    Postanowiłem zabrać samochód do znajomego, żeby posprawdzał co się stało. Po odpięciu świec i układu kompresji (czy jakoś tak, samochód powinien fajnie zapalić) niestety było dalej to samo... Dlatego postanowiliśmy sprawdzić błędy po pinach na komputerze auta. W necie znalazłem książkę Sam naprawiam Seicento, ale tam są tylko oznaczone piny dla silnika 900... Gdzieś w internecie znalazłem schemat tych pinów dla tego IAW4AF. Moje pytanie jest następujące: Czy ma ktoś jakąś tabelkę z tymi pinami które do których podpiąć czy coś podobnego? I czy trzeba podłączać do drugiego pinu czy do masy? Poza tym chcieliśmy innym sposobem sprawdzić te błędy, gdzie co jest przepalone albo coś. Dlatego odszukałem złącze diagnostyczne w tym aucie - znalazłem na necie że jest to chyba złącze OBD II ale nie jestem pewien dlatego przesyłam zdjęcie. Moje drugie pytanie jest takie: Co potrzebuję, żeby podłączyć samochód do komputera i ew. jakie oprogramowanie?
    Chcemy sprawdzić te błędy komputerem chyba, że ktoś ma inny pomysł co mogło się stać, dziwne jest to że samochód był sprawny a po tygodniu stania w garażu nagle silnik nie kręci i może to być zatarcie silnika z tego co mi mówili ludzie (olej jest w samochodzie).

    Z góry za odpowiedzi dziękuję !

    zdjęcie łącza:
    seicento 1108 - nie odpala po postoju, rozpiska IAW4AF.M9
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 33  
    Alternator zardzewiał i stanął.
  • Level 2  
    Tak to było dokładnie to :) szkoda, że wykryłem to podczas rozruchu auta jak mi się spalił pasek klinowy :D alternator po wyciągnięciu został wyczyszczony papierem ściernym i innymi środkami tylko przy próbie skręcenia górna obudowa pękła na pół :( ale przynajmniej mamy powód, dla którego tak się działo :). Teraz tylko go oddać do renowacji myślę :) Dzięki za odpowiedź :)!