Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ibiza - Wspomaganie zanika i bez bledu na Vagu

pablosek2 02 Maj 2014 16:05 4140 6
  • #1 02 Maj 2014 16:05
    pablosek2
    Poziom 9  

    Witam

    Posiadam Seat Ibize 6L 1.4 16v 3D Problem mam ze wspomaganiem. Pompa TRW

    Brak błędu w Vagu kontrolka kierownicy gaśnie, niby wszystko ok auto jak jest zimne i na dworze jest chłodna temperatura pracuje poprawnie wspomaganie, czy ciężko się kreci czy lekko kierownica słychać jak silnik kreci .. Lecz po dłuższej jeździe czuć na kierownicy ze to wspomaganie zanika najbardziej czuć przy parkowaniu.., przy jeździe i skręcaniu kierownica zamiast płynnym ruchem, to kierownica wraca z odskokami lekkimi. Dość mocne przygasanie świateł widoczne, obroty opadają do 500 obrotów przy kręceniu w miejscu (Jeśli działa wspomaganie to można kręcić jednym palcem) Wymieniałem płyn na nowy nic nie dało.

    Ostatnio w jednym programie było ze jak światła przygasają i kierownica skacze to winny jest czujnik kata skrętu.. ?

    Przeglądałem fora i każdy ma problem lecz na Vagu jest błąd u mnie tego nie ma.

    Ps. Miałem nie doładowywany akumulator przez 2 lata jeździłem z tym problemem czy winny morze być temu akumulator gdy przez ten czas mógł stracić swój prąd ? ładowanie jest teraz, chodź przyczepił bym się bo za każdym razem jak sprawdzam co kilka dni skacze napięcie ładowania.

    0 6
  • #2 04 Maj 2014 16:08
    ghost2255
    Poziom 11  

    Obejrzyj wtyczki na silniku pompy wspomagania. Lubi się tam wilgoć gromadzić.

    0
  • #3 04 Maj 2014 16:38
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Do Woronieckiego masz nie daleko, także można mu zaprowadzić niech się wykaże...

    Do rzeczy.

    Z opisu wynika na problem z maglownicą, lecz na początek warto by sprawdzić, ewentualnie wymień płyn układu kierowniczego.

    0
  • #4 04 Maj 2014 21:18
    pablosek2
    Poziom 9  

    Zastanawiam się nad czujnikiem skrętu kola, w programie w tv było ze jeśli światła przygasają i ciężko chodzi układ może tym świadczyć. Egzemplarz wymiany był pokazany na Skoda Fabia.

    Płyn wymieniałem to była pierwsza myśl, lecz nie poskutkowała..

    Do Woronieckiego ? To serwis jakiś ? Nie kojarzę.

    0
  • #5 04 Maj 2014 21:22
    domex32
    Moderator na urlopie...

    pablosek2 napisał:
    Do Woronieckiego ?
    To ten pan co kozaczy w programie "Będzie pan zadowolony..."

    Sprawdź komputerem czy wspomaganie widzi kąt skrętu, jeśli widzi nie ma sensu wymieniać sprawnego czujnika.

    0
  • #6 05 Maj 2014 07:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    pablosek2 napisał:
    Zastanawiam się nad czujnikiem skrętu kola, w programie w tv było ze jeśli światła przygasają i ciężko chodzi układ może tym świadczyć.

    Nie wierz we wszystko co telewizja pokazuje.
    Wspomaganie jest napędzane pompą elektryczna więc będzie widać po światłach że ruszasz kierownicą - trochę prądu pompa bierze. Gdyby czujnik nie działał to by nie było słychać jak chodzi pompa lub sama by się włączała co chwile jak nie kręcisz kierownicą.
    Płyn w układzie jest?

    0
  • #7 05 Maj 2014 12:32
    pablosek2
    Poziom 9  

    Płyn jest i był wymieniany. Nic nie ucieka... Dziwi mnie ze po rozgrzanym silniku po jezdzie w korkach, wspomaganie robi sie ciezki, slychac ze pracuje silnik pompy ale kreci sie kierownica jakby bylo bez wspomagania.

    Dodano po 3 [godziny] 58 [minuty]:

    Napiecie ladowania jest 14,1 V przy swiatlach i dmuchawie 13.9 V gdy krece kierownica spada do 12.4 V

    2