Witam
bmw 316i 1989 sterownik silnika motronic 1.3
W swoim bmw miałem zegary bez obrotomierza, wiec plan wsadzić z obrotomierzem.
No i zaczęły się schody.
Podłączyłem 4 rożne liczniki i za każdym razem to samo nie działał obrotomierz i ekonomizer, chociaż po podłączeniu w innym aucie działa.
Sprawdzałem wiązkę jest oryginalnie zakuta pod obrotomierz tj. na niebieskiej wtyczce:
*pin A7 (sygnał obrotomierza) idzie do pinu na ecu nr.6
*pin A11 (ekonomizer) idzie do pinu 31 na ecu
przejście na tych pinach miedzy licznikiem a ecu jest
na zegarach posprawdzałem zasilania i masy wszystko zgadza sie z schematami używałem schematu diakom-auto 1991 bmw 318i fig.8 instrument cluster grid 28-31 ogólnie dostępne w necie jest w zalaczniku.
W licznikach są akumulatorki każdy ma napięcie po 3v zegary sa nie grzebane jak pisałem w innym aucie.
podmieniany sterownik silnika na drugi.- i nic
przy podłączeniu do zegarów na pin A7 sygnału z cewki obrotomierz podnosi się ale to nie taki sygnał ma go sterować,
i teraz moje pytanie czy macie jaki pomysł no to? jaki sygnał musi iść ze sterownika do zegarów? jaka charakterystyka?, mam oscyloskop ale strasznie zakłócenia wchodzą, możliwe ze ten stary oscyloskop nie działa najlepiej.
Poza tym w licznikach działa wszystko, silnik pracuje bardzo dobrze, można się połączyć przeskanować błędy - brak.
bmw 316i 1989 sterownik silnika motronic 1.3
W swoim bmw miałem zegary bez obrotomierza, wiec plan wsadzić z obrotomierzem.
No i zaczęły się schody.
Podłączyłem 4 rożne liczniki i za każdym razem to samo nie działał obrotomierz i ekonomizer, chociaż po podłączeniu w innym aucie działa.
Sprawdzałem wiązkę jest oryginalnie zakuta pod obrotomierz tj. na niebieskiej wtyczce:
*pin A7 (sygnał obrotomierza) idzie do pinu na ecu nr.6
*pin A11 (ekonomizer) idzie do pinu 31 na ecu
przejście na tych pinach miedzy licznikiem a ecu jest
na zegarach posprawdzałem zasilania i masy wszystko zgadza sie z schematami używałem schematu diakom-auto 1991 bmw 318i fig.8 instrument cluster grid 28-31 ogólnie dostępne w necie jest w zalaczniku.
W licznikach są akumulatorki każdy ma napięcie po 3v zegary sa nie grzebane jak pisałem w innym aucie.
podmieniany sterownik silnika na drugi.- i nic
przy podłączeniu do zegarów na pin A7 sygnału z cewki obrotomierz podnosi się ale to nie taki sygnał ma go sterować,
i teraz moje pytanie czy macie jaki pomysł no to? jaki sygnał musi iść ze sterownika do zegarów? jaka charakterystyka?, mam oscyloskop ale strasznie zakłócenia wchodzą, możliwe ze ten stary oscyloskop nie działa najlepiej.
Poza tym w licznikach działa wszystko, silnik pracuje bardzo dobrze, można się połączyć przeskanować błędy - brak.