Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda HRV 3D 2002r - Podłączenie uniwersalnego sterownika zamka centralnego.

03 Maj 2014 11:55 7380 9
  • Poziom 8  
    W aucie jest oryginalna centralka z pilotami. Otwieranie na pilota nie działa - po za tym wszystko gra (zamykanie kluczykiem uruchamia wszystkie siłowniki w drzwiach).
    Chcę podłączyć pod oryginalna centralkę uniwersalny sterownik (schemat w załączeniu) - sprawa niby prosta, ale...
    1. W aucie jest sterowanie masą toteż podłączam wg schematu nr 1 "sterowanie masą" (biały i biało czarny sterownika do pinu 1 i 7 centralki) - niestety pomimo podawania sygnału przez sterownik nic się nie dzieje.
    Przed podłączeniem sterownika sprawdziłem żarówką, że na tych pinach jest masa w momencie zamykania lub otwierania - więc dlaczego nie działają sterowniki kiedy na te piny podaje bezpośrednio masę lub sygnał ze sterownika ?

    2. Skoro w/w podłączenie nic nie daje to może podłączyć sterownik pod centralkę wg. schematu nr 3 tj pod siłowniki (biały i biało czarny pod piny 5 i 4 centralki). Tylko czy w takim podłączeniu nic się nie stanie bo przecież tam jest zmienna polaryzacja.
    Chciałem to ustrojstwo podłączyć tak aby nie tracić możliwości zamykania auta z kluczyka (a raczej po przesunięciu cybanta w drzwiach).

    Trochę się z tym już męczę :( toteż proszę o pomoc.
  • Poziom 21  
    Przekombinowałeś
    sterowanie masą jest na kablach
    niebiesko/czerwony
    niebiesko/biały

    przewody o których napisałeś to wyjscia do siłowników
  • Poziom 8  
    ?? nie przekombinowałem - wszystko się zgadza.
    1. sterowanie masą czyli tak jak napisałem do pinów 1 i 7 czyli niebiesko/czerwony i niebiesko biały. Zrobiłem tak, ale nie działa. Jak zamykam kluczykiem lub cybantem w drzwiach to siłowniki zamykają/otwierają i wówczas na w/w przewodach pojawia się masa.
    Ale jak masę podaję na te przewody (lub podepnę sterownik pod te przewody) to siłowniki nawet nie drgną. Nie wiem co jest przyczyną stąd pomysł o podpięciu pod siłowniki.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    dzięki wielkie za podpowiedź - to wszystko tłumaczy. Szacun wielki!
    Możesz dla mnie i dla potomności rozrysować lub opisać podłączenie przez przekaźniki - które wyjście przekaźnika i gdzie? (wg numeracji pinów na załączanym foto - 87, 86, 85, 30 ).
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany dzięki "norbert.s" - odcięcie przewodów sterowania spowodowało, że centralka działa jak należy.
    Teraz tylko zostało podpięcie sterownika pod kierunki oraz zamontowanie przekaźników, tak aby możliwe było również sterowanie zamkiem oraz cybantem w drzwiach.
  • Poziom 8  
    może się komuś przyda toteż załączam foto z opisem co gdzie podłączyć:
    Honda HRV 3D 2002r - Podłączenie uniwersalnego sterownika zamka centralnego.
  • Poziom 9  
    nie trzeba odcinac przewodów, wystarczy rozebrac centralke i podlutowac się do styków przekaźnika i działa wtedy sterowanie z wkładki i z pilota.
  • Poziom 25  
    A jak wygląda sprawa w przypadku oryginalnego zamka centralnego bez pilotów ? Jest do tego osobna centralka ? (pod schowkiem nic nie znalazłem), gdzie należy się podpiąć ? Otwieranie i zamykanie działa po włożeniu kluczyka w drzwi kierowcy.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Zapomniałem dodać że to CR-V II
  • Poziom 4  
    Witam jak te przekazniki mają byc podpięte? zeby działało wszystko?
    I jakie przekazniki zastosować?

    Moderowany przez CameR:

    W jakim modelu samochodu ?
    Z jakim wyposażeniem ?

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.