Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II 1.6 16V - Brak mocy w dolnych patriach obrotów

Mr_Z 03 Maj 2014 14:16 7485 26
  • #1 03 Maj 2014 14:16
    Mr_Z
    Poziom 12  

    Witam
    Od jakiegoś czasu odczuwam tak jakby spadek mocy w dolnych partiach obrotów a mianowicie jak przyśpieszam to czuję jakby auto było lekko zamulone do 3-4 tyś obrotów i się wolniej, słabiej wkręca na obroty, a od przedziału 4 tyś jakby normalnie ciągnęło tak jak należy.
    Na dodatek zauważyłem że mam tak jakby opóźnioną reakcje na pedał gazu, że naciskam gaz a auto po sekundzie reaguje - nie wiem jak dokładnie to wytłumaczyć.

    Xsara 1,6 16V z LPG z 2001 roku.
    Sporadycznie wywali czasem "czeka" który także samoczynnie zniknie po jakimś czasie.
    Po podpięciu pod kompa wyskakuje jakby sonda lambda czasem się "zawieszała" bo np stoi w spoczynku na 680 (coś tam, nie pamiętam dokładnie jednostki) i z tej wartości startuje wzwyż, a czasem pracuje normalnie czyli w pełnym zakresie. Nie powiem dokładnie która to sonda bo nie pamiętam.

    Gdzie szukać przyczyny? Czy to winna sonda?

    Czy np przy strzale na LPG (na poprzedniej starej instalacji) co mogło się poprzestawiać w silniku? Strzał był na tyle mocny że rozsadziło obudowe filtra powietrza.

    A czy to możliwe że podczas tego strzału w dolot (który był na tyle mocny że rozwalił obudowe filtra i głośny) mógł spowodować uszkodzenie czujnika położenia wału?
    Bo czasem mam taki problem że odpale (głównie ciepłe) auto na PB, przejade raptem 5 metrów ( w tym czasie załączy się LPG) zatrzymam się żeby np wycofać i auto mi gaśnie, po czym muszę chełtolić rozrusznikiem dobre 10 sekund bo auto nie chce odpalić, po czym odpala i wali gazem.

    Z rzeczy które wymieniłem próbując wyeliminować problem:
    - cewka
    - świece
    - przepustnica
    - kompletny dolot począwszy od puszki filtra a skończywszy na kolektorze ssącym
    - map sensory (3sztuki próbowałem)
    - cała instalacje LPG na nówke sekwencje
    - filtr powietrza

    Check na desce się nie zapala, a po podpięciu pod kompa sporadycznie wywali błąd tak jak wspomniałem wcześniej czasem, ale to dosłownie czasem wywali błąd sondy, i czasem błąd o złym kącie zapłonu czy coś takiego.

    Gdzie szukać przyczyny?

    0 26
  • #2 03 Maj 2014 14:36
    audax
    Poziom 13  

    Sprawdź czy auto nie zasysa "fałszywego" powietrza czyli nie ma nieszczelności pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym. Powodem mogę być źle podłączone wężyki podciśnienia do kolektora czy też uszkodzenie serva hamulców od wystrzału gazu...

    1
  • #3 12 Lis 2014 22:12
    Krzysiek_ys1
    Poziom 10  

    Witam, podłączam się do tematu mam taki sam problem tyle, że nie posiadam instalacji gazowej..Wymieniłem czujnik ciśnienia powietrza, świece, czujnik temperatury wody, ale nic z tego auto nadal nie działa poprawnie. Lexia wywala błąd "Niski poziom paliwa( wypadanie zapłonów)" Proszę o pomoc ! :) Pozdrawiam.

    0
  • #5 13 Lis 2014 08:28
    mczapski
    Poziom 38  

    Tam cewka pobiera informacje ze świec zapłonowych. Zatem upewnij się co stanu lub poprawności zastosowanych świec (pomimo wymiany). Upewnij się także co do szczelności układu dolotu powietrza.

    0
  • #6 26 Lis 2014 22:07
    Krzysiek_ys1
    Poziom 10  

    Witam, cewka podmieniona lecz usterka dalej nie usunięta..;/ Pompa paliwa ok, wymieniłem uszczelke kolektora ssącego, sprawdziłem czy oringi na wtryskach nie są sparciałe, ale wyglądały dobrze. Dodatkowo zmieniony filtr paliwa, sprawdziłem również ciśnienie na listwie wtryskowej (3,5 Bar)

    Dodam jeszcze tylko, ze zdarzają się sytuacje gdy chce ruszyć z pierwszego biegu to tak jak by nie było reakcji na naciśnięcie gazu.
    Jeśli macie jakieś pomysły to proszę o dalsze wskazówki :)

    1
  • #7 27 Lis 2014 17:17
    mczapski
    Poziom 38  

    Jest taka możliwość (nie mówię , że tutaj) iż potencjometr przyśpieszenia (przy pedale) szwankuje. Ale to należy sprawdzić. Inna możliwość to generalnie brak kontaktu na złączach. Ale jeśli podobnie odbieramy brak reakcji na pedał to jednak świece lub sensor zasysanego powietrza. Oczywiście nie tylko element ale no połączenia. I wreszcie wiązki przewodów nie są bezawaryjne. Kiedy zajrzysz do wiązki w drzwiach przednich za złączem to też pewno zdziwisz się.

    1
  • #8 30 Sie 2015 13:23
    777dyzio
    Poziom 10  

    Witam.Mam podobnie jak koledzy problem z silnikiem TU5JP4.Wszystkie parametry OK a silnik nie ma mocy.Czy udało się rozwiązać problem?

    0
  • #10 30 Sie 2015 16:18
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #11 19 Wrz 2015 23:46
    777dyzio
    Poziom 10  

    W tym silniku cewka "wyczuwa"opór jaki daje świeca pod wpływem kompresji i przez to w pewnym sensie robi za czujnik położenia wałka rozrządu.Tak przynajmniej twierdzi grupa PSA.Tak czy tak te silniki mają problem z ruszeniem auta z miejsca i jak narazie nie słyszałem o rozwiązaniu problemu.W moim autku wszystko zostało sprawdzone AUTOCOMem i PP2000 i jedyny problem jaki odkryłem to esp.Dokładnie to Autocom wyświetla w danych czasu rzeczywistego ESP"typ pojazdu-nieprawidłowy" a PP2000 "wartość nieprawidłowa".Jednak ABS i ESP działa prawidłowo.Zaczynam jeszcze podejrzewać sterownik silnika.Ale nie mam nikogo w okolicy kto chciał by się pobawić w wgrywanie nowej mapy.

    1
  • #12 20 Wrz 2015 00:00
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    777dyzio napisał:
    W tym silniku cewka "wyczuwa"opór jaki daje świeca pod wpływem kompresji i przez to w pewnym sensie robi za czujnik położenia wałka rozrządu.Tak przynajmniej twierdzi grupa PSA


    Nie wiem skąd masz takie informacje, ale chyba ktoś sobie z Ciebie niezłe żarty zrobil.
    Miałem podobny problem w tym silniku, przedstawiony rozrząd był.

    0
  • #13 20 Wrz 2015 21:21
    777dyzio
    Poziom 10  

    Rozrząd sprawdzałem,próbowałem nawet po zębie w przód i w tył nie bardzo pomogło.W załączniku znajdziesz informacje o działaniu cewki.

    0
  • #14 20 Wrz 2015 21:23
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    777dyzio napisał:
    Rozrząd sprawdzałem,próbowałem nawet po zębie w przód i w tył nie bardzo pomogło.Jeśli chodzi o cewkę informacje wzięte z netu.


    Z tym próbowaniem w przód w tył to jaki to miało mieć sens.
    Albo rozrząd pasuje na znaki/blokady albo nie pasuje.

    Jeżeli nie chcesz zrobić gorzej niż jest proponuje powierzyć auto w dobre ręce.

    0
  • #15 20 Wrz 2015 21:33
    777dyzio
    Poziom 10  

    Szymitsu21 Twoje posty bardzo mi pomagają.Widzę że masz wiedzę.

    0
  • #16 20 Wrz 2015 21:40
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    777dyzio napisał:
    Szymitsu21 Twoje posty bardzo mi pomagają.Widzę że masz wiedzę.


    Problem w tym, że Ty jej nie masz, jeżeli byś miał jakiekolwiek pojęcie nie przestawiał byś rozrządu raz w przód raz w tył żeby zobaczyć czy jest lepiej.

    Po co mam pisać co masz zobaczyć jak dalej nie wiemy czy rozrząd jest dobrze?
    Rozumiem, że się uczysz i chcesz sam przynajmniej spróbować ale niestety bez podstawowej wiedzy nie zdziałasz nic.

    0
  • #18 22 Wrz 2015 09:02
    Mr_Z
    Poziom 12  

    777dyzio napisał:
    W tym silniku cewka "wyczuwa"opór jaki daje świeca pod wpływem kompresji i przez to w pewnym sensie robi za czujnik położenia wałka rozrządu.


    Nie wiem kto ci takich głupot nagadał... W tym silniku jest czujnik położenia wałka więc więc niby po co cewka miałaby przejąć ta funkcje.
    Przyczyna może być taka jak piszą koledzy, tzn źle ustawiony rozrząd.

    0
  • #19 22 Wrz 2015 12:47
    mczapski
    Poziom 38  

    Dyskusja przybiera całkiem zabawne kształty. Jak widać brakuje tylko efektów. Pobieranie informacji ze świec zapłonowych o warunkach w cylindrach to fakt którego nie da się pominąć pomimo rzekomo autorytatywnych wypowiedzi. Ja zmierzam/łem do tego, że pogorszony stan świec zapłonowych lub zaniżone ciśnienie w cylindrach może powodować tak nieoczekiwane efekty. Do tego cała gama innych czujników. Ja np kiedy użytkowałem ten silnik spotkałem się z ogromnym wpływem jakości paliwa na pracę. Bywało ze dwa razy, że efekt uzyskiwałem prostą wymianą świec wyglądających całkiem poprawnie. Generalnie nie upieram się przy żadnej diagnozie bez bezpośredniego styku z silnikiem.

    0
  • #21 24 Wrz 2015 16:12
    777dyzio
    Poziom 10  

    Zjechaliście mnie za cewkę mocno,jak znajdę artykuł który kiedyś czytałem o tym to go wrzucę.Jeśli nie to uznajmy że się pomyliłem i będzie OK.Jednak chciałbym się dowiedzieć więcej o czujniku wałka w TU5JP4 o którym było kilka postów wyżej.A rozrząd w moim silniczku przestawiałem na boki z powodu takiego że nie pasują mi znaki na pasku z blokadami i zamiast iść do wróżki sprawdziłem na którym ustawieniu jest lepiej.Prawidłowo powinno ustawić się pasek na znaki na kółkach a następnie po kilka obrotach wału sprawdzić czy pasują blokady.U mnie nie pasują.Czy któryś z kolegów miał taki przypadek?Auto lepiej chodzi ustawione na znaki na pasku niż na blokady.

    2
  • #22 24 Wrz 2015 18:26
    Mr_Z
    Poziom 12  

    @777dyzio nie zawsze artykuły są prawdomówne ;)

    Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/...-O15601-czujnik-polozenia-walu-korbowego.html

    Jeśli jest uszkodzony czujnik położenia wału (na zdjęciu poniżej oznaczony jako nr 8) to objawami jest że auto nie chce zapalić, nawet rozrusznik nie kręci. Zdarza się to na zimnym, a także i na nagrzanym silniku - przejedziesz pare km, zgasisz auto i potem nie chce zapalić. Miałem taki objaw w polówce żony.

    Citroen Xsara II 1.6 16V - Brak mocy w dolnych patriach obrotów

    Jest też jeszcze czujnik spalania stukowego (nr 4 na rysunku).

    Cytat z Wikipedii "Spalanie stukowe powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego."

    Czyli też można wnioskować skoro czujnik jest uszkodzony to podaje błędne dane i tym samym zmienia się kąt zapłonu co może powodować problemy z spalaniem mieszanki tudzież słabnięciem auta etc.

    Te samochody (citroen, peugeot) mają napierdzielone elektroniki, która się psuje co chwila i są cyrki z tymi autami. Wystarczy żeby akumulator był trochę słabszy i już auto głupieje :D

    2
  • #23 25 Wrz 2015 13:33
    777dyzio
    Poziom 10  

    Chodziło o czujnik wałka rozrządu a nie wału korbowego.Tak czy tak autko na nowych ustawieniach rozrządu chodzi dużo lepiej od 3tyś obr.Jednak cały czas pozostaje problem przy ruszaniu i tak powiedzmy do 2tyś obr.okropny muł.

    1
  • #25 01 Paź 2015 14:35
    777dyzio
    Poziom 10  

    Mam instalacje lpg.Założona została jak problem już był.Na gazie chodzi identycznie jak na pb.Pompa paliwa była sprawdzana miała około 3,6 bar jak dobrze pamiętam.Kolektor dolotowy sprawdzony.Zaczynam podejrzewać ESP.Niby działa prawidłowo jednak w programach diagnostycznych pokazuje "niewłaściwy typ pojazdu".Reszta danych rzeczywistych jest w porządku.Ręce opadają.

    0
  • #26 08 Lis 2015 19:49
    mzimor
    Poziom 9  

    [quote="777dyzio"]Rozrząd sprawdzałem,próbowałem nawet po zębie w przód i w tył nie bardzo pomogło.
    Skorzystałem z tego doświadczenia kolegi dyzia i ustawiłem rozrząd na znaki na pasku a nie na blokady kół i różnica była aż o 2 zęby przesunięcia.Wygląda mi na to że auto chodzi lepiej jutro sprawdzę dokładnie i dam znać...

    0
  • #27 10 Lis 2015 12:36
    mzimor
    Poziom 9  

    A więc sprawdziłem wczoraj, do setki ma teraz 13 s a miał 15, to znaczny postęp może jeszcze o 2-zęby i będzie miał 11 tyle co norma mówi)))

    0