Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termoregulator dwupunktowy z przekaźnikami czasowymi

gregowal 03 Maj 2014 19:55 663 2
  • #1 03 Maj 2014 19:55
    gregowal
    Poziom 2  

Witam.
    To mój pierwszy post na elektrodzie i proszę admina o przesunięcie go w odpowiednie miejsce jeśli pomyliłem dział.
    Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem więc wybaczcie niektóre niefachowe sformułowania.

Poszukuję pewnego typu termoregulatora do mojego rekuperatora.
    Opis sytuacji:
    Przed rekuperatorem jest trójnik wentylacyjny z zaworem i siłownikiem TD04-230-1. Zawór trójdrożny z siłownikiem decyduje czy do rekuperatora dociera powietrze z gruntowego wymiennika ciepła (GWC) czy z zewnątrz (z zewnątrz domu). Siłownik jest ustawiony tak, że na stałe jest dostarczane napięcie do złącza BRN (przewód brązowy) i wtedy powietrze idzie przez gruntowy wymiennik ciepła, jeśli podamy napięcie na złącze RED Siłownik zmienia położenie zaworu i powietrze idzie z zewnątrz. Zasada jest następująca:
    Temperatura powyżej 20oC - powietrze przez GWC (RED otwarty)
    Temperatura pomiędzy 6oC a 20oC - powietrze z zewnątrz (RED zamknięty)
    Temperatura poniżej 6oC - powietrze przez GWC (RED otwarty)

Tak więc potrzebuję dwupunktowego termoregulatora.
    Dodatkowe wymagania to możliwość regulacji obu punktów temperatury, wyświetlanie ustawionych temperatur, wyświetlanie obecnej temperatury i najważniejsze to odłączenie zasilania z siłownika po zmianie jego nastawu.
    Jak wynika ze specyfikacji siłownika TD04 pobiera on stale 12VA co w roku daje ok 60 zł kosztów i dlatego chciałbym go odłączać od zasilania.
    Reasumując potrzebuję uzyskać następujące funkcje:
    Gdy temperatura spada poniżej 6oC regulator włącza na 90 sek. Zasilanie na BRN.