Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakup samochodu - Pomoc w wyborze samochodu do 20k

jamrozek96 03 Maj 2014 23:22 2925 23
  • #1 03 Maj 2014 23:22
    jamrozek96
    Poziom 2  

    Witam, chciałbym się was zapytać a zasadniczo doradzić, jestem młodym kierowcą i mam zamiar kupić samochód do 23k, odliczmy te 3/3k na jakieś alufelgi czyli pozostaje mi do wydania 20k. Jako że jestem młody poszukuje
    jakiegoś ze sportowym charakterem, wyglądem, na początku brałem pod uwagę Alfę Romeo GT i Mazdę RX-8, zrezygnowałem z nich gdyż są awaryjne i drogie w utrzymaniu, teraz moja uwaga się skupia na Opel Astra GT sportowa dwudrzwiowa w dieslu, Seat Ibiza również w dieslu i też dwudrzwiowy model, oprócz tych w grę wchodzą Fiat Grande Punto, Seat Leon, Ford Focus, czekam na wasze rady który z tych samochodów wybrać a może propozycje innych, dodam że interesuje mnie diesel i stosunkowo dobra moc i mała awaryjność :)

    0 23
  • #2 04 Maj 2014 13:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    jamrozek96 napisał:
    Jako że jestem młody poszukuje
    jakiegoś ze sportowym charakterem, wyglądem,
    jamrozek96 napisał:
    dodam że interesuje mnie diesel i stosunkowo dobra moc i mała awaryjność

    Jako, że jesteś młody , to zacznij przygodę z motoryzacją od normalnego "cywilnego" auta jeśli chcesz nabrać doświadczenia i szacunku do innych użytkowników dróg.
    Auto w pseudo sportowym diesli za 20 tys będzie ( skomplikowane i drogie w utrzymaniu) i pewnie zajechane ( bo jest marzeniem młodocianego kierowcy)
    Ponadto niestety cechą młodych kierowców jest to, że myślą, że po przejechniu 10 tys km wszystko juz umieją (i najlepszy bedzie pseudo-sportowy wóz) . Dopiero po 100 tys na drodze będziesz wiedział, że jeszcze nie wiele umiesz.

    0
  • #3 04 Maj 2014 17:26
    marklar2
    Poziom 9  

    Możesz wziąć pod uwagę jeszcze Renault megane coupe. W tych pieniądzach kupisz II generację, ale za 25000 myślę, że już kupisz III. Fajnie wygląda i wnętrze też ma ciekawe. Co do wskazanych w poście, to zdecydowałbym się chyba na Focusa. Samochód bardzo popularny. Łatwy dostęp do części nowych i z drugiego obiegu. Focus słynie z rewelacyjnego zawieszenia. Ja miałem przyjemność jeździć I i II generacją i prowadzi się świetnie. Polecam. Poza tym Ford jest w stosunkowo dobrej cenie.

    0
  • #4 04 Maj 2014 23:25
    jamrozek96
    Poziom 2  

    Dziękuję ale nie mogę się zgodzić, zapracowałem sb na ten samochód i jeżeli bd posiadał taką gotówkę to już chcę zainwestować w samochód który będę miał dłużej.. Dzieki za polecenie forda ale ktoś może jeszcze się wypowie :)

    0
  • #5 05 Maj 2014 06:21
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Albo używany diesel, albo mała awaryjność, jedno z tych dwóch. Nie wspominając o sportowym charakterze.

    Może BMW E46, benzynowe oczywiście?

    0
  • #6 05 Maj 2014 07:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    wichurewicz napisał:
    Może BMW E46, benzynowe oczywiście?

    E46 ma fatalną trakcje nie kupuj tego autka.


    Jeśli chcesz sportowy samochodzik to tylko benzynka + gaz i moc powyżej 200km.

    Reszta to pipidufki udające sportowe i udające prędkość i przyspieszenie.

    Jeśłi opel to tylko OPC dopiero tam jest to czego szukasz.

    0
  • #7 05 Maj 2014 09:33
    krzysiekg7
    Poziom 16  

    Może volvo c70 2.3T? Osiągi co najmniej przyzwoite, prowadzi się dobrze, wygląd myślę, że też ciekawy, no i bardzo dobry silnik dobrze znoszący LPG.

    0
  • #8 05 Maj 2014 11:17
    chojinka
    Poziom 27  

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Jeśli chcesz sportowy samochodzik to tylko benzynka + gaz i moc powyżej 200km

    audi TT / S4 / S3
    Golf GTI
    nissan 20sx
    mitsubishi eclipse gt /3000gt
    alfa romeo gt 3.2 benzynka / gtv 3.0
    chrysler crossfire
    itd.
    jest masa innych również świetnych...

    0
  • #9 06 Maj 2014 11:42
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jeśli chcesz sportowy samochodzik to tylko benzynka + gaz i moc powyżej 200km.

    Zgadzam się w 100%. I dodałbym , że wolałbym wieksze auto klasy min. średniej i lekkim sportowym charakterze niż wytrząsające zawieszenie w jakomś zajechanym GT. Nasze drogi potrafią skutecznie obrzydzić jazdę takim autem i nie mam na mysli tylko kiepskich dróg lokalnych , ale również schrzanione nowe drogi jak odcinek S8 Piotrków - Rawa Maz. Betonowy koszmar- bubel za miliardy zł.
    Nowoczesny silnik V6 VVT o mocy 220-260KM na gazie w aucie średniej klasy spala tyle co polonez. Radośc z jazdy jest duza i nie wypadaja plomby z zębów.

    0
  • #10 09 Maj 2014 13:43
    elemen_th
    Poziom 29  

    Benzyna V6 pewnie, że lepsza ale diesel w sumie może też nie być złym wyborem.
    Znajomy miał grande punto 1.9 jtd, robił 100 w około 8.5s więc "nauka jazdy" zlekceważona potrafiła złoić nie kiepskie auto a do tego można dość tanim kosztem podnieść moc. Wiem, że takie punto to nie jest auto sportowe ale na prawdę zadziwiająco dobrze jeździło. W dodatku jak na punto miał fajne wyposażenie, klimę 2 strefy, ekoskóry, tempomat itp, chyba najwyższa wersja i sprzedał za 19tys rok temu.

    0
  • #11 09 Maj 2014 16:14
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Tu dodałbym fiata chroma 2,4 JTD . 200KM i całkiem udane auto, ale młody kierowca wolałby pewnie coś z tyłkiem przy asfalcie...

    0
  • #12 09 Maj 2014 16:35
    elemen_th
    Poziom 29  

    No gdzie crome proponujesz dla młodziaka :P Auto bardzo praktyczne i pakowne ale o wątpliwej urodzie niestety.

    0
  • #13 15 Maj 2014 19:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Croma też mi się bardzo podoba (nie wiem co ludzie chcą od jej urody, w końcu to minvan, a wygląda lepiej niż niejedno kombi) ale na początek proponowałbym Grande Punto Abarth (czyli benzyna T-Jet) ew. 1.9JTD. To dość lekkie auto, więc nie potrzebuje 200KM, żeby się "odpychać"... no i pierwszego auta nie kupuje się na dłużej.

    0
  • #14 16 Maj 2014 22:25
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    tzok napisał:
    w końcu to minvan, a wygląda lepiej niż niejedno kombi)

    Croma jest klasyfikowany jako kombi choć jest 10-15 cm wyższy od wiekszości, stąd złudzenie, ze to może MPV albo mini van.

    Dodano po 8 [minuty]:

    tzok napisał:
    To dość lekkie auto, więc nie potrzebuje 200KM, żeby się "odpychać

    No nie takie lekkie. Swoje musi wazyć Komfort i wymagania w klasie zobowiązują.Auto waży min 1500 kg z silnikiem 1,9 JTD do 1650 kg z 2,4 JTD. Do sporo, i o 100kg więciej niz np A4 kombi z 1,9 TDI.

    0
  • #15 16 Maj 2014 22:32
    krisczrn
    Poziom 11  

    Ze swojej strony mogę Ci polecić Alfę Romeo GT. Jest tak jak chcesz- w dieslu 1.9 JTD ale moc nie powala 150km. Znajomy ma taką alfę i nie narzeka, dobrze mu się spisuje. A wizualnie wg mnie jest świetny!

    0
  • #16 16 Maj 2014 22:53
    siewcu
    Poziom 33  

    chojinka napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Jeśli chcesz sportowy samochodzik to tylko benzynka + gaz i moc powyżej 200km

    audi TT / S4 / S3
    Golf GTI
    nissan 20sx
    mitsubishi eclipse gt /3000gt
    alfa romeo gt 3.2 benzynka / gtv 3.0
    chrysler crossfire
    itd.
    jest masa innych również świetnych...

    Bardzo szkodliwe porady...

    Alfa GT jest fajna, poza tym, że lubi się popsuć elektryka(jak to w Alfie) no i standardowy problem 147/156/GT - zawieszenie przednie, 4 wahacze marki TRW to koszt 1400-1500 zł + wymiana, a znaleźć warsztat, który zrobi to zgodnie ze sztuką to problem(nie wolno skręcać zawieszenia na podniesionym aucie, musi stać na ziemi w pozycji neutralnej), a to się wiąże z ryzykiem uszkodzenia ich już na pierwszej większej dziurze...

    Za te pieniądze auto "usportowione" będzie tanio znaleźć, jeszcze z takimi wymaganiami, które swoją drogą są totalnie odrealnione. Młody, bezawaryjny, usportowiony diesel za 20 tysięcy złotych, do tego dla kierowcy w wieku 18-19 lat. Kup sobie jakiegoś rumpla za 1500 zł, pojeździj z pół roku, ogarnij się na mieście(bo pewnie zdarzy się przerysować auto nie raz, ale to akurat nic dziwnego) i wtedy zacznij zastanawiać się nad czymś szybszym... Pomijam fakt, że na pierwsze auto 150KM to mocno niebezpieczny pomysł - bardzo łatwo zrobić sobie krzywdę mocnym autem.

    A jak już się bardzo mocno uparłeś na "usportowionego" diesla, to auto kup za maksymalnie 15 tysięcy, reszta pójdzie w naprawy.

    0
  • #17 17 Maj 2014 14:04
    chojinka
    Poziom 27  

    siewcu napisał:
    chojinka napisał:
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Jeśli chcesz sportowy samochodzik to tylko benzynka + gaz i moc powyżej 200km

    audi TT / S4 / S3
    Golf GTI
    nissan 20sx
    mitsubishi eclipse gt /3000gt
    alfa romeo gt 3.2 benzynka / gtv 3.0
    chrysler crossfire
    itd.
    jest masa innych również świetnych...

    Bardzo szkodliwe porady...

    Alfa GT jest fajna, poza tym, że lubi się popsuć elektryka(jak to w Alfie) no i standardowy problem 147/156/GT - zawieszenie przednie, 4 wahacze marki TRW to koszt 1400-1500 zł + wymiana, a znaleźć warsztat, który zrobi to zgodnie ze sztuką to problem(nie wolno skręcać zawieszenia na podniesionym aucie, musi stać na ziemi w pozycji neutralnej), a to się wiąże z ryzykiem uszkodzenia ich już na pierwszej większej dziurze...

    Za te pieniądze auto "usportowione" będzie tanio znaleźć, jeszcze z takimi wymaganiami, które swoją drogą są totalnie odrealnione. Młody, bezawaryjny, usportowiony diesel za 20 tysięcy złotych, do tego dla kierowcy w wieku 18-19 lat. Kup sobie jakiegoś rumpla za 1500 zł, pojeździj z pół roku, ogarnij się na mieście(bo pewnie zdarzy się przerysować auto nie raz, ale to akurat nic dziwnego) i wtedy zacznij zastanawiać się nad czymś szybszym... Pomijam fakt, że na pierwsze auto 150KM to mocno niebezpieczny pomysł - bardzo łatwo zrobić sobie krzywdę mocnym autem.

    A jak już się bardzo mocno uparłeś na "usportowionego" diesla, to auto kup za maksymalnie 15 tysięcy, reszta pójdzie w naprawy.

    hehehehehe - jesteś niesamowity w doradzaniu.
    To nie jest forum etyczno prawne. Jest pytanie i ma być opdowiedź, z polskiego pisząc w ten sposób maturę byś dostał "banie" - myślisz że mając 20 tys ktoś kupi malucha? Śmiechu warte.

    0
  • #18 17 Maj 2014 15:12
    krisczrn
    Poziom 11  

    ale ostatnie zdanie kolega siewcu powiedział bardzo mądre- chcesz wydać na auto 20k? kup za 15 bo reszte zjedzą Ci opłaty naprawy itp. Zawsze w kupionym aucie znajdzie się coś do roboty.

    0
  • #19 17 Maj 2014 17:47
    siewcu
    Poziom 33  

    chojinka napisał:
    hehehehehe - jesteś niesamowity w doradzaniu.

    Racja, w końcu lepiej kupić S3/S4, które w tym budżecie będzie trupem, Golfa GTi których w dobrym stanie prawie nie ma, Nissana 20sx który nie istnieje - a 200SX potrafi być drogi w naprawach. Eclipse czy 3000GT to samochody, które prawie nie występują na rynku, do Alfy trzeba mieć cierpliwość, a Crossfire to Mercedes SLK, a przy pierwszym lepszym dzwonie będzie problem z częściami. Faktycznie, mistrzostwo doradzania - i oczywiście każde auto diesel, tak jak w oczekiwaniach autora tematu.

    0
  • #20 17 Maj 2014 21:03
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Musi być diesel, najlepiej sportowy, najlepiej pakowny, najlepiej ekonomiczny, najlepiej bezawaryjny, najlepiej bezwypadkowy. Rocznik 2011 i młodsze, im taniej tym lepiej. A potem się dziwić, że handlarze picują trupy - klient chce, klient będzie miał.

    0
  • #21 19 Maj 2014 00:18
    jamrozek96
    Poziom 2  

    Przepraszam że tak długo nie odpowiadałem, a więc Alfa raczej odpada jak mówicie jak jest awaryjna, ten crossfire też zbyt drogi w utrzymaniu ale po tylu opiniach nie tylko waszych ale i też znajomych coraz bardziej myślę na benzynką i zagazowaniem co wy na to? Tylko jaki samochód do tego, trudno mi wybrać z waszych porad bo sa bardzo rozbieżne, ale chyba nadal najlepsze opcja to astra albo ten golf, no nwm po prostu, inne są też dużo droższe w utrzymaniu, a ktoś wypowiadał się również o Puntu Grande Sport, też samochodzik godny przemyślenia chyba

    0
  • #22 19 Maj 2014 17:35
    tzok
    Moderator Samochody

    W Grande Punto w zasadzie każdy silnik się pod LPG nadaje (z wyjątkiem najnowszych Multi Air) ale są też bardzo dobre silniki MultiJet 1.3 (75-90KM), 1.6 (120KM) i 1.9 (120-130KM). Niestety 1.6 na naszym rynku nie występował, a chyba to najlepszy silnik do tego modelu.

    0
  • #23 19 Maj 2014 18:00
    siewcu
    Poziom 33  

    1.9 też w porządku, w miarę ekonomiczny i raczej bezawaryjny, jeśli jest odpowiednio użytkowany i serwisowany.

    0
  • #24 19 Maj 2014 20:42
    elemen_th
    Poziom 29  

    Nawet jak olewany serwis i katowany to potrafi wytrzymać długo, jeden z najlepszych diesli jakie powstały, na równi z 2.0hdi i 1.9tdi tym starym.

    0