Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic - Zawieszenie wielowahaczowe czy belka?

basiabb-80 04 Maj 2014 10:46 3939 10
  • #1 04 Maj 2014 10:46
    basiabb-80
    Poziom 14  

    Czemu stare modele Civica miały wielowahacz z przodu i z tyłu i inne stare auta też (np passat, a4) a już najnowszy modem Civic XI, Octavia mają z przodu Mc phersona a z tyłu belkę?

    0 10
  • #2 04 Maj 2014 10:51
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo taniej? Bo układ mniej skomplikowany? Bo mniej do regulacji?

    2
  • #3 04 Maj 2014 11:00
    basiabb-80
    Poziom 14  

    A właściwości jezdne?
    Właśnie mnie to dziwi za 3k kupi sie auto z wielowahaczem a tutaj ktoś płaci 100k i ma belkę? Pisze przecież że stare hondy z 90 lat miały wielowahaczowe przód i tył i właśnie CIVICI a nowa XI generacja ma taki przeżytek?

    0
  • #4 04 Maj 2014 11:04
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Trochę Ci się ceny pomieszały.... Każde auto jak z fabryki wychodzi 3k kosztuje?

    Właściwości jezdne? Pewnie że lepsze na wielowahaczu, no ale musisz zrozumieć też księgowych...

    0
  • #5 04 Maj 2014 11:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ponoć, co sprawdzały programy motoryzacyjne, belka w najnowszej wersji civica niemal nie ustępuje wielowahaczowi z poprzednich modeli. Nie będę się na ten temat wypowiadać.... Do tego dopisz sobie jeszcze "spisek księgowych" i masz pełną jasność, dlaczego stosuje się najtańsze możliwe rozwiązania, gdzie tylko się da.

    0
  • #6 04 Maj 2014 11:39
    basiabb-80
    Poziom 14  

    Ale wcześniej w dużo starszych autach stosowało się na szeroką skalę wielowahacze. To tak jakby z alternatora powrócić do prądnicy i do odpalania na korbę zamiast rozrusznika.

    No ja akurat ze swojego wielowahacza nie jestem zadowolony, twarde jak cholera.

    0
  • #7 04 Maj 2014 12:38
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    basiabb-80 napisał:
    No ja akurat ze swojego wielowahacza nie jestem zadowolony, twarde jak cholera.


    A to oryginał czy "gleba" i niski "papeć"?

    0
  • #8 04 Maj 2014 12:46
    2419746
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 04 Maj 2014 18:03
    marklar2
    Poziom 9  

    Pomieszkajcie w cywilizowanym kraju, zobaczycie średnią wieku samochodu równą ze 2-4 lata w każdym zakątku i zmienicie podejście.

    Chyba nie jest tak do końca. Nie dawno w programie Galileo mówili, że 1/3 pojazdów użytkowanych w Europie ma ponad 10 lat.
    Nie jest też tak jak piszesz, że 20 lat temu samochody różniły się kształtem blach. To chyba prędzej teraz. Pamiętam doskonale samochody z końca lat 80 i początku 90. Różnice były może niewielkie między Oplem Kadetem a Volkswagenem Golfem, ale między samochodami japońskimi, a europejskimi to moim zdaniem była przepaść. W Hondach czy Toyotach 5 biegowa skrzynia i wielowahaczowe zawieszenie w latach 80 było rzeczą powszechną, w europejczykach to dopiero lata 90. Patrząc nawet motoryzację w Europie to produkowana była gama silników różnej konstrukcji zarówno diesli jak i benzyniaków. Różnice w konstrukcjach samochodów francuskich, włoskich czy niemieckich widać gołym okiem, ale Volvo na przykład stosowało szybki wał i skrzynię biegów przy tylnym moście, a saab skrzynię pod silnikiem przy przednim napędzie. Moim zdaniem większa była różnorodność konstrukcji.
    Co do belki zamiast wielowahacza, to myślę, że to głównie zależy od konstrukcji pojazdu. Wielowahacze są przecież stosowane. Focus czy Mondeo pozostało chyba przy tym rozwiązaniu. Pozdrawiam.

    0
  • #10 04 Maj 2014 18:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wielowahacz jest rozwiązaniem droższym. Więc przy szukaniu oszczędności przy projektowaniu pojazdu, szuka się wszelkich możliwości. Przecież nikt nie zapłaci za pojazd kompaktowy ceny, jak za limuzynę wyższej klasy. Proste. Przy tym tendencja rynkowa jest taka, że auta muszą być coraz lepiej i bogaciej wyposażone, więc na czymś oszczędzać trzeba. Czysta ekonomia, nie ma co się doszukiwać.

    0
  • #11 04 Maj 2014 19:40
    basiabb-80
    Poziom 14  

    No my mamy volva v40 z 1996 ze stycznia i zdaje mi się że z tyłu jest wielowahacz, tak?
    Gumy 195/55/15 twarde jak cholera, jakby zawiasu nie było.
    Miałem tez passata b5 i a4 to one miały z tyłu belkę a z przodu wielowahacz i civica z 9 któregoś to mial przód i tył chyba 4 wahacze na koło.

    0