Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190E 1.8 nie chce zapalić.

Adam1234 12 Apr 2005 21:24 4597 7
  • #1
    Adam1234
    Level 12  
    Mercedes nie chce zapalić. Podczas kręcania rozrusznikiem próbuje zapalić, lecz po chwili gaśnie. Auto posiada chyba wtrysk jedno punktowy.Co może być przyczyną. Czy czujnik położenia przepustnicy? Rok produkcji 1991.Pompa paliwowa pracuje tylko w momencie rozruchu. Iskra jest. Pozdrawiam Wszystkich.
  • #2
    Doktorr
    Level 35  
    Sprawdź ciśnienie paliwa. W twoim samochodzie chyba są dwie pompy jedna na wężach druga w zbiorniku. Sama praca pompy nie świadczy jeszcze, że jej wydajność jest wystarczająca.
  • Helpful post
    #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Na kolktorze ssącym jest przepływomierz pod przepływomierz włóż rękę prawdopodobnie spadła rurka gumowa.Powodzenia.
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Za osłoną za akumulatorem jest przekaźnik pompy paliwa, taka czarna kostka, będzie mieć z wierzchu napis "ileśtam obr/min" -(obroty odcięcia paliwa) Wyjmij go, i zewrzyj drutem w podstawce dziury opisane na przekaźniku "30" oraz "87". Pompa będzie załączona na krótko. Do celów doświadczalnych nic się nie stanie. spróbuj uruchomić. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik. Trzeba go rozebrać, i przejrzeć na obecność zimnych lutów, zwłaszcza w okolicy doprowadzeń ceweczki przekaźnika. Takie coś się często zdarza, (stawiam na przebieg ok. 160 tys) potrafi również zgasić motor w czasie jazdy. W czasie rozruchu pompa zasilana jest w inny sposób niż po uruchomieniu silnika i stąd może wynikać sytuacja którą opisałeś
    Pzdr.
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jeżeli na wysokich obrotach pali, a na małych się dusi, to mogła spaść ta rurka pod rozdzielaczem paliwa. Układ ssący jest rozszczelniony i nie ma wystarczającego podciśnienia w kolektorze żeby otworzyć klapę przepływomierza. Na czujniki nie patrz, to jest prymitywny, mechaniczny wtrysk ze wspomaganiem elektroniki. Jak motor jest ciepły, to możesz cały komputer z elektroniką wywalić, a motor będzie pracował dalej. Przy uruchamianiu zimnego również powinien zapalić po dłuższym kręceniu. Po prostu nie będzie miał ssania.
  • #7
    korelian
    Level 19  
    Gerri wrote:
    Za osłoną za akumulatorem jest przekaźnik pompy paliwa, taka czarna kostka, będzie mieć z wierzchu napis "ileśtam obr/min" -(obroty odcięcia paliwa) Wyjmij go, i zewrzyj drutem w podstawce dziury opisane na przekaźniku "30" oraz "87". Pompa będzie załączona na krótko. Do celów doświadczalnych nic się nie stanie. spróbuj uruchomić. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik. Trzeba go rozebrać, i przejrzeć na obecność zimnych lutów, zwłaszcza w okolicy doprowadzeń ceweczki przekaźnika. Takie coś się często zdarza, (stawiam na przebieg ok. 160 tys) potrafi również zgasić motor w czasie jazdy. W czasie rozruchu pompa zasilana jest w inny sposób niż po uruchomieniu silnika i stąd może wynikać sytuacja którą opisałeś
    Pzdr.

    MIałem podobny problem Gerri miał rację. Rozebrałem czarny przekaźnik i przelutowałem wszystkie punkty lutownicze w okolicy przekaźników.
    POMOGŁO i jest OK
    Pozdrawiam
  • #8
    barto70
    Level 12  
    przekaznik za akumulatorem z bezpiecznikiem od gory,pod plastikowa szybka,rozbierz i przelutuj.