Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G - Montaż uniwersalnego centralnego zamka + sterownik radiowy noxon

04 Maj 2014 13:58 8418 4
  • Poziom 8  
    Witam,
    Astra II bez fabrycznego centralnego zamka.
    Zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym uniwersalny komplet siłowników(1) i sterownik noxon(załącznik), W drzwiach kierowcy siłownik master + 3 siłowniki slave. Podłączone wg schematu(2). Zdziwił mnie tylko fakt że każdy z siłowników miał 5 kabli(tak jakby każdy mógł być masterem) ale podpiąłem tylko zielony i niebieski a resztę zaizolowałem i zostawiłem. Z siłownika w drzwiach kierowcy podpiąłem 5 kabli(master). Przy otwieraniu z kluczyka centralny działa elegancko. Problem pojawił się gdy chciałem dołożyć sterownik noxon do otwierania/zamykania pilotem. Na początku podłączyłem sterowanie masami(biały i biało czarny od noxona) do białego i brązowego kabla w centralce siłowników, wszystko niby ok ale działają tylko 3 drzwi (slave) i to też nie do końca ponieważ zamykanie działa tylko wtedy gdy kierowca ma otwarte a otwieranie działa tylko wtedy gdy kierowca ma zamknięte.
    Postanowiłem zrezygnować z otwierania masterem wszystkich drzwi na rzecz działania całości z pilota, podłączyłem więc mastera jako zwykłego slave (zielony i niebieski) i całość(już bez centralki siłowników) podpiąłem pod sterowanie +12v. rezultat: wszystkie 3 siłowniki działają na zamykanie/otwieranie(już bez względu na położenie zamka kierowcy) ale zamek kierowcy nie reaguje na pilota.
    Proszę o podpowiedź.


    (1)Astra G - Montaż uniwersalnego centralnego zamka + sterownik radiowy noxon

    (2) Astra G - Montaż uniwersalnego centralnego zamka + sterownik radiowy noxon
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
  • Poziom 8  
    sandal7 napisał:
    sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.


    Tak, miałem na myśli położenie rygla.
    Dobrze sprawdzę ciągłość kabli ale proszę powiedzieć czy jeżeli faktycznie jest tam gdzieś przerwa to czy centralny działałby "z kluczyka"? Jeszcze zapytam jak sprawdzić czy dany siłownik jest sprawny? Np: podłączyć do zielonego "plus" a na niebieski podać "minus"? I wtedy powinien zamknąć lub otworzyć? Oczywiście to musi być chwilowe żeby tylko podać impuls?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    tak , przy uszkodzonym siłowniku kierowcy typu spalony silnik lub przerwa w obwodzie prądowym z kluczyka bedzie działał. podając mu na chwile zasilanie na te dwa kolory nieb i ziel spokojnie sprawdzisz .
  • Poziom 8  
    Zielony kabel przy łączeniu z kablem wychodzącym z siłownika był przerwany, jakość a w zasadzie "grubość" kabli dołączonych do zestawu to porażka. Wymieniłem kabel i wszystko działa z pilota jak i z kluczyka przy sterowaniu masą.
    Dziękuje za pomoc