Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen xsara picasso 2hdi '00 - nie odpala na gorącym silniku

04 Maj 2014 14:31 5154 31
  • Poziom 6  
    citroen xsara picasso 2.0 hdi rok 2000.szukałem na forum podobnego przypadku usterki która zaczęła mnie prześladować i nie znalazłem .Problemem jest uruchomienie silnika po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy .Jeżeli silnik jeszcze nie osiągnął swojej temperatury to po zgaszeniu uruchomi się bez problemu , jednak w miarę wzrostu temperatury muszę coraz dłużej kręcić , kiedy temperatura osiągnie normę to po kilku minutach nie mogę go uruchomić .Rozrusznik kręci normalnie , pompkę paliwową słychać jak się włącza ,świece żarowe grzeją .Po ostygnięciu ( zależy od pogody jak długo ) zapala .To ostygnięcie jest takie że nie da się jeszcze przyłożyć ręki do bloku .Jak na dworze było chłodniej ( +10 st) było to ok pół godziny przy +20 dłużej , po odpaleniu i w czasie jazdy pracuje normalnie , zużycie paliwa w/g kompa w granicach 5/100 w trasie .Nie ma białego dymu , ale przy max obrotach pojawia się czarny dym , w czasie normalnej jazdy nie .Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny i od czego zacząć , pytając w warsztatach mówią że to złożony problem i mogą być różne przyczyny .Zgadzam się w części ale myślę że dobry fachowiec po objawach powinien już cokolwiek podejrzewać .Zapomniałem napisać że na wyświetlaczu nic nie pokazuje i nie zapala się żadna kontrolka .
  • Poziom 8  
    Może uszkodzeniu uległ sterownik świec. Może pada pompa paliwa.
    Do sprawdzonego warsztatu i niech szukają.
    Podpowiem Ci, że sprawdziłbym również kontrolki. Może być uszkodzona lub usunięta żarówka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    maciejszczesny napisał:
    Może uszkodzeniu uległ sterownik świec. Może pada pompa paliwa.
    Do sprawdzonego warsztatu i niech szukają.
    Podpowiem Ci, że sprawdziłbym również kontrolki. Może być uszkodzona lub usunięta żarówka.


    Może to zmień podpis w profilu...

    Sterownik świec przy problemach z rozruchem ciepłego silnika?

    belcho99 napisał:
    Czujnik położenia wału korbowego, po nagrzaniu silnika "łapie przerwę". klasyka.


    Dlaczego łapie przerwę po zgaszeniu silnika a podczas pracy nie?

    Do autra:
    Moim zdaniem masz problem z uzyskaniem ciśnienia paliwa na listwie, czym bardziej rozgrzana ropa tym trudniej ją sprężyć.

    Możliwe przyczyny:

    -uszkodzony zawór przelewowy wtryskiwacza(y)
    -uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia lub zawór sterujący wysokim ciśnieniem
    -uszkodzona listwa (szyna) wysokiego ciśnienia
    -mało wydajna pompa paliwa w zbiorniku(mniej prawdopodobne)

    Wyżej wymienione objawy są TYPOWE dla silników CR.

    Diagnostyka komputerowa oraz test przelewowy wtryskiwaczy powinien rozwiać wątpliwości.
  • Poziom 6  
    zastanawia mnie to , czy przyczyny o których piszesz (domex 32) nie zakłócałyby pracy silnika w czasie jazdy , przecież to wszystko jest również gorące ?
  • Moderator Samochody
    Niekoniecznie, dlatego że podczas odpalania, silnik kreci się maksymalnie 250-300 Obr na minute a do odpalenia potrzeba około 160-200 bar przy 800 obr ciśnienie paliwa sięga około 300 bar, rozumiesz? :-)
  • Poziom 6  
    a czy po zgaszeniu ciśnienie się podziewa i musi być na nowo wytworzone przez pompę , czy powinno się jakiś czas utrzymywać ? może wiesz czy jest możliwe sprawdzenie tego ciśnienia podczas kręcenia kiedy nie chce odpalić ?
  • Moderator Samochody
    zbyszek17101965 napisał:
    czy po zgaszeniu ciśnienie się podziewa i musi być na nowo wytworzone przez pompę , czy powinno się jakiś czas utrzymywać ?


    Jeśli wszystko jest sprawne spada stopniowo do zera, czas jest różny w zależności od sprawności układu, od 1-10 sekund.

    Podczas rozruchu pompa musi je na nowo wytworzyć.
  • Poziom 6  
    dziękuję za sugestie , w środę jestem umówiony w serwisie , napiszę jak poradzili sobie fachowcy .najgorsze w tym jest to , że boli mnie jak tacy fachowcy grzebią bez nadzoru
  • Poziom 6  
    Właśnie wróciłem ze stacji po diagnostyce .w trakcie sprawdzania pokazało błąd odczytu immobilajzera , brak łączności .Diagnosta sprawdzał również regulator ciśnienia na pompie i odczytywał ciśnienie w czasie kręcenia rozrusznikiem kiedy nie chciał odpalić .Przedmuchał czujnik i zamontował - brak reakcji , natomiast ciśnienie podchodziło do 100 - 108 barów .W końcu odłączył czujnik ciśnienia i po prawie normalnym kręceniu odpalił - próbę tą robił dwukrotnie z pozytywnym skutkiem .Po tych badaniach stwierdził , że trzeba najpierw zrobić porządek z immo a dopiero póżniej przyjrzeć się temu ciśnieniu .Pechowo się złożyło bo dzisiaj nie było elektryka i nie było komu pogrzebać się w instalacji , poprosiłem o schematy instalacji ( otrzymałem be bólu ) i narazie spróbuję sam sprawdzić wszystkie połączenia masowe i złącza .Potem będę szukał biegłego elektryka . Zapomniałem dodać że pracownik wspomniał jeszcze o kodowaniu dwóch kluczyków , samochód odpalał tylko z jednego ( ten z pilotem ) .Dzisiaj kiedy nie chciał odpalić pokręciłem rozrusznikiem dosyć dłużej i silnik odpalił , wcześniej tak długo nigdy nie kręciłem ale to podziałało . To na razie tyle , czekam na wasze sugestie .
  • Poziom 13  
    Immo nie ma nic wspólnego, wtryski na stół! Tych wtrysków się nie koduje.
  • Moderator Samochody
    Wtryski do sprawdzenia na stole probierczym albo na aucie próbę przelewową zrobić. Regulator i pompy CP1 rzadziej padały ale też się zdarzało.

    Do hdi potrzeba wiedzy i fachowca, pan Kazimierz co wtyczki odpina się nie nada:)
  • Poziom 6  
    nie za bardzo zrozumiałem , za małe ciśnienie na szynie i dlatego sprawdzać wtryski ?a może pompę wysokiego ciśnienia lepiej ?zużycie mam w normie , silnik po odpaleniu pracuje stabilnie , także przy przyśpieszaniu , żadnych czkawek , wchodzi na obroty do maxa ,
  • Poziom 16  
    Skoro masz za niskie ciśnienie w sytuacji kiedy nie odpala to masz zawężone pole poszukiwania usterki. Tak jak Ci wcześniej napisano inaczej spręża się zimne paliwo a inaczej cieple. Przy tak niskim ciśnieniu nie ma zezwolenia na sterowanie wtryskami. Napisano Ci wyżej co należy sprawdzić, ja natomiast przyjrzałbym się rozrusznikowi, jakie osiąga obroty silnik w memencie rozruchu. Nawet z autopsji mam takie doświadczenie, przy nagrzanym silniku, rozruszniku itd mimo tego że osluchowo kręcił ok to jednak nie miał swojej sprawności i nie można było uzyskać ciśnienia. Na zimnym palił od strzała. Po regeneracji problem ustąpił.
  • Moderator Samochody
    zbyszek17101965 napisał:
    nie za bardzo zrozumiałem , za małe ciśnienie na szynie i dlatego sprawdzać wtryski ?a może pompę wysokiego ciśnienia lepiej ?zużycie mam w normie , silnik po odpaleniu pracuje stabilnie , także przy przyśpieszaniu , żadnych czkawek , wchodzi na obroty do maxa ,


    Jak zrobisz próbę przelewową to się przekonasz.

    Jak chcesz to wyciągaj i rób pompę, twoja sprawa.
  • Poziom 6  
    ta próba o której piszesz jest faktycznie mniej pracochłonna , tylko podpowiedz jak to ma być zrobione : czas trwania , czy silnik ciepły , jakie obroty , jakie wnioski po próbie czyli jak odczytać wyniki tej próby - o czym świadczą zapełnione pojemniki .Jeszcze jedno czy uszkodzone przelewy na wtryskiwaczach mają związek z ciśnieniem na listwie ?
  • Moderator Samochody
    zbyszek17101965 napisał:
    czas trwania , czy silnik ciepły , jakie obroty


    Wolne obroty, w minute około 8-15 ml.

    Lub też w momencie jak nie odpala, zobaczysz który wtrysk najbardziej upuszcza ciśnienie z listwy na przelew.

    zbyszek17101965 napisał:
    czy uszkodzone przelewy na wtryskiwaczach mają związek z ciśnieniem na listwie ?


    Oczywiście, ciśnienie paliwa przez nieszczelne przelewy wraca do zbiornika, zamiast kumulować się w listwie.

    zbyszek17101965 napisał:
    o czym świadczą zapełnione pojemniki


    O ogólnej kondycji układu wtryskowego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dla Ciebie ta usterka to coś nowego, dla nas to rutynowa przypadłość, więc nie dziw się ze stawiamy szybko, takie diagnozy.

    Moim zdaniem już dawno powinieneś wyciągnąć wtryski i dać do diesel serwisu, już by było po problemie.
  • Poziom 6  
    Witam ponownie ,dopiero dzisiaj mam czas dołożyć kilka info o postępie w diagnostyce mojej usterki .Odczytałem ciśnienie na listwie po odpaleniu auta i przejechaniu ok.kilometra do serwisu - 160 barów , silnik nie zdążył się zagrzać bo jechałem żułwim tempem , wcześniejsze pomiary na gorącym - 105 barów.Mechanior z serwisu mierzył ciśnienie w obwodzie niskiego ciśnienia na drodze od filtra do pompy wr (manometr pokazywał ok.2,2 bara ) i stwierdził że w/g książki to może być .Wracając z serwisu na trasie rozpędzałem auto prawie na maxa na każdym biegu ( wcześniej tak oczywiście nie nienadwyrężałem silnika ) żeby zobaczyć jak będzie reagował , przy zmianie z 4 na 5 silnik zagasł i pokazała się kontrolka silnika na pulpicie wyświetlacza .Zjechałem na pobocze i po kilku minutach odpaliłem , już bez żyłowania normalnie dojechałem do domu ( kontrolka pozostała ).Następnego dnia chciałem w serwisie odczytać co zapisał komp ale mieli jakieś kłopoty z licencją oprogramowania , i lipa z tego wyszła (w poniedziałek dopiero ) ale kontrolka rano się nie zapaliła po odpaleniu . W sobotę przeprowadziłem próby przelewowe wtryskiwaczy .
    na ostygniętym , zagrzanym do normalnej temp, i kiedy nie chciał odpalić ( zapalił po drugim długim kręceniu . Spróbuję dodać zdjęcia , w/g godziny na fotkach będą to kolejne próby . Według mnie pozostała jeszcze podmianka zaworu reg.ciśnienia i pompa wysokiego ciśnienia .Posłucham waszych analiz i sam jeszcze będę główkował .To na razie byłoby tyle , do poniedziałku
  • Moderator Samochody
    Ile trwała próba przelewowa?

    Jeśli minute, to napompował ci 5 razy tyle ile powinien.
  • Poziom 6  
    próby trwały aż do napełnienia zbiorniczków , czyli dużo więcej niż minuta.chciałem zobaczyć jaka będzie różnica .w czasie trwania paliwo ciekło jak krew z nosa na obrotach jałowych , przy dodaniu gazu widać było krople .Wracając do próby czy te wyniki coś dają do myślenia ?
  • Moderator Samochody
    Jak zrobisz próbę przez minutę to ci powiem, Narazie widać drugi i trzeci wtrysk puszcza więcej od reszty.
  • Poziom 6  
    wykonałem ponownie próby, czas 1minuta , gorący silnik , po długim kręceniu odpalił i zmierzyłem : 1 od rozrządu ok.20ml , 2 z 3 razem ok 38ml .Ten 2 i 3 puszczały prawie równo przy wcześniejszych próbach .Troszeczkę uprościłem ale coś to powinno pokazać
  • Moderator Samochody
    No to pierwszy prawie dwa razy za dużo a drugi i trzeci prawie cztery razy za dużo.

    Wtryski do zrobienia.
  • Poziom 6  
    może nie jasno opisałem , 2 i 3 łącznie do jednego zbiorniczka , to wypadałoby mniej więcej po równo .Piszesz że górna granica to 15ml , więc te ok.20ml to definitywnie kwalifikuje do roboty ? Chcę jeszcze zmierzyć ciśnienie na pompie wychodzące na listwę przy ,,odciętych'' wtryskiwaczach
  • Moderator Samochody
    Nie odłączaj elektrycznie wtryskiwaczy do testu, można ECU powalić w ten sposób.

    A powiedz mi masz manometr do 400 bar?
  • Poziom 6  
    nie mam manometru ale chciałem u mechaniora to sprawdzić żeby wykluczyć pompę , jednak powiedział że jak chcę to podejmie się diagnostyki wraz z naprawą .Powiedziałem , że się zastanowię . W międzyczasie przypomniałem sobie że siostrzeniec ma peugota z takim silnikiem tylko z interculerem i 110 km , no podmieniłem zaworek regulacyjny ciśnienia na pompie .Stał sia cud auto odpaliło lepiej niż rano na zimnym .Zagrzałem silnik do normy i powtarzałem to odpalanie 5 razy , zawsze tak somo odpalał i normalnie .Potem założyłem z powrotem swój i znowu wrócił koszmar odpalania .Myślę że problem jest rozwiązany , kwestią pozostaje jaki regulator założyć , używany czy nowy .Jeżeli wymienię ten zaworek to napiszę jaki był finał końcowy , na razie dziękuję wszystkim za zaangażowanie w pomocy .
  • Moderator Samochody
    Załóż nowy oryginał.
  • Poziom 6  
    mój zawór ma nr.0281002284 czy może być inny , ten nr.CA/DRV/F/W10S powtarza się z tym z peugota , czy to ma znaczenie ?
  • Poziom 13  
    Kup taki sam numer z boscha.