Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podpięcie centralnego do gofa III

robert74 12 Kwi 2005 21:44 3315 12
  • #1 12 Kwi 2005 21:44
    robert74
    Poziom 17  

    Mam jutro podpiąć sterowanie na pilota do fabrycznego zamka w golfie III,i w związku z tym mam pytanko:czy wystarczy podpiąć tylko przewody sterujące z centralki (do zielonego i szarego) przy drzwiach czy muszę przecinać przewód zielony tak jak na schemacie A?Dodam że nie wiem jaką gość ma tam instalację.Zamek fabtrczny.Kolory które podałem znalazłem w opisie więc mogą być inne.Będe wdzięczny za szybką odpowież.

  • #2 12 Kwi 2005 23:51
    wloc
    Spec od samochodów

    kolory sie zgadzaja tylko jest tam sterowanie plusami

  • #3 13 Kwi 2005 00:02
    kordel
    Poziom 25  

    Jak przetniesz przewod to nie bedziesz mial sterowania z drzwi kierowcy zamykaniem lub otwieraniem auta.

  • #4 13 Kwi 2005 00:17
    enauto
    Poziom 29  

    Witam
    W Golfie III sterowanie centralnego jest "+".
    Większość dokładanych urządzeń do sterowania centralnym ma na wyjściu "-". W związku z tym musisz dołożyć dwa przekaźniki aby zmienić biegunowość sygnału sterującego.
    Ponieważ jest to system pneumatyczny to w przypadku zamontowanego alarmu należałoby wydłużyć czas uzbrajania, w niektórych (lepszych) urządzeniach jest możliwość programowania tego czasu.
    Pozdrawiam

  • #5 13 Kwi 2005 03:56
    karpikel
    Poziom 11  

    trzeba przeciąć zielony i wstawic przekaznik stykowo rozstykowy bo możesz uszkodzic central

  • #6 13 Kwi 2005 07:50
    robert74
    Poziom 17  

    Odpowiedni sterownik mam więc to nie problem.Natomiast widzę że zdania są podzielone co do sposobu podpięcia czy przecinać zielony czy nie.Załączam schemat który jest zalecany do golfa,stąd moje wątpliwości czy jest konieczność przecinania zielonego czy wystarczy się do niego podpiąć bez przecinania?(dodam że dołażenie przekażnika to nie problem ale chciałbym wiedzieć dlaczego rysują żeby go przeciąć.
    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #7 13 Kwi 2005 08:52
    Zuchan
    Poziom 15  

    Podłączałem alarm z pilotem w tym autku więc krótko i na temat:
    1. Nie przecinaj kabli, tylko zdejmij izolację, przylutuj kabelek z alrmu i po sprawie.
    2. Sterowanie centralem, impuls "+" na zamknięcie lub otwarcie. Jeśli z alarmu "wychodzą" minusy, to zanim zaczniesz kombinować z przekaźnikami do zmiany polaryzacji, przyjrzyj sie dokładnie swojemu alarmowi. W moim były na zewnatrz wyprowadzenia styków przekaźników sterujących zamkiem, więc bez problemu podłączyłem do nich "+" i wszystko hula jak ta lala, bez dodatkowych przekaźników.
    3. Czas trwania impulsu sterującego - wciąż szanowni forumowicze wprowadzają niepotrzebny zamęt niezorientowanym. Stwierdzam kolejny raz: dla oryginalnego sterownika pneumatycznego MKIII czas trwania impulsu nie jest istotny, central zadziała nawet na impulsie 0,5 sek. Dzieje się tak dzięki elektronice sterującej pompką, pompka załącza się i pracuje aż do momentu, gdy czujnik ciśnienia powietrza w układzie pneumatyki nie spowoduje jej wyłączenia. Impulsy o czasi trwania 3 sek. są potrzebne do bardziej prymitywnych sterowników nie wyposażonych w powyższy czujnik. Jeśli ktos ma jakiekolwiek wątpliwości w tym temacie to proszę pytać, spróbuję wyjaśnić.
    4. No to miłego grzebania.

  • #8 13 Kwi 2005 11:22
    enauto
    Poziom 29  

    Zuchan napisał:

    3. Czas trwania impulsu sterującego - wciąż szanowni forumowicze wprowadzają niepotrzebny zamęt niezorientowanym. Stwierdzam kolejny raz: dla oryginalnego sterownika pneumatycznego MKIII czas trwania impulsu nie jest istotny, central zadziała nawet na impulsie 0,5 sek. Dzieje się tak dzięki elektronice sterującej pompką, pompka załącza się i pracuje aż do momentu, gdy czujnik ciśnienia powietrza w układzie pneumatyki nie spowoduje jej wyłączenia. Impulsy o czasi trwania 3 sek. są potrzebne do bardziej prymitywnych sterowników nie wyposażonych w powyższy czujnik. Jeśli ktos ma jakiekolwiek wątpliwości w tym temacie to proszę pytać, spróbuję wyjaśnić.
    4. No to miłego grzebania.



    Witam
    Czas trwania impulsu potrzebny jest do prawidłowego działania alarmu , anie centralnego zamka - pompka pracuje dosyć długo i może zakłocać pracę alarmu.
    Pozdrawiam

  • #9 13 Kwi 2005 12:50
    Zuchan
    Poziom 15  

    "Czas trwania impulsu potrzebny jest do prawidłowego działania alarmu , anie centralnego zamka - pompka pracuje dosyć długo i może zakłocać pracę alarmu."
    Ponieważ jest to forum techniczne to poprosiłbym o szczególowe wyjaśnienie na czym może polegać zakłócenie alarmu przez pracującą pompkę. Według mojej wiedzy, zadziałanie alarmu może nastąpić po jego zazbrojeniu i podaniu na jego wejście sygnału np. masy z jakiegoś czujnika. Jedynym mozliwy taki sygnał mógłby pochodzić od czujnika wykrywającego pobór prądu przez pracującą pompkę. Taki przypadek w swojej "teorii" wykluczam gdyż w praktyce nie zetknąłem się z takim urządzeniem stosowanym obecnie w samochodowych alarmach. W swoim alarmie mam ustawiony czas 1 sek i centralny jest pneumatyczny. Jak dotąd nie stwierdziłem żadnych "zakłóceń", dlatego podtrzymuję swoją interpretację, chyba że ktoś może coś logicznie sensownego coś w tym temacie powiedzieć.

  • #10 13 Kwi 2005 14:59
    enauto
    Poziom 29  

    Zuchan napisał:
    "Czas trwania impulsu potrzebny jest do prawidłowego działania alarmu , anie centralnego zamka - pompka pracuje dosyć długo i może zakłocać pracę alarmu."
    Ponieważ jest to forum techniczne to poprosiłbym o szczególowe wyjaśnienie na czym może polegać zakłócenie alarmu przez pracującą pompkę. Według mojej wiedzy, zadziałanie alarmu może nastąpić po jego zazbrojeniu i podaniu na jego wejście sygnału np. masy z jakiegoś czujnika. Jedynym mozliwy taki sygnał mógłby pochodzić od czujnika wykrywającego pobór prądu przez pracującą pompkę. Taki przypadek w swojej "teorii" wykluczam gdyż w praktyce nie zetknąłem się z takim urządzeniem stosowanym obecnie w samochodowych alarmach. W swoim alarmie mam ustawiony czas 1 sek i centralny jest pneumatyczny. Jak dotąd nie stwierdziłem żadnych "zakłóceń", dlatego podtrzymuję swoją interpretację, chyba że ktoś może coś logicznie sensownego coś w tym temacie powiedzieć.


    Witam
    Są alarmy wykrywające minimalne zmiany napięcia w instalacji i w takim przypadku, zwłaszcza przy akumulatorze o małej pojemności lub np. starym mogą wykrywać zmianę napięcia przy zakończeniu pracy przez pompkę. Napisałem mogą co nie znaczy że muszą. Najlepiej to sprawdzić po zamontowaniu alarmu. Taki przypadek miałem raz w Golfie II 1.3 i musiałem wydłużyć czas uzbrajania alarmu. Ponieważ nie jestem elektronikiem poprosiłem o to kolegę. Obecnie są alarmy programowalne i coś takiego jest przewidziane przez producenta .
    Pozdrawiam

  • #11 14 Kwi 2005 09:16
    Zuchan
    Poziom 15  

    enauto napisał:

    Witam
    Są alarmy wykrywające minimalne zmiany napięcia w instalacji i w takim przypadku, zwłaszcza przy akumulatorze o małej pojemności lub np. starym mogą wykrywać zmianę napięcia przy zakończeniu pracy przez pompkę. Napisałem mogą co nie znaczy że muszą. Najlepiej to sprawdzić po zamontowaniu alarmu. Taki przypadek miałem raz w Golfie II 1.3 i musiałem wydłużyć czas uzbrajania alarmu. Ponieważ nie jestem elektronikiem poprosiłem o to kolegę. Obecnie są alarmy programowalne i coś takiego jest przewidziane przez producenta .
    Pozdrawiam


    Wydaje mi się, że wypowiadamy się na dwa różne tematy, mój wątek cały czas dotyczy opóźnienia w sterowaniu centralnym zamkiem. Fragment opisu alarmu:
    C-4) Sterowanie zamkiem centralnym
    Standardowo ustawione jest na 1 impuls sekundowy. Możesz ustawić na 2 impulsy sekundowe do zamka z ryglowaniem lub na 4 sekundy do zamka pneumatycznego.
    C-7) Opóźnienie czujników drzwiowych
    Standardowo ustawione jest bez opóźnienia. Aby umożliwić wygaszenie lampki oświetlenia wnętrza pojazdu można ustawić na 15 lub 40 sekund.

    Myślę, że to wyjaśnia sens moich wypowiedzi, dlatego nadal nie zgadzam się z opinią ENAUTO: "Czas trwania impulsu potrzebny jest do prawidłowego działania alarmu , anie centralnego zamka - pompka pracuje dosyć długo i może zakłocać pracę alarmu."

    Warto również podkreślić, że Golf 3 jest wyposażony w układ czasowy opóźniający wyłączanie oświetlenia wnętrza po zamknięciu drzwi, więc jesli alarm wyposażony byłby w czujnik spadku napięcia to uruchamiałby się samoczynnie nawet bez podłaczonego sterowania centralnym zamkiem. Dlatego warunek 20 sek. opóźnienia zazbrajania alarmu należy przyjąć jako oczywisty dla tego pojazdu.
    Pozdrawiam i dziękuję za merytoryczną dyskusję.

  • #12 18 Kwi 2005 21:13
    robert74
    Poziom 17  

    Sterowanie założone,czas zamykania 1 sekunda wystarcza do zasterowania pompki,wersja bez szyb elektrycznych więc nie było potrzeby wydłużać aby było domykanie.Dziękuje wszystkim za porady,pozdrawiam.,

  • #13 21 Mar 2009 15:32
    kazik493
    Poziom 1  

    Witam Mam problem podłączylem sterownik do zamka centralnego Golf 3 ktory posiada (pneumatyczny zamek)po podłączeniu dzwi sie tylko zamykaja a nie otwierają słychać sterownik jak cyka,zapalają sie światła postojowe po tak podłączyłem zamiast Kierunków Sygnał na Pompce jest,Pompka jest sprawna a nie reaguje Obawiam się że zrobiłem jakiś maly problem w podłączeniu Dodaję że zamek z kluczyka zamyka się i otwiera Proszę O jakiś schemat Podłaczenia tego na gotowo Po według mojego to nie chce działać Z góry dziękuje i prosze o szybką Pomoc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME