Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

gubiąca się synchronizacja - ADSL - router sprawny, linia podobno też WTF o0?

kopenth 04 May 2014 20:03 2199 5
  • #1
    kopenth
    Level 8  
    Słuchajcie.. mam pewien problem i już nie wiem do kogo ja z tym mam iść... od ponad tygodnia walczę z notorycznie zrywającym internetem i ludźmi którzy twierdzą że wszystko jest dobrze...



    Niedawno zakładałem temat gdzie głównym wątkiem było brak połączenia lan z routerem, ta sprawa już się wyjaśniła. Po zmianie sieciówki która wydawała się sprawna w komputerze ojca wszystko chodzi bez problemu. Teraz nasila się inny problem o którym wtedy nie wspomniałem - zrywające połączenie ADSL. Dla pewności dodam że router jest sprawny gdyż przy tej akcji z Lan wymienili mi go w sklepie na nowy, w obu urządzeniach połączenie zrywało ale teraz staje się to coraz to bardziej irytujące. Sprawa wygląda tak że internet działa i naglę połączenie od tak się zrywa, w wcześniejszych dniach diody nikły na minute, dwie a później znów synchronizacja się przywracała lecz od chyba 2,3 dni pod wieczór diody całkowicie gasną i już połączenie nie chce się zsynchronizować do rana... Wygląda to jak typowy błąd na sieci prawda? I też tak mi się wydaje problem w tym iż przyjeżdżają mi technicy i twierdzą że wszystko jest dobrze.... Internet mam z netii na kablach orange, gdy dzwoniłem do Orange powiedzieli mi że mam to zgłaszać do Netii, w Netii automat przyjął zgłoszenie.

    W międzyczasie ściągnęliśmy do domu znajomego mojej matki który jest monterem w orange, sprawdził skrzynkę, podpiął swój router i wszystko się zsynchronizowało, twierdził że działa dobrze - 2h po jego odjeździe diody zgasły i do 10 rano już się nie zapaliły. I tak jet od kilku dni, internet raz działa raz nie... raz chodzi 90% dnia a potem wieczorem zniknie a raz notorycznie zrywa połączenie co godzine, dwie na parę sekund. Wczoraj np nie miałem internetu calutki dzień. Po kilku telefonach z netii z zapytaniem czy usługa działa prawidłowo w końcu zdecydowali się wysłać do mnie technika. Zdziwiło mnie że przyjechał facet w niedzielę ale to tylko dobrze świadczy o netii że zależy im na zaniechaniu awarii. Problem w tym iż przyjechał ów pan akurat w tym okresie gdzie internet chodził... No i co ? Podpiął swój komputer pod stary modem na usb z neostrady sagem800 , zsynchronizowało mu połączenie, sprawdził szumy na łączach - stwierdził że wygląda wszystko bardzo dobrze, powiedział że z jego punktu widzenia wydaje się wszystko sprawne i mam to obserwować i jaj coś zgłaszać. 3h później juz nie miałem internetu..... - teraz piszę z mobilnego który mam w telefonie. Wykluczam uszkodzenie routera gdyż tak jak mówie dostałem dwa nowe urządzenia i na obu połączenie nikło, by było śmieszniej wgrałem u ojca na stacjonarnym sterowniki do identycznego sagema na 800 jakim sprawdzał połączenie technik i teraz tez nie potrafi się to zsynchronizować więc ewidentnie coś jest nie tak. Co takiego to może być? Bo ja już nie mam pomysłu, mam kumpla co też ma netiie na kablach tp i mieszka ulice dalej, też po burzy zjarał mi się router ale już jest wszystko ok i jemu nic nie zrywa....
  • #2
    seb235
    Level 28  
    Usługa BSA czy LLU?
    Do tego potrzebuje parametry linii które znajdziesz w routerze (Attenuation oraz Noise Margin) oraz mniej więcej odległość od centralii.

    To co opisujesz to zrywanie synchronizacji na dość długie okresy czasu, wygląda to bardziej na uszkodzenie urządzenia po twojej stronie ewentualnie na długą starą linię w dodatku mocno zaszumioną z tym że dziwne iż synchronizacja nie następuje bo łącze powinno się zestawić choćby bardzo nisko.
  • #3
    kopenth
    Level 8  
    Pan z netii który dziś u mnie był stwierdził że wg niego linia jest ok, że szumy są małe i powinno być dobrze. No i faktycznie było... było bo trafił na ten okres czasu gdy internet działał. Jestem ciekaw co wykazało by mu w tej chwili na parametrach gdy ani router ani też modem na usb sagem nie łapią synchronizacji...

    Co to znaczy usługa BSA czy LLU? bo nie wiem... jeśli macie pytania co do ustawień routra czy też podpięcia filtrów itp to tutaj zaręczam że wszystko jest ustawione tak jak ma być. Wykluczam tutaj uszkodzenie routera bo naprawdę jest małe prawdopodobieństwo że i router tp-link i modem sagem są trafione tym bardziej iż mam dwa sagemy i oba sprawdzałem... Dodam że w momencie gdy internet nie umie się zsynchronizować gniazdka telefoniczne działają, jest sygnał w słuchawce. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie tu może być wina?? Mi się wydaje że jest jednak coś zwalone tu na kablach, tyle że na takiej zasadzie że jak internet działa to działa idealnie, bez szumów itp
  • #4
    waldek123
    Level 16  
    Podaj parametry zczytane z routera to się wtedy coś wyjaśni
  • #5
    AmokKPL
    Level 11  
    Prawdopodobnie są jakieś zakłocenia na linii dlatego dzieją się takie rzeczy. Pokaż parametry linii. Używasz modemu Sagem USB 800 ?
  • #6
    pitrala1
    Level 33  
    I co to za model nowego routeromodemu.