Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wypadające zapłony.

DJCHUCKY 12 Apr 2005 22:12 12722 26
  • #1
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Witam. Mam samochód Opel Omega A 2,6 benzyna na pełnym wtrysku 6 cylindrów.
    Co jak co ale 6 cylindrów powinno chodzić równo.
    NIestety silnik podczas pracy na wolnych obrotach się trzęsie. Z rury wydechowej co pewien czas wylatuja mocne dmuchnięcia co chyba świadczy o tym że mieszanka nie spala się w cylindrze tylko w kolektorze wydechowym.

    Te dmuchnięcia mają charakter losowy tzn, że chyba te zapłony by wypadały we wszystkich cylindrach.

    Najbardziej widoczne to jest gdy się przygazuje np do 1500 obr i przytrzyma lub będzie odejmowało gazu wtedy te zapłony strasznie wypadają masowo.

    Zostały wymienione świece, przewody, kopółka a palec sprawdzałem nowy ale było tak samo jak na starym więc go już nie kupowałem.

    Sprawdziłem ciśnienie sprężania i w każdym cylindrze jest po 11 atm.


    Ostatnio zmniejszyłem też przerwę na świecach o 0,1 mm i nic się nie poprawiło.

    Czy ktoś by pomógł, czy ktoś wie co może być?
  • #2
    Fazi
    Level 17  
    Ciezko wnioskowac na podstawie opisu, ale niekoniecznie musi to być zapłon. Sprawdz mieszanke, jesli nie masz analizatora to sprawdz czy przełącza sonda multimetrem
  • #3
    albino
    Level 24  
    a moze czujnik halla w aparacie zaplonowym?
  • #4
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Sonda lambda jest ok.
    Wskazuje na benzynie wartosci gdzies do 0,5 V


    No i co to jest ten czujnik Halla i gdzie on jest i jak go sprawdzic?
  • #5
    guard10
    Level 28  
    Witam czujnik Halla to takie użądzenie które reguluje strumieniem magnetycznym odpowiedzialnym za zapłon w samochodzie.Może się znajdować w aparacie zapłonowym lub na wale korbowym
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Rzadko jeżdzisz na benzynie prawdopodobnie przypchane są wtryskiwacze,przy ubogiej mieszance sonda pokazuje 0,5V ma pokazywać od 0V do1V paliwo dopala sie w układzie wydechowym bo w cylindrze nie nastąpił zapłon.Wymień filtr paliwa dodaj do benzyny środek do czyszczenia wtryskiwaczy,pojeżdzij i sprawdż póżniej.Powodzenia.
  • #8
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Nie pisałem o gazie a mam gaz sekwencyjny.
    Na gazie zjawisko to jest kilkukrotie bardziej zauważalne.
    Ale problem trzeba zlikwidować na benzynie.
    A skoro na gazie jest tak samo to chyba to nie będą wtryski.


    Na gazie sonda lambda pokazuje do 0,75 V.
    Mogę zmieniać skład mieszanki bo mam interfejs do komputera gazowego.
    Im bogatszą mieszankę ustawię tym równiej pracuje na gazie na wolnych obrotach, ale nawet przy ustawieniu najbogatszej możliwej mieszanki i tak zapłony wypadają.

    Czy jesteście pewni że u mnie jest czujnik Halla.
    Czytałem kilka innych tematów i ktoś pisał że jak jest czujnik położenia wału to niema czujnika halla.

    U mnie chyba jest czujnik położenia wału. Taka zębatka która niema dwóch ząbków i czujnik indukcyjny jak od ABS. Dodaję zdjęcie.
  • #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Domyśliłem się że masz gaz bo silniki psują się częściej gdy jest
    instalacja gaz.Pewno też jeżdzisz na Lotosie bo jest tani.
    Usterka może być taka,uszkodzone popychacze hydrauliczne podpierają zawory.
  • #10
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Ta ustertka była jeszcze przed tym jak założyłem gaz sekwencyjny.
    Masz rację jeżdżę na Lotosie, szkoda mi było wlewać Syntetyka do tak starego silnika.
    Ale nie wykluczam uszkodzonych popychaczy, choć z drugiej strony badałem w warsztacie ciśnienie sprężania i wyszło po 11 atmosfer na cylinder. Badałem bo wydał mi się słaby, nawet znajomy mechanik twierdzi że jest za słaby jak na sześć cylindrów, nie przyśpiesza tak jak powinien.
    Już gdzieś słyszałem że to mogą być zawory, ale jak to zdiagnozować? Ale wydaje mi się, że przy tym cisnienu zawory są w porządku.
  • #11
    marcub
    Level 11  
    A moze zmieniałeś ostatnio pasek rozrządu, albo mógł przeskoczyć o jeden ząbek. Sprawdz czy pasek jest dobrze
  • #12
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Cześć.

    NIe zmieniałem paska rozrządu. U mnie jest łańcuch.


    Ale jest inny problem.

    Chcąc znaleźć czujnik halla wykręciłem cewkę zapłonową. Zdjęcie załączam.

    Mam instrukcję od 2.0 do silników z omegi i zmierzyłem opory uzwojeń piewotnego i wtórnego.

    Według instrukcji na uzwojeniu pierwotnym powinno być 0,5 Ohm a u mnie 0,8 Ohm

    Na uzwojeniu wtórnym zmierzyłem że jest 8 kOhm a według instrukcji powinno być 6 kOhm.


    Co to oznacza? Że cewka jest zużyta? czy te opory są dobre?

    I w instrukcji napisano że otwór 4 powinien być zatkany korkiem który wyskoczy gdy jakieś uszkodzenie spowoduje przegrzanie cewki, dzięki czemu cewki nie rozerwie.

    U mnie korka niema więc chyba musiał wyskoczyć.

    Dobra i teraz sprawdziłem napięcie jakie dochodzi do cewki.

    Po przekręceniu kluczyka aby włączyć zapłon na cewce nie ma nic , 0 volt.

    Po odpaleniu silnika jest 0,7 V.

    Czy to dobre napięcie zasilające cewkę?

    Bo się przyznam że nie znam się na tym a dopiero to poznaję wszystko.

    I wtedy gdzie jest czujnik halla skoro chyba niema go w pobliżu cewki.


    Lub czy ktoś ma jeszce jakiś inny sposób badania cewki?
  • #13
    manim
    Level 19  
    ten sam problem mam teraz w bmw 316i i jak kolega wczesniej napisał wyglada to na popychacz któregos z zaworów tak ze układ zapłonowy mozna odpuscic oczywiscie i dobrze było by sie przygladnac przebiegom oscyloskopowym wysokiego napiecia dla pewnosci

    Dodano po 6 [minuty]:

    dobrze by było go zapiac do scanera i zerknac co tam komp zaswieci
  • #14
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Jeżeli chodzi o błędy silnika w sterowniku to niemam żadnych bo sprawdzałem.

    Acha i przypominam że ciśnienie sprężania w każdym cylindrze mam 11 atm. Więc czy to może byc popychacz?
  • #15
    fastcars
    Level 16  
    nie zawsze badajac cisnienie sprezania mozna ustalic na 100 proc podparcie zaworu . przeciez rozrusznikiem nie napedzisz silnika do 900 rpm
    na gazie jest ok bo prawdopodobnie masz emulator a i gaz sie spala troszke inaczej niz benzyna.
    Zanim zwalisz glowice nalej 3/4 kotla dobrej benzyny , dodaj srodek czyszczacy wtryski i polec w trase albo daj mu ognia niech sie odmuli.
    mialem taki nr kiedys w amerykanie 5.7ccm
    latalem tylko na gazie bo bida byla z kaska i na benzymie nagle przestal pracowac 1 cylinder. Jak przelaczalem na gaz bylo ok. 2 kotly paliwa i wrocilo do normy.

    pzdr
  • #16
    DJCHUCKY
    Level 19  
    witam.

    Źle myślisz bo źle przeczytałeś.

    Na gazie mam to samo tylko 5 razy mocniej to czuć.

    ALe co z tą cewką napiszcie bo niewiem czy jest dobra czy zepsuta i czy napięcie dobre na nią idzie.

    Lub może źle zmierzyłem. To jak byście mogli podac sposób badania czy cewka jest sprawna.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Makxio
    Level 18  
    Witaj

    widze, ze mamy ten sam problem z tym ze ja mam nissana primere P11 (silnik GA 16 DE) oraz inst. gazowa wtrysk BRC (sequent)

    Objaw jest taki ze slychac "pykanie " na wolnych obrotach zarowno na gazie i na benzynie.
    Po wczorajszych "przegladach" okazalo sie ze nie dziala zawor EGR a nie dziala bo posypal sie tranzystor w sterowniku , po wstawieniu nowego zawor dziala tak jak napisane jest w instrukcji serwisowej, niestety obroty dalej faluja. Przy okazji wyszlo (za pomoca sprezonego powietrza) ze zasysal lewe powietrze przy polaczeniu filtra powietrza z rura ktora to powietrze doprowadza.
    Niestety silnik dalej przerywa, jakos brakuje mu mocy, w srode jade do czlowieka ktory ma troche sprzetu, i niezbedna wiedze, mam nadzieje ze pomoze skutecznie.
    Aha, co do cewki to rezystancje podawane dla konkretnych temperatur, przewaznie jest to 20 lub 25 stopni, i jesli np wyciagnalas ciepla cewke z samochodu to roznica taka mogla byc, ale tak jak pisal ktorys z kolegow najlepiej podlaczyc sobie oscyloskop pod kazda kabel WN i zaobserowac przebiegi.
    Pozdrawiam i zycze udanego rozwiazania problemu.
    Marcin
  • #19
    nepek59
    Level 13  
    Cześć, sprawdź najpierw wszystkie czujniki, bo to one dają sygnały sterownikowi. Jeśli któryś jest walnięty to morze fiksować sterowanie.
    Pozdrawiam

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Cześć, sprawdź najpierw wszystkie czujniki, bo to one dają sygnały sterownikowi. Jeśli któryś jest walnięty to morze fiksować sterowanie.
    Pozdrawiam

    Dodano po 15 [minuty]:

    Cześć, sprawdź najpierw wszystkie czujniki, bo to one dają sygnały sterownikowi. Jeśli któryś jest walnięty to morze fiksować sterowanie.
    Pozdrawiam
  • #20
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Cześć.

    A jakie czujniki mam sprawdzić i w jaki sposób?

    Każdy czujnik pewnie innaczej się sprawdza.

    Osobiście zczytywałem tylko kody usterek z komputera i niema ich tzn że sterownik nie wykrył żadnego uszkodzonego czujnika.


    Czssami jak jest mokro i jeżdżę po wodzie to mi jakiś czujnik zamaka , zapala się kontrolka silnika i silnik pracuje jak traktor , niema kopa i pali tyle gazu że czuć go w powietrzu.

    Ale to nie zaliczam do wypadających zapłonów bo jak mówiłem występuje to tylko jak jest mokro.
    Sterownik pokazuje wtedy kod zbyt wysokie napicie sondy loambda chociaż ostatnio mi nic nie pokazał pomimo że od wilgoci coś się tam niedobrze działo w silniku.


    Co do wypadających zapłonów.
    Sprawdzałbym tylko niewielkie usterki a np. popychaczy nie będe robił bo i tak zmieniam silnik niedługo na wymażone 3.0 24V a 2,6 sprzedam.

    Tak więc poważnie nie będę naprawiał 2,6 z wypadającymi zapłonami.
    Jedynie sprawdzę to co sam dam radę.
  • #21
    rudiszubert
    Level 19  
    a może to pozamieniane przewody wys.nap.
  • #22
    Maciej_OLS
    Level 14  
    Witam
    Miałem dokładnie ten sam problem w Fordzie Mondeo 2.0.
    Elektromechanik wyregulował rozrząd i silnik pracuje równo i na bęzynie i na gazie.
  • #23
    krzysiek40
    Level 22  
    Cos mi sie nie podoba napiecie na tej twojej cewce. Czy po przekreceniu kluczyka mierzyles je miedzy dwoma zaciskami cewki czy miedzy jednym z zaciskow a masa auta(oczywiscie silnik w bezruchu)??? Bo jesli ta druga opcja to cos nie tak z tym zasilaniem bo powinno byc mniej wiecej tyle co na akumulatorze.
  • #24
    Itek
    Level 20  
    Sprawdz bardzo dokładnie koła pasowe nie pamiętam jak u ciebie są zamocowane występy do zapłonu jak na sprzęgle gumowym to lubi pękać i się przemieszczać podczas obrotów i jest meksyk z zapłonem tak jak opisujesz niedawno walczyłem w BMW Identyczne objawy Po wymianie na inne koło pasowe chdziła jak zegarek
  • #25
    DJCHUCKY
    Level 19  
    COś wy tu wymyślacie.
    Koła pasowe itp. ale chyba u mnie jest innaczej.

    Ja chyba wkleję zdjęcia jak wyglądaja poszczególne czujniki i najwyżej ktoś rozpozna jak działa ten układa zapłonowy.


    Jest gdzieś czujnik prędkości wału lub położenia wału.
    Czujnika hala znaleźć za holere nie mogę. Niewiem czy on wogóle tam jest.

    Jest taki rozdzielacz z palcem i kopółka.
    Na cewke idzie normalnie ponad 12 V i przy odpalonym silniku ponad 14 V.

    Ale co steruje momentem w którym pada iskra? Czy sterownik silnika?


    Dojść do tego co jest nie tak to problem jednak.
  • #26
    Kwasu20
    Level 13  
    A moze przyczyna jest nieszczelnosc ukladu dolotowego (silnik moze zasysac "lewe powietrze" przez co mieszanka staje sie uboga a ta ma tedencje do dlugiego spalania sie objawem tego moze byc "pukanie" w rurze wydechowej). Skoro na bezynie i na gazie jest prawie to samo. Radzilbym sprawdzic przewody doprowadzajace powietrze do zaworu biegu jalowego, wszelkie przewody odchodzace od kolektora dolotowego (np przewod do serwa itp) no i oczwiscie szczelnosc polaczenia kolektor-glowice.
    Powodzonka.
  • #27
    Itek
    Level 20  
    Właśnie w tym miejcu masz sukać sprawdz to dołładmie szczeline międz czujnikiem a ząbkami i czy ta to się nie przestawia na obrotach może włanieśnie uszkodzenie (skrzywienie) od sprawności tega zalezy jak zapłon działa