Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek - Sam zamyka drzwi

11111olo 05 Maj 2014 15:28 11655 14
  • #1 05 Maj 2014 15:28
    11111olo
    Poziom 43  

    Witam po raz kolejny.

    Niestety poprzedni wątek poleciał do kosza oraz mi się oberwało więc tym razem jeszcze raz przeczytałem regulamin ogólny oraz działu i sądzę że nie powinno być powodów do usuwania.

    Problem dotyczy samoczynnego zamykania drzwi. Uniwersalny centralny zamek obsługuje pilot i nie ma znaczenia czy otworzę z pilota czy z kluczyka - po kilkudziesięciu sekundach drzwi się zamkną. Ich otwarcie za pociągnięcie klamki od środka powoduje miganie kierunkowskazów przez około 30 sekund. Nie ma znaczenia stan naładowania akumulatora, pora dnia czy roku.

    Do tej pory sprawdziłem i rozpisałem jak ta centralka NO NAME ma podłączone przewody.

    Wygląda tak.

    Centralny zamek - Sam zamyka drzwi Centralny zamek - Sam zamyka drzwi

    Jest tam 11 styków plus dodatkowy kabelek.

    Kolory są takie:
    1. Żółto-czarny - zwarcie do masy po otwarciu drzwi,
    2. Czarny - masa (wychodzą dwa przewody),
    3. Czerwony - +12V,
    4. Zielony - otwieranie lub zamykanie sterowane siłownikiem,
    5. Niebieski - otwieranie lub zamykanie sterowane siłownikiem,
    6. Brązowy - "drzwi" otwarte - zwarte do masy,
    7. Biały - "drzwi" zamknięte - zwarcie do masy,
    8. Różowy - sterowanie kierunkowskazów,
    9. Pomarańczowy - +12V po przekręceniu stacyjki,
    10. Biały - niepodłączony
    11. Brak przewodu

    Luźny przewód nie wiem do czego jest podłączony. Musiałem go odciąć aby wyjąć centralkę i zabrać ją do domu. Zacisnąłem końcówkę 6,3mm.

    Do drugiego złącza jest podłączona dioda led która po samoczynnym zamknięciu drzwi zaczyna migać (symulacja alarmu).

    Zanim doszedłem do tego do czego jest który przewód trochę się na sprawdzałem i przy okazji sprawdziłem wszystko co się da (chyba). Napięcie +12V wynosi 11,99V (mierzone względem masy na przewodzie nr 2). Po przekręceniu stacyjki na przewodzie nr 9 jest 11,78V. Sprawdziłem również jak działa włącznik drzwiowy oraz styki w siłowniku master. W każdym przypadku czyli po otwarciu drzwi lub ręcznym ciągnięciu za "dzyndzel" w drzwiach w celu otwarcia lub zamknięcia opór wynosił 0,2Ω.

    Wszystkie pomiary wykonałem miernikiem PROTEK506 z nierozładowaną baterią.

    Siłownik master został wcześniej wymieniony bo tak mi ktoś zasugerował (miał zniszczoną gumę harmonijkową) ale to nic nie zmieniło. Znajduje się on tylko po stronie kierowcy. Pozostałe trzy są "zwykłe".

    Nie wiem po co jest sprawdzana obecność przekręcenia stacyjki.

    Luźny przewód który zarobiłem konektorami służy najprawdopodobniej do sterowania syreną. Nie wiem do czego jest podłączony bo ginie pod deską w samochodzie.

    0 14
  • #2 05 Maj 2014 18:41
    Ireneo
    Poziom 40  

    W przypadku no name będzie ciężko znaleźć instrukcję.Wrzuć zdjęcie pilota może ktoś rozszyfruje,ewentualnie pozostanie wyrzucić to jeżeli to jakiś chiński badziew.

    0
  • Pomocny post
    #3 05 Maj 2014 18:54
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Drzwi zamkną się samoczynnie gdy sterownik nie zobaczy otwarcia ich (sygnał z krańcówki) bądź jest ustawiony na domykanie drzwi po uruchomieniu silnika, tutaj potrzebny jest dodatkowy sygnał np z czujnika stop. Plus po stacyjce ma zostać podłączony. Każdy elektronik samochodowy szybko dojdzie gdzie jest błąd. Pierwsze co, poprawiłbym luty na sterowniku, jeśli to nie wada zdjęcia to widać minimum dwa uszkodzenia ścieżek.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Maj 2014 19:02
    mechaty24
    Poziom 12  

    Być może sygnał ze stacyki blokuje działanie centralnego zamka tzn. otwierasz centralny pilotem, wchodzisz do auta, włączasz zapłon i zamek nie zamyka się, a syrena nie zostaje załączona. Może to być zabezpieczenie przed przypadkowym naciścięciu pilota - centralny zamyka się automatycznie po braku potwierdzenia zapłonu. Zazwyczaj w systemach alarmowych ta funkcja bierze info z włącznika drzwi.

    2
  • #5 05 Maj 2014 19:29
    11111olo
    Poziom 43  

    Pawel wawa napisał:
    Drzwi zamkną się samoczynnie gdy sterownik nie zobaczy otwarcia ich (sygnał z krańcówki) bądź jest ustawiony na domykanie drzwi po uruchomieniu silnika, Pierwsze co, poprawiłbym luty na sterowniku, jeśli to nie wada zdjęcia to widać minimum dwa uszkodzenia ścieżek.


    Jak już pisałem sprawdzanie otwarcia drzwi działa bardzo dobrze (idealny styk). To że po naciśnięciu otwarcia na pilocie i nie otwarciu drzwi po chwili się zamkną to jest oczywiste i tak się dzieje ale nie powinno po otwarciu drzwi.
    Możesz zaznaczyć o które ścieżki chodzi?


    Ireneo - mówisz i masz.

    Centralny zamek - Sam zamyka drzwi

    mechaty24 napisał:
    Być może sygnał ze stacyjki blokuje działanie centralnego zamka tzn. otwierasz centralny pilotem, wchodzisz do auta, włączasz zapłon i zamek nie zamyka się, a syrena nie zostaje załączona. Może to być zabezpieczenie przed przypadkowym naciśnięciu pilota - centralny zamyka się automatycznie po braku potwierdzenia zapłonu. Zazwyczaj w systemach alarmowych ta funkcja bierze info z włącznika drzwi.


    To nie jest tak jak piszesz (w moim przypadku). Naciskam na pilocie otwieranie, wsiadam i zamykam drzwi, przekręcam kluczyk i odpalam auto. Tylko zdążę wycofać i drzwi są zamknięte. Nie dzieje się tak za każdym razem.

    Jak badałem do czego który przewód jest potrzebny patrzyłem także gdzie idą i część "ginie" pod deską.

    Od zasilania jest podłączony do grubego czerwonego razem z bezpiecznikiem więc tu nie ma problemu. Masa niestety nie wiem gdzie. Pięć przewodów od siłownika na pewno jest dobrze podłączone, bo jak pisałem wymieniałem go i sprawdzałem czy gdzieś przewody się nie przetarły itd. i nic takiego nie maiło miejsca. Dla pewności wszystkie okleiłem taśmą.

    Sprawdzanie stacyjki jest połączone do przewodu również pomarańczowego.

    Robiłem różne testy i raczej nie ma znaczenia czy otworzę drzwi kluczykiem czy z pilota bo też się zamykają.

    Robiłem także taki test że po otworzeniu drzwi ich nie zamknąłem. Po chwili drzwi chciały się zamknąć ale nie mogą, więc siłownik z powrotem jest na pozycji "otwarty". Po tym migają kierunki. Wychodzi że nie zadziałało sprawdzenie otwarcia drzwi. Jak już pisałem otwarcie drzwi działa bardzo dobrze więc tego nie rozumiem. Może ta centralka jest taka "chińska" jednak po pilocie widać że długo przetrwała. Mam drugi (który nie umiem dodać) i jest praktycznie nowy - ma fakturę na obudowie.

    0
  • Pomocny post
    #6 05 Maj 2014 19:48
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zobacz czy jak nie naciśniesz hamulca, drzwi też się zamkną! Wygląda mi to na funkcję domykania.

    0
  • Pomocny post
    #7 05 Maj 2014 20:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo to nie jest sterownik centralnego zamka, a pełny alarm, co widać po płytce. Rozpiska alarmów do znalezienia we właściwym dziale.

    0
  • #8 06 Maj 2014 08:08
    11111olo
    Poziom 43  

    Pawel wawa to nie są zimne luty a jedynie zwiększenie powierzchni ścieżki przez nałożenie cyny. Zauważ że ta ścieżka jest dość szeroka.

    Rozpiska do znalezienia... Dużo tego nie ma tylko z tysiąc modeli :(

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Maj 2014 10:46
    woks11
    Poziom 12  

    Ja kolego stawiam na któryś ze styków w drzwiach ,lub pod maską jeżeli taki masz założony.

    0
  • Pomocny post
    #10 07 Maj 2014 18:53
    Ireneo
    Poziom 40  

    Mi ta obudowa nic nie mówi,jestem za wymianą centralki.Jakie to auto?

    0
  • #11 07 Maj 2014 19:22
    11111olo
    Poziom 43  

    woks11 napisał:
    Ja kolego stawiam na któryś ze styków w drzwiach ,lub pod maską jeżeli taki masz założony.


    Są tylko dwa włączniki drzwiowe.
    Przypomniało mi się że czasem było tak że po odpaleniu auta drzwi się zamknęły ale po zgaszeniu migały kierunkowskazy bez otwierania drzwi.

    Ireneo jesteś za wymianą. Jak nic nie wskóram to tak zrobię tylko która centralka jest godna uwagi? Żadne autoalarmy mnie nie interesują bo i tak nie ma co kraść :D

    0
  • Pomocny post
    #12 08 Maj 2014 19:29
    woks11
    Poziom 12  

    11111olo napisał:
    woks11 napisał:
    Ja kolego stawiam na któryś ze styków w drzwiach ,lub pod maską jeżeli taki masz założony.


    Są tylko dwa włączniki drzwiowe.
    Przypomniało mi się że czasem było tak że po odpaleniu auta drzwi się zamknęły ale po zgaszeniu migały kierunkowskazy bez otwierania drzwi.

    Ireneo jesteś za wymianą. Jak nic nie wskóram to tak zrobię tylko która centralka jest godna uwagi? Żadne autoalarmy mnie nie interesują bo i tak nie ma co kraść :D



    Zakładałem kilka centralek BX30 są tanie (chińskie) ,łatwo dostępne i o muszę przyznać ,że nawet działają.

    0
  • #13 08 Maj 2014 22:12
    11111olo
    Poziom 43  

    To jedna z chińskich centralek ale nie jedyna na Allegro. Tam chyba nie ma nic poza azjatycka myślą techniczną ;)

    Dziś o dziwo zamek się nie zamknął po chwili. Zdążyłem dojechać do miasta (10km) wysiąść i zamkną auto, potem pojeździłem do jednego i drugiego sklepu - też się nie zamknął, ale "nie wytrzymał na stacji paliw. Wysiadłem, otworzyłem wlew baku i jak zatankowałem, czekałem na gościa co tankuje gaz, i nagle pstryk i się zamknął.

    Tu raczej odpada "słaby styk" bo po drodze dziur nie brakowało, więc go wytrzęsło a się nie zamknął.

    0
  • Pomocny post
    #14 08 Maj 2014 22:50
    Abada37
    Poziom 15  

    Witam. Kolego sprawdz czy ten "sterownik" nie jest podpięty pod oryginalną centralke ja tak miałem w moim aucie i też płatał "figle"

    0
  • #15 09 Maj 2014 09:34
    11111olo
    Poziom 43  

    Podpięty jest pod przewody które opisałem w pierwszym poście.
    Nie wiem co ją "boli"? Może mikrokontroler się resetuje w nieoczekiwanym momencie albo łapie jakieś "śmieci" z eteru i interpretuje w jakiś sposób.

    ************************
    Dziś tj. 10 maja 2014r. postanowiłem od początku do końca przyjrzeć się wszystkiemu.
    Na pierwszy ogień poszła wtyczka do centralki. Jej styki byłe odkształcone pod różnym kątem. Każdy wyjąłem i odgiąłem do oporu przez co styk powinien być lepszy.
    Po tym postanowiłem sprawdzić gdzie wszystkie przewody idą. Dużo szukania nie było bo część była schowana pod wykładziną w pobliżu drzwi. Były tam przewody od siłowników oraz kierunkowskazów. Po zdjęciu taśmy izolacyjnej byłem zaskoczony że ktoś je tak ładnie polutował. Zaizolowałem je i sprawdziłem te od +12V i +12 po przekręceniu stacyjki - także przylutowane.
    Nie dawało mi spokoju gdzie idzie przewód żółto-czarny od detekcji otwartych drzwi. Na pewno szedł "do góry". Nie mogłem ręką dojść gdzie się "kończy". Jak tak go "szukałem" w pewnej chwili mi mignął między słupkiem łączącym przednią szybę i drzwi. Nie byłem pewny ale sądziłem że ktoś go podłączył do przewodów które lecą w owym słupku do lampy podsufitowej. Po zdjęciu maskownicy potwierdziły się przypuszczenia. Tu się bardzo zaskoczyłem po zdjęciu taśmy izolacyjnej - przewód był jedynie okręcony.
    Nie wiem czy komuś już się nie chciało czy może mu się "skończyła" cyna, ale był tak marnie okręcony że lekkim pociągnięciem zszedł. Tu niestety wyciągnąłem go i o przylutowaniu mogłem zapomnieć - szkoda czasu na przepychanie, bo dojście było ekstremalne.
    Patrzyłem na te trzy przewody do której wtyczki idą jednak ich kolory oklejona taśma mocno zmieniła. Na szczęście w lampie podsufitowej miały oryginalne kolory.
    Zlokalizowałem je w jednej z wtyczek jednak nie chciałem go tak podłączać.
    Ciekawiło mnie jaki kolor ma przewód włącznika drzwiowego. Wykręciłem go i wiedziałem że brązowy z białym paskiem;) Przylutowałem do niego wspomniany żółto-czarny.
    Teraz powinno być wszystko ok.

    Jeśli sytuacji się nie zmieni to pozostaje tylko wymiana centralki. Jak tak będzie to dam znać.

    0