Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 1114 96r 6.0 L - Gaszak, jak przerobić ?

lumaz 05 Maj 2014 19:32 1134 6
  • #1 05 Maj 2014 19:32
    lumaz
    Poziom 8  

    Witam, potrzebuję pomocy w sprawie dorobienia gaszaka do mercedesa 1114 z 6-litrowym motorem z 96r. Nie mogę go znaleźć nigdzie, żeby kupić. Internet, szroty (jak są to bez guzika :| ). Nowego też nie mogę nigdzie namierzyć, więc generalnie problem.
    Krótko mówiąc kierowca zgubił go w czasie jazdy. Sam guzik był luźny, schowany pod dywanikiem.

    0 6
  • Metalwork
  • Metalwork
  • #3 05 Maj 2014 22:50
    lumaz
    Poziom 8  

    W sumie mi to brakuje samego guzika ze środka tego zaworu, cały zawór jest wkręcony jak trzeba. Tu mam problem, bo bezsensu wydawać na cały zawór jak ten jest sprawny. Ale dzięki Twojej podpowiedzi wiem w sumie czego szukać, nigdzie nie mogłem znaleźć tego ustrojstwa, a teraz mam nawet nr części :D . Dzięki

    0
  • #4 17 Maj 2014 16:57
    lumaz
    Poziom 8  

    No i jest problem, trochę słabo z czasem było, ale wyjąłem właśnie zawór. W międzyczasie znalazłem nawet inny na szrocie. Ale jak wyjąłem swój okazało się, że są inne. Chciałem coś przerobić, ale nie wyszło. Szukając po nr z zaworu znalazłem tylko ten, który był w Twoim linku. Ale to też jest inny. Otwory na powietrze ma z mniejszą średnicą. I tu moje pytanie: Czy te otwory można przejściówkami zwiększyć?
    Jeśli je zwiększę to dwa przewody, które wchodzą nie będą do końca wpasowane w zawór, tak jak być powinno (kończą się one takimi króćcami z uszczelkami, a w zaworze też są uszczelki na końcu gwintu)
    I drugie pytanie: Czy w jednym z tych przewodów jest cały czas powietrze, a przyciskiem uwalniamy dopływ do drugiego przewodu, co powoduje zgaszenie?

    Nr mojego zaworu: WABCO 4630131300

    0
  • #5 17 Maj 2014 20:36
    kwantor
    Poziom 38  

    Decydujac się na przeróbki, należy się przyłożyć i uruchomić wyobraźnię i trochę inwencji.
    Zawsze można znaleźc jakiej redukcje, przejsciówki, zmienić przekroje itp.
    Taki siłownik wystarczy aby był uruchamiany przez 1 przewód z ciśnieniem- odpowiedni zawór podaje go i wyposzcza po uwolnieniu- widać w twoim oryginale jest inny zawór i muszą być dwa podłączone, aby po odpuszczeniu pedału uwolnić powietrze, czy też jeszcze inaczej.
    To są naprawdę proste rzeczy.
    Wajcha w przód/wajcha w tył.

    0
  • #6 17 Maj 2014 21:44
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 25 Maj 2014 13:00
    lumaz
    Poziom 8  

    Dokładnie tak tu było, ale sądzę, że był on od hamowania. Dwa przewody podłączone do gaszenia silnika, a trzeci zaślepiony, pewnie od hamowania. Pewnie działało to na zasadzie, że jeśli zapłon jest włączony to tylko hamuje, a jeśli wyłączymy zapłon to gaśnie. Ale to tylko moja opinia.
    W sumie kupiłem zamiennik za 40 zł - zawór 3/2 drożny - znalazłem z takimi samymi otworami, tylko trzeci był na 12 (ale to ten zaślepiony, więc nie przeszkadza).
    Wymiana banalnie prosta,
    Konstrukcja tego zaworu również banalnie prosta, więc nie potrzebnie trochę panikowałem na początku :D
    ale może komuś się kiedyś przyda, dzięki wszystkim za pomoc :D

    0