Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf mk5 - Dzwięki "wnętrza" oraz światła zewnętrzne

05 Maj 2014 21:00 3219 2
  • Poziom 12  
    Witam.

    Pisze tutaj bo na forum golfa z którego zwykłem korzystać ludzie wiedzą tylko dwie rzeczy - TDI - zły, TSI - jeszcze gorszy. Jak przyjdzie co do czego to wszyscy siedzą cicho.

    A więc kupiłem jakiś czas temu golfa 5 1.9 TDI (model silnika BXE - wbrew temu co się gada ze korby wychodzą blokiem). I tak powoli przyzwyczajam się do tego auta. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to fakt, że auto jest wyjątkowo ciche. Chodzi o to, że u ojca w citroenie nawet kierunkowskazy mają swoją melodyjkę, a w moim starym Polo 6n1 to kierunkowskaz wydawał dźwięk takie mechaniczne cykanie. W tym golfie jest cisza. Mówię może tak ma być. Jedziłem tak jakiś czas aż wczoraj nagle przy skręcaniu usłyszałem cykanie, potem gdzieś po zgaszeniu silnika i odpaleniu go ponownie znów cisza. Dziś rano jechałem - matka standardowo siedząc w fotelu pasażera nie skorzystała z pasów i usłyszałem dzwięk niezapiętych pasów (normalnie kontrolka tylko miga - nie żebym narzekał na brak akurat tego dźwięku, bo zważając na fakt że mojej matce po prostu nie idzie żadnym sposobem wbić do głowy że ma się zapiąć to ten dzwięk towarzyszyłby mi chyba często jadąc z nią). Teraz wracając po południu znów cisza.

    Ogólnie to troche głupieję. Chociaż jednak mimo wszystko wolałbym te dźwięki. Może mi ktoś powiedzieć, gdzie mam szukać źródła tych dźwięków i ewentualnie co sprawdzić, aby wyeliminować ewentualny błąd? Podejrzewam że może chodzić o jakiś bezpiecznik, ale bezpiecznik to raczej by po prostu nie działało i koniec, a to raz na jakiś czas działa. Dostęp do VAG'a mam ale poki co nie mam interface ale pytanie dotyczace tego za moment.

    Druga rzecz, która mnie męczy to światła. Auto kupiłem w ASO jako auto poleasingowe. Gość w ASO, który wytłumaczył mi większość rzeczy tak jak to kilka lat temu tłumaczyli ojcu gdy kupował nowego Citroena, powiedział, że tryb AUTO w polsce jest o kant tyłka rozbić aktualnie bez świateł do jazdy dziennej (golf 5 takich jako tako nie miał swiateł dziennych a wszelkie cuda z allegro nie wchodza w grę). Czujnik zmierzchu włączyłby światła mijania tylko gdy zrobi się ciemno. Tak jeździłbym bez. Powiedział, że mam je włączyć w tryb mijania i tak sobie mogę zostawić. One będą się włączać przy odpaleniu i gasić po wyłączeniu silnika. Okazuje się że świecą się przed włączeniem samochodu i jakiś czas po jego wyłączeniu (stawiam że chodzi o funkcje Comming/Leaving Home, tylko czy ona czasem nie miała też korzystać z czujnika zmierzchu? Tak czy siak światła włączają sie nawet w dzień). Troche obawiam się o żywotność akumulatora w tym wypadku do tego zauważyłem ze te światła raz świecą dłużej raz krócej. Nie chciałbym, żeby mi czasem kiedyś "nie zgasły" a po powrocie żeby odpalić auto musiałbym jakieś cuda wyczyniać (skrzynia DSG więc stary dobry zapych raczej nie da rady). A też nie mogę raczej za każdym razem stać i czekać aż reflektory zgasną.

    W międzyczasie znalazłem rozwiązanie które jak się poczatkowo wydawało było w stu procentach ok - Położenie 0. I działało tak jak chce - światła włączały się tylko w przypadku otwierania samochodu w nocy (Leaving Home?) a w pozostałych przypadkach włączały się i gasły tylko przy włączeniu/wyłączeniu zapłonu. Podejrzewam że poprzedni właściciel po prostu tak zarzyczył sobie w ASO. Ojciec w swoim Citroenie ma identycznie. Jeździ praktycznie na 0.

    W obu autach jest jedna przypadłość. Jazda na 0 mimo, że włącza główne światła to nie włącza podświetlenia deski rozdzielczej. O ile w Citroenie, gdzie prędkościomierz jest na wyświetlaczu nie robi to problemu (nie podświetlony jest praktycznie tylko obrotościomierz, który po jakimś czasie wprawy z silnikiem jest nie potrzebny), o tyle w Golfie widze tylko wyświetlacz MFA (czy jak on się tam zwie). Zegary sa totalnie ciemne. Wtedy trzeba przełączać światła w tryb AUTO albo zwykly tryb swiateł.

    Wiec drugie pytanie czy można jakoś zaprogramować w VAGu, żeby na 0 podświetlenie deski też było włączane, tudzież modyfikacja trybu AUTO (np włączone tylko swiatła mijania jako światła dzienne cały czas)?

    I trzecia rzecz taka bardziej bonusowa. W starym polo bawiłem się kabelkiem z allegro za 20zł. Spełniał swoją role - mogłem skasować błędy, zrobić adaptacje przepustnicy albo po prostu pologować bloki pomiarowe. Wiele więcej elektronicznych spraw ona nie miała więc wszelkie cuda z kodowaniem itp mnie nie interesowały. Ale z tego co wiem to auta po 2002 bodaj roku komunikują się w troche inny sposób. Pytanie czy starym kablem na golfie z 2008 roku zrobie cokolwiek? Nie wiem chociaż sprawdzić błędy etc. Czy mimo wszystko musze kupić nowy interfejs?
  • Sklep HeluKabel
  • Specjalista grupy V.A.G.
    1. Uszkodzony licznik, a raczej głośniczek w liczniku.
    2. Nie jestem pewien, ale chyba nie. Ale trzeba by sprawdzić.
    3. Tym kabelkiem nie pobawisz się przy tym samochodzie.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Okazało się, że prolem z licznikiem.

    Na szczęście ASO wymienił mi go na nowy za darmo.