Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak usunać efekt "mrugania" Naświetlacza (halogenu) LED?

06 Maj 2014 12:59 5637 11
  • Poziom 8  
    Witam,

    Od kilku dni jestem posiadaczem Naświetlacza LED Volteno Model: VO0044 20 W (barwa zimna). Jego zadaniem jest oświetlanie zewnętrzne przed domem (jest produkcji chińskiej jak prawie wszystko dzisiaj).
    Niestety, już po kilku użyciach uwidoczniła się poważna niedogodność w poprawnym działaniu urządzenia.
    Otóż w momencie słonecznej, ciepłej pogody (w czasie dnia) urządzenie działa bez zarzutu. Jednak w momencie nadejścia pory wieczorowej a co za tym idzie spadku temperatury ( do ok. 10 st. Celsjusza i niższej), następuje wadliwe działanie naświetlacza. Podczas próby jego włączenia występuje „efekt stroboskopowy” a więc zamiast poprawnie rozbłysnąć jednostajnym strumieniem światła, urządzenie jedynie „błyska” przypominając działanie sygnałów świetlnych np. karetki pogotowia.

    Bardzo proszę o wskazanie mi możliwych przyczyn tej niedogodności oraz sposobu jej naprawienia.. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  • Poziom 22  
    Skoro od kilku dni to oddać na reklamacje.
  • Poziom 8  
    No tak, tylko pytanie czy mi ją uznają, jeśli w ciągu dnia działa poprawnie.
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    rakun1 napisał:
    Otóż w momencie słonecznej, ciepłej pogody (w czasie dnia) urządzenie działa bez zarzutu. Jednak w momencie nadejścia pory wieczorowej a co za tym idzie spadku temperatury ( do ok. 10 st. Celsjusza i niższej), następuje wadliwe działanie naświetlacza. Podczas próby jego włączenia występuje „efekt stroboskopowy” a więc zamiast poprawnie rozbłysnąć jednostajnym strumieniem światła, urządzenie jedynie „błyska” przypominając działanie sygnałów świetlnych np. karetki pogotowia.
    Zdemontować oprawę z elewacji budynku i załączyć w zaciemnionym pomieszczeniu. Być może efektu stroboskopowego w jasny dzień nie jesteś w stanie zauważyć. Po zbadaniu w ten sposób oprawy będzie można dyskutować dalej.
  • Poziom 8  
    Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, ze w dzień działa wszystko w porządku. Widać to wszystko bardzo dobrze.
  • Poziom 22  
    Dlaczego mają nie uznać towar jest nie zgodny z umową, jest gdzieś napisane:" mruga poniżej 10 st. Celsjusza"? Dlaczego ty masz płacić i się martwić naprawą. Jeśli nie jest to z winy użytkownika, to towar objęty jest gwarancją.
  • Poziom 24  
    Kolego a tego naświetlacza używasz w nocy czy w dzień? Raczej w nocy więc niech kolega odda na gwarancję tak jak koledzy radzą.
  • Poziom 8  
    Wydaje się, że nie będę miał innego wyjścia. Myślałem jednak, że ktoś może wiedzieć z czym może być związana ta przypadłość.
  • Poziom 30  
    rakun1 napisał:
    spadku temperatury ( do ok. 10 st. Celsjusza i niższej), następuje wadliwe działanie

    Poszukaj na pudełku czy w instrukcji zakres temperatur pracy.
    rakun1 napisał:
    czy mi ją uznają, jeśli w ciągu dnia działa poprawnie

    Zawsze możesz nagrać wideo telefonem i pokazać sprzedawcy.
    Czy to jest efekt stroboskopowy czy błyskanie w odstępach czasowych?
  • Moderator Elektrycy
    Joker. napisał:
    Zawsze możesz nagrać wideo telefonem i pokazać sprzedawcy.


    Tu jednak może ujawnić się prawo Shanona – Kotielnikowa. Telefon pokaże "falowanie" w nagraniu.
  • Pomocny post

    Poziom 16  
    Miałem kilkanaście przypadków dokładnie takiej awarii, wszystkie bez łaski i problemu naprawione (wymiana zasilacza) na gwarancji. Oddaj na gwarancję i nie kombinuj. Zapewne nie jeden kontener wadliwej serii do nas trafił.
  • Poziom 8  
    Dzięki kolego, tak właśnie zamierzam zrobić. Fajnie, że ktoś potrafił podać możliwą przyczynę tej usterki :D .... Zapomniałem wcześniej dodać, że Naświetlacz nie posiada czujnika zmierzchu i tego typu innych dodatków.