Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B7 ALT z LPG STAG - Przydławianie się z niskich obrotów oraz spore spalanie

06 Maj 2014 13:52 3807 6
  • Poziom 2  
    Panowie jak w temacie. Auto gdy dodaje gaz z niskich obrotów to się najpierw przydusza a potem ciągnie (na zimnym i ciepłym silniku). Druga sprawa to różnica w spalaniu benzyna/gaz to 2-2,5 litra to chyba za duża. Instalacja ma niespełna 15 000km. Pacjent to AUDI A4 B7 silnik ALT 130km).Dodam że jak ustawię przejście benzyny na gaz na 35st to problem jest prawie nie wyczuwalny z przyduszaniem się ale do tego stopnia że nie szarpie tylko się przydusi natomiast jak obniżam przejście już do 25st to nie tyle że się przydusza ale szarpnie przy wciśnięciu nogi w pedał przy niskich obrotach tylko.Poniżej zamieszczam fotki do oceny LPG
    A4 B7 ALT z LPG STAG - Przydławianie się z niskich obrotów oraz spore spalanie A4 B7 ALT z LPG STAG - Przydławianie się z niskich obrotów oraz spore spalanie A4 B7 ALT z LPG STAG - Przydławianie się z niskich obrotów oraz spore spalanie A4 B7 ALT z LPG STAG - Przydławianie się z niskich obrotów oraz spore spalanie A4 B7 ALT z LPG STAG - Przydławianie się z niskich obrotów oraz spore spalanie
  • Tektronix
  • Poziom 34  
    Silnik zasilany lpg spala go więcej niż benzyny o ok. 20-30% bo o tyle jest mniejsza energia chemiczna zawarta w litrze gazu. Sam wiesz najlepiej jak jeździsz i ile spalałeś benzyny to i sam oceń czy gazu nie spala za dużo.
    Na problem z wolnymi obrotami sam sobie odpowiedziałeś w zasadzie : jak auto jest niedogrzane to i reduktor nie dogrzewa gazu, gaz się słabi rozpręża i zwyczajnie go braknie przy depnięciu. Zrób sobie rejestrację ciśnienia i temperatury gazu w tym czasie to sam zobaczysz. Nadmierne opuszczanie temperatury przełączania to żadna oszczędność , gazu nie spalisz mnie bo na zimno zawsze trochę zalewa, a przy okazji zasyfisz parafinami zawartymi w gazie reduktor , filtr FL i wtryskiwacze. Lpg to nie tylko propan-buta ale i wiele cięższych związków organicznych , które się zestalają , osadzają na ściankach reduktora czy we wnętrzu wtryskiwaczy. "Chytry dwa razy traci".
    Instalacja nie jest też perfekcyjnie zestrojona, mnożnik za wysoki , ale to już nie wpływa na pracę na wolnych obrotach.
  • Tektronix
  • Poziom 2  
    manio123 napisał:
    Na problem z wolnymi obrotami sam sobie odpowiedziałeś w zasadzie : jak auto jest niedogrzane to i reduktor nie dogrzewa gazu, gaz się słabi rozpręża i zwyczajnie go braknie przy depnięciu.


    zgadza się co do tego nie mam wątpliwości ale dlaczego gdy mam przejście benzyny na gaz ustawione na 35C to nawet jak silnik jest zagrzany do temp roboczej 90C to co prawda nie ma szarpnięcia przy dodaniu gazu z niskich brotów ale zostaje takie przydławienie się które czuję i jest na tyle duże że lubi zadusić nawet silnik gdy ruszam ze świateł czy nawet gdy jadę spokojnie i nagle depnę gazu więcej z niskich obrotów przy dawno już zagrzanym silniku do 90C to najpierw czuje takie przymulenie samochodu jakby mu powietrza brakło czy zalało a dopiero zaczyna po tym ładnie ciągnąć. A gdy choć dla mnie to nie ma logiki i nie powinno mieć nic wspólnego ale jak zmienię przejście benzyny na LPG na niżej niż 35/30 np na 25C stopni to te szarpnięcie występuje przy dodaniu gazu nawet przy zagrzanym silniku do 90C z tym że po szarpnięciu już przyśpiesza normalnie nie przymulając się najpierw choć właśnie te szarpnięcie jest coś w rodzaju przyduszenia się że również potrafi sie silnik zadusić

    Dodano po 25 [minuty]:

    A panowie doczytałem dziś i również kumpel mi podpowiedział który zna się trochę na LPG że możliwe że w AUDI wtryski mają tak zwane dotryski benzyny w takich przypadkach jak opisuję wyżej czyli nagłe gwałtowniejsze wciśnięcie pedału gazu po to by zapewnić większą moc/moment silnika a żadne jeszcze dostępne na rynku wtryskiwacze gazowe nie mają tak szybkich czasów reakcji i sobie z tym nie radzą i właśnie powstają takiego typu objawy jak u mnie gdyż jest cylinder zalewany za dużą ilością gazu przez co przydusza silnik a to że u mnie zauważyłem że jest to związane z zmianą temp przejścia benzyny na gaz to czysty przypadek gdyż zmieniałem te ustawienia w różnych warunkach pogodowych więc tak naprawdę u mnie ten problem szarpnięcia czy przyduszenia czy to jest bardziej odczuwalny czy mniej jest tylko zależny od temp otoczenia im większa tym mniej odczuwalny ale występuje ciągle. Ponoć może pomóc w tym zmiana parametru " próg obcinania dotrysków' gdzie powinienem ustawić skoro Hanny 2000 red mają czas reakcji 2,8-2,9ms to powinienem ustawić coś około 2,7ms
  • Poziom 34  
    Z dotryskami to przesadziłeś, masz normalną sekwencję bez udziwnień. Możesz włączyć funkcje wycinania dotrysków, ale to nic nie da bo ich nie ma. Możesz też zbadać czasy wtrysku benzyny przy pomocy funkcji oscyloskopu. Pobaw się i pocztaj instrukcję , uniezależnisz się od wątpliwych opinii.
    Nie bardzo już rozumiem w czym problem bo raz piszesz że pomaga podniesienie temperatury , a raz że problemy występują te przy rozgrzanym silniku. W tym drugim przypadku to raczej wina reduktora : źle zainstalowany, nieprawidłowo wpięty w obieg płynbu chłodniczego , za małej mocy itd, itd. Jaki masz reduktor ?
  • Poziom 2  
    W week będe dopiero w domu to sprawdzę jaki mam reduktor.

    manio123 napisał:
    Nie bardzo już rozumiem w czym problem bo raz piszesz że pomaga podniesienie temperatury , a raz że problemy występują te przy rozgrzanym silniku


    bo to jest tak że jak mam temp przełączania gazu ustawioną na wyższą to nie występuje szarpnięcie silnikiem podczas nagłego dodania gazu z wolnych obrotów ale zamiast tego czuje że ma takie przymulenie z wolnych obrotów jakby go zalewało najpierw a potem zaczyna ciągnąć dobrze. natomiast gdy mam temp przełączania na gaz ustawioną na niższą to i w trakcie przełączania i nawet gdy jest zagrzany silnik to występuje szarpnięcie po dodaniu nagle gazu z niskich obrotów chodź te zmiany parametrów przełączania benzyny na gaz zmieniałem w różnych temp pogodowych (dniach) więc może być złudne stwierdzenie że one mają wpływ na zachowanie auta. Po prostu myślę że w zależności jak mocno jest nagrzany gaz tak się te auto zachowuje i tu mi teraz dałeś do myślenia że być może on jest źle zainstalowany/wpięty w obieg płynu chłodniczego dlatego zmiana tych parametrów przełączania z benzyny na gaz ma taki wpływ na zachowanie się auta gdyż reduktor za słabo nagrzewa płyn a i powiem Ci że zauważyłem że nawet gdy zmienię temp przełączania benzyny na gaz na mniejszą czyli do takiej że za każdym razem szarpnie mi przy dodaniu gazu z wolnych obrotów i nawet gdy już widać że silnik jest nagrzany dawno do 90C ale zauważyłem że jak pojeżdżę trochę dłużej i się naprawdę dobrze dogrzeje silnik to te objawy szarpnięcie z wolnych obrotów gdy się dodaje gazu znikają jakby faktycznie coś było z nie dogrzewaniem gazu

    Dodano po 6 [minuty]:

    A mam jeszcze pytanie czy ja mam sondę wpiętą w sterowni gazowy tutaj?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Postaram się również zobaczyć i zrobić może zdjęcia lub opisać jak mam wpięty ten reduktor, ale to w week jak znajdę czas
  • Poziom 37  
    Trzeba to porządnie wyregulować i zweryfikować montaż, jak waldemary i alaska ..........
  • Poziom 2  
    manio123 napisał:
    Z dotryskami to przesadziłeś, masz normalną sekwencję bez udziwnień. Możesz włączyć funkcje wycinania dotrysków, ale to nic nie da bo ich nie ma


    No kolego ustawiłem wycinanie dotrysków na 2,5ms i na prawdę odczułem że auto zaczęło w końcu reagować na naciśnięcie gazu z wolnych obrotów. Oczywiście nie mówię tu o jakimś nagłym przybytku mocy itp tylko o tym że wcześniej gdy się nacisnęło gaz to wrażenie było jakby w ogóle nie reagował samochód przez pierwszą sekundę dwie a dopiero po tym zaczynał przyśpieszać a teraz po prostu od razu jak nacisnę gaz to samochód od razu zaczyna reagować przyśpieszeniem więc musi mieć audi dotryski z którymi wtryski gazowe sobie z tym nie radziły a gdy je wyłączyłem auto zaczęło inaczej się zachowywać.

    Oczywiście problem szarpnięcia przy przełączaniu z benzyny na gaz nadal został i nic to nie zmieniło i musiałem ustawić na 35C jak było. Trochę dużo dla mnie to jest bo w cyklu miejskim gdy często auto było odpalane na prawdę dużo spalał benzyny i myślałem choć by do 25C to zmniejszyć ale niestety audi tego nie toleruje, natomiast mam Focusa 1,8 Zeteca i ustawione przełączanie z benzyny na gaz już przy 15C i nawet zimą robi to idealnie bez szarpnięć i jakichkolwiek strat w komforcie jazdy itp - widocznie lepiej znosi gaz.....

    manio123 napisał:
    Jaki masz reduktor ?

    Reduktor mam Kme Tur numer seryjny GKO 1220