Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II (G) jak przeprowadzić kable z wnętrza do silnika

13 Kwi 2005 08:53 6516 6
  • Poziom 14  
    Jak w temacie - miejsce którędy najlepiej przejść z wnętrza do komory silnika, bez zbytniego niszczenia auta (astra 1,6 16V).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja zawsze wierciłem. W astrze nie ma przejścia wiązki. Na ściance komory silnika jest jedno wielkie złącze, a przewody hydrauliczne i wodne są bardzo dokładnie uszczelnione. Ja miałem taki punkt. Jak staniesz przodem do serwa hamulców, to lekko w lewo na sciance jest przetłoczone takie kółko ( w astrach które ja robiłem było zawsze). jest niedaleko tej kostki elektrycznej. Można się przez nie spokojnie przewiercić. Trzeba mieć tylko wąską wiertarkę i dość długie wiertło.
  • Poziom 14  
    Dzięki Błażej za zainteresowanie i za odpowiedź, ale niestety to miejsce jest zajęte przez linkę.
    Poza tym ta astra jest strasznie zabudowana.

    Czy możliwe jest przeście przez obudowe złącza kabina-silnik?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To jest złącze wielostykowe bardzo. Ja byn nie ryzykował wiercenia przez nie ale gdzieś koło niego.
    Przez jaka linkę jest zajete to miejsce. Chyba nie mówimy o tym samym. Fakt, astra jest cholernie zabudowana. Ale postaram sie wyjaśnic jeszcze raz:
    - stań przodem do serwa hamulców,
    - czy po lewej stronie pompy hamulcowej jest
    plastikowa puszka a w niej przekaźnik/przekaźniki?
    - jeśli tak, zdemontuj ją (zdejmij obudowę a
    przewody wysuń wraz z gumowymi przelotkami,
    - w głębi na ściance powinno byc przetłoczone kółko
    o średnicy mniejszej od 2 cm.
    Ja sie zawsze tam wierciłem. Wychodziłem pod tą gumową wykładziną, którą jest wyłożona kabina, a następnie prowadziłem przewody wzdłuż głównej wiązki z tego plastikowego złącza. Spróbuj jeszcze raz poszukać i daj znać. (linka jest chyba niżej od tego miejsca)
    Napisz skąd jesteś (uzupełnij profil).
  • Poziom 14  
    Błażej przepraszam, źle Cię zrozumiałem i szukałem na lewo od serwa, a nie od złącza wielostykowego. Dzisiaj (może, brak czasu) poszukam jeszcze raz. U mnie są dwie plastykowe skrzyneczki, które całkowicie zasłaniają widok i bez ich demontażu się nie obejdzie.
    Dzięki za kolejną odpowiedź!!!
    PS. Jestem z Nowej Soli (130 km od Wrocławia, Lubuskie)
  • Poziom 24  
    A ja ściągnąłem podszybie, po lewej stronie, obok wlotu powietrza wywierciłem otwór. Dałem przepuścik.Jest to miejsce, które i tak nie zacieka. Przymierzałem się ze 2 miesiące i w koncu to zrobiłem. Myślę, że jest to najlepsze miejsce. Blisko do centrala, a z podszybia łatwo dojść do silnika i zrobić ciekawe odcięcie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Na zdjęciach widać lokalizację fabrycznie zaślepionego otworu idealnego do przeprowadzania przewodów. Zdjęcie komory silnika 1.7 DTi 75 KM. Gumową, dosyć grubą zaślepkę wpychamy śrubokrętem do wnętrza auta i mamy otwór, dostęp z komory silnikowej jest utrudniony bo przeszkadza nam filtr paliwa ale z wnętrza pojazdu nie będzie problemu, samą zaślepkę można wykorzystać do uszczelnienia przeprowadzanych kabli, rozwiercając ją do grubości wiązki ;-)

    Astra II (G) jak przeprowadzić kable z wnętrza do silnika

    Astra II (G) jak przeprowadzić kable z wnętrza do silnika