Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia

Marcus175 06 May 2014 19:05 16866 25
  • #1
    Marcus175
    Level 10  
    Witam , pisze ten temat po raz kolejny , elektryka w maluchu z 89 roku jest u mnie pocięta że wszystko z tyłu zostało wycięte ale z przodu bezpieczniki są i cała instalacja . do boba jest wstawiony alternator , rozrusznik na linke i gaźnik taki dziwny od EL bo ma wejscie na jakąś czujke do podłączenia ale chyba różnicy nie robi i zapłon platynkowy . i oto moje pytanie , czy ta instalacja bedzie dobra ?
    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia

    co oznacza to c koło przerywacza ? i czy tędy musi isc kabel do cewki
    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia
    to gdzie w takim razie byłby ten cały C

    do czego służy ten czerwony kabel przy stacyjce co najbardziej odchodzi od innych ?
    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia
  • #2
    ladamaniac
    Level 39  
    Napięcie na cewke musi być również podczas kręcenia rozrusznikiem, schemat sugeruje, że tak nie jest. Ale stosując oryginalną stacyjkę będzie OK. C przy przerywaczu oznacza kondensator. Jest on przykręcony do obudowy aparatu zapłonowego, przewód z oczkiem dajesz na śrubę zaznaczoną na zdjęciu jako wyjście na cewkę. Cewka jest chyba niskoomowa, do zapłonu elektronicznego. Jeśli tak, nie nadaje się, lub trzeba dać rezystor szeregowo w obwód. Seryjnie był przewód oporowy wzdłuż progu lub w komorze silnikowej.
  • #3
    Marcus175
    Level 10  
    kondensatory są 2 szt na przerywaczy i cewce . akumulator podłączam do alternatora a nastepnie inny kabel od alternatora ciągne do przełącznika i do cewki , następnie od cewki do przerywacza i powinno być git chyba , raczej nie będę musiał wstawiać stacyjki

    Dodano po 1 [minuty]:

    co do kręcenia rozrusznikiem to oddzielne kable od niego idą a działa on wtedy jak się młoteczkiem przy rozruszniku naciśnie i tyle a takto reszta jak pisałem dobra ?
  • Helpful post
    #5
    diantus
    Level 32  
    Stacyjka jest typu nowszego do rozruchu bendix-em - nie na linkę, ale można ją w tym typie wykorzystać. Stacyjka łączy niezupełnie wg schematu - zwierając krzywką kolejne styki nie rozłączając poprzednich. Przewód czerwony tu nie będzie wykorzystany - służy on do dołączenia cewki bendix-u.
  • #6
    Marcus175
    Level 10  
    a mam kłopot z alternatorem , jak odróżnić d+ od B+ bo tam jest jeden podłączony pod coś podobnego do kondensatora i jest ciągnięty tam gdzieś za blache nad bakiem chyba apodłączenie cewki jest takie jak sie patrzy na nią od góry tak ? a stacyjki wcale nie będzie bo to auto ttylko na pół roku do jazdy na poboczach
  • #8
    Marcus175
    Level 10  
    zdj alternatora
    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia

    Dodano po 3 [minuty]:

    acha czaje to a rozrusznik będzie na przełącznik który będzie się włączało i naciskało następnie kijem ten młoteczek (oddzielne obwody od aku ) więc tego się nie bierze pod uwagę a resztę zamiast stacyjki da się na przełączniki ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    b+ jest podłączone do czegoś w podobieństwie kondensatora tak ? zaraz zrobię schemat jak będę chciał to podłączyć wszystko i potwierdzicie czy tak może być i jutro zamontuje i dam znać czy podburzy czy nie iskra

    Dodano po 13 [minuty]:

    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia

    taki schemat mam zamiar zrobić tylko czy jeden przełącznik musi być czy dwa bo diantus napisał "Stacyjka łączy niezupełnie wg schematu - zwierając krzywką kolejne styki nie rozłączając poprzednich. Przewód czerwony tu nie będzie wykorzystany - służy on do dołączenia cewki bendix-u." czyli alternator musi być ciągle podłączony pod cewke bez żadnych przełączników ?
  • #9
    ladamaniac
    Level 39  
    Z akumulatora idzie gruby (16-25mm²) plus na rozrusznik, drugi z aku idzie na alternator, na B+, te obwody są cały czas pod napięciem, zasilanie cewki i kontrolki ładowania po kluczyku/przełaczniku.
  • #10
    Marcus175
    Level 10  
    acha ok , zrobię tak

    Dodano po 6 [minuty]:

    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia
    taki ulepszony pasuje ? rozrusznik młoteczkowy więc nic mu sie nie stanie

    aby swiatła mieć to wystarczy puścić od D+ alternatora za czujką ładowania bezpiecznik > przełącznik> żarówka > masa ?
  • #12
    Marcus175
    Level 10  
    ok , przetestuje go jutro jak nie będzie padał u mnie deszcz . a co do tej reszty to miałem się spytać czy prąd na reflektory idzie z akumulatora czy alternatora ale na chwile obecną chce tylko wyłapać iskrę , schemat bardzo może się przydać też innym forumowiczom do pojazdów "SAM" ,

    Dodano po 49 [minuty]:

    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia

    dodam jeszcze ża mam tą cewkę przy maluchu
  • Helpful post
    #13
    marseluss_2009
    Level 24  
    Marcus175 wrote:
    gaźnik taki dziwny od EL bo ma wejscie na jakąś czujke do podłączenia ale chyba różnicy nie robi


    Robi, to nie czukja tylko elektrozawór, zasilasz jak cewke.
  • Helpful post
    #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przewód od alternatora, ten gruby pociągnij do tego najgrubszego przy rozruszniku. Nie ma sensu ciągnąć dwóch przewodów do akumulatora. Do Twojej cewki konieczny jest rezystor lub przewód oporowy. Jeśli nie masz, ratuje Cię włączenie w szereg żarówki 21W/12V. Takiej jak od tylnego kierunkowskazu. Ten elektrozawór na gaźniku ma być podłączony, bo nie będzie wolnych obrotów, chyba, że go wykręcisz, wyciągniesz z niego dyszę i pod nią jest iglica, którą śmiało możesz obciąć. Nie zapomnij z powrotem założyć dyszy na obciętą iglicę ;) To było pomyślane na początku jako zabezpieczenie przed samozapłonem, później jeszcze miało odcinać paliwo w czasie hamowania silnikiem (dla ekologii i ograniczenia spalania).
    Czemu nie chcesz wykorzystać stacyjki? Jak dasz "za delikatne" przełączniki, szybko się powypalają.
  • #15
    Marcus175
    Level 10  
    dziś odwiedze złom więc poszperam za nowym gaźnikiem bez kontrolki i może znajde instalacje elektryczną na złomie , dzięki że mi powiedziałeś o tych wolnych obrotach , podmienię gaźnik i po załapaniu iskry powinno wszystko działać , zrobię później tą instalacje , na razie kupie gaźnik bo cewka jest chyba dobra ?
  • Helpful post
    #16
    marseluss_2009
    Level 24  
    Marcus175 wrote:
    dziś odwiedze złom więc poszperam za nowym gaźnikiem bez kontrolki i może znajde instalacje elektryczną na złomie , dzięki że mi powiedziałeś o tych wolnych obrotach , podmienię gaźnik i po załapaniu iskry powinno wszystko działać , zrobię później tą instalacje , na razie kupie gaźnik

    Po co podepnij równolegle z cewką
  • #17
    Marcus175
    Level 10  
    tam pod ten czwarty wolny slot . , wsowke ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    a i czy moge akumulator od ciągnika 12 v zamontowac ?
  • Helpful post
    #18
    ToJestNick
    Level 31  
    Alternator może mieć duży problem z jego doładowaniem.
  • #19
    Marcus175
    Level 10  
    ale na chwile go wstawic a nie na jazde aby sprawdzic czy iskre ma . nic nie poprzepala ? on ma chyba 50 amper
  • #20
    ToJestNick
    Level 31  
    50amper? Nawet Ci nie obróci wałem :D Ja w domu mam centrę malutką 40Ah, która ma ponad 300amper. Miałeś chyba na myśli AmperoGodziny (Ah), ale 50 to w traktorze raczej nie ma, w polonezie chyba nawet większy był (55Ah).
  • #21
    Marcus175
    Level 10  
    sr 120 kablami silowymi podlacze . to plus od akumulatora do alternatora a nastepnie od alternatora do rozrusznika tak ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    zrobic tak jak pawelwawa mowi tak?
  • #23
    Marcus175
    Level 10  
    w jaki szereg mam wlaczyc tą zarowke od kierunkowskazu ? pomiedzy czym a czym?

    Dodano po 20 [minuty]:

    pomiedzy przelacznikiem od zaplonu a alternatorem ma byc ta zarowka od migacza tak ?

    Dodano po 2 [godziny] 14 [minuty]:

    cos nie chce pojawic sie iskra . zrobilem wg schematu co pokazalem wczesniej i nic a zarowke wstawilem miedzy alternator a przelacznik od doplywu produ na cewke
  • #25
    Marcus175
    Level 10  
    i bez żarówki nie ma :/ zaraz wyśle wam zdj jak wszystko podłączałem

    Dodano po 13 [minuty]:

    o jezu , zapomniałem o plusie na przewód przy przełączniku w tym schemacie
    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia

    a cewkę mam podłączyć jak się na nią patrzy z tej pozycji
    fiat 126p - fiat 126p instalacja do odpalenia

    i u mnie są 3 kondensatory czy coś w tym stylu , jeden na alternatorze , drugi na przerywaczu i trzeci na cewce

    jeżeli tak ma być podłączone jak narysowałem na cewce to jutro dam wam znać czy iskra będzie z rana i czy mam ciąc tą iglice w gaźniku ? abym nie musiał podłączać gaźnika czy mam jakoś to podłączyć ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam tylko że używam do testowania aku od traktora 12 v 120 ah
  • #26
    Marcus175
    Level 10  
    temat do zamkniecia . dziekuje wam ale wina siedziala w naderwqnych przewodach . iskra pojawila sie ale nie odpalalem go z braku czasu już