Witam serdecznie,
Mam Głośny problem z silnikiem 2.0 HDI 90km system wtrysku Bosch. Silnik w zasadzie chyba trzyma serie jeśli chodzi o moc ale od momentu kiedy stałem się jego posiadaczem wydaje irytujące dźwięki. Myślałem że jest to jakaś błahostka, jakiś rezonans pochodzący od niedokręconej blachy. Samochód wydaje dźwięk jakby to był traktor lub klepałyby zawory. Ów dźwięk pojawia się w okolicach 1200 obrotów i zupełnie milknie jakby ręką odjął w okolicach 3000 obrotów. Słychać go najbardziej zaraz po odpuszczeniu gazu przez akieś pół sekundy. Pniżej film obrazujący defekt.
Szykuje się do sprzedaży samochodu ale co kupujący to odchodzi zniesmaczony ( czemu się nie dziwie ) i twierdzi że silnik zaraz wyzionie ducha... Na nic tłumaczenia, że tak pracuje od ponad 20 tyś kilometrów które zrobiłem. Także nie ma odwrotu i muszę dźwięku się pozbyć. Proszę o sugestie, bo moje się wyczerpały
1. Koło pasowe raczej odpada ( dźwięk jest prawie niesłyszalny podczas postoju )
2. Zawory raczej też. Klekot nie milknie i nie zmniejsza się po rozgrzaniu silnika.
3. Jest najbardziej słyszalny podczas mocnego wdepnięcia pedału gazu i milknie po wrzuceniu na luz. Tak samo podczas hamowania silnikiem nic nie słychać.
Mam Głośny problem z silnikiem 2.0 HDI 90km system wtrysku Bosch. Silnik w zasadzie chyba trzyma serie jeśli chodzi o moc ale od momentu kiedy stałem się jego posiadaczem wydaje irytujące dźwięki. Myślałem że jest to jakaś błahostka, jakiś rezonans pochodzący od niedokręconej blachy. Samochód wydaje dźwięk jakby to był traktor lub klepałyby zawory. Ów dźwięk pojawia się w okolicach 1200 obrotów i zupełnie milknie jakby ręką odjął w okolicach 3000 obrotów. Słychać go najbardziej zaraz po odpuszczeniu gazu przez akieś pół sekundy. Pniżej film obrazujący defekt.
Szykuje się do sprzedaży samochodu ale co kupujący to odchodzi zniesmaczony ( czemu się nie dziwie ) i twierdzi że silnik zaraz wyzionie ducha... Na nic tłumaczenia, że tak pracuje od ponad 20 tyś kilometrów które zrobiłem. Także nie ma odwrotu i muszę dźwięku się pozbyć. Proszę o sugestie, bo moje się wyczerpały

1. Koło pasowe raczej odpada ( dźwięk jest prawie niesłyszalny podczas postoju )
2. Zawory raczej też. Klekot nie milknie i nie zmniejsza się po rozgrzaniu silnika.
3. Jest najbardziej słyszalny podczas mocnego wdepnięcia pedału gazu i milknie po wrzuceniu na luz. Tak samo podczas hamowania silnikiem nic nie słychać.