Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0HDI 90km - Klekot, Terkotanie silnika pod obciążeniem.

06 Maj 2014 21:04 12387 10
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie,

    Mam Głośny problem z silnikiem 2.0 HDI 90km system wtrysku Bosch. Silnik w zasadzie chyba trzyma serie jeśli chodzi o moc ale od momentu kiedy stałem się jego posiadaczem wydaje irytujące dźwięki. Myślałem że jest to jakaś błahostka, jakiś rezonans pochodzący od niedokręconej blachy. Samochód wydaje dźwięk jakby to był traktor lub klepałyby zawory. Ów dźwięk pojawia się w okolicach 1200 obrotów i zupełnie milknie jakby ręką odjął w okolicach 3000 obrotów. Słychać go najbardziej zaraz po odpuszczeniu gazu przez akieś pół sekundy. Pniżej film obrazujący defekt.


    Link



    Szykuje się do sprzedaży samochodu ale co kupujący to odchodzi zniesmaczony ( czemu się nie dziwie ) i twierdzi że silnik zaraz wyzionie ducha... Na nic tłumaczenia, że tak pracuje od ponad 20 tyś kilometrów które zrobiłem. Także nie ma odwrotu i muszę dźwięku się pozbyć. Proszę o sugestie, bo moje się wyczerpały :)

    1. Koło pasowe raczej odpada ( dźwięk jest prawie niesłyszalny podczas postoju )
    2. Zawory raczej też. Klekot nie milknie i nie zmniejsza się po rozgrzaniu silnika.
    3. Jest najbardziej słyszalny podczas mocnego wdepnięcia pedału gazu i milknie po wrzuceniu na luz. Tak samo podczas hamowania silnikiem nic nie słychać.
  • Poziom 29  
    Dla mnie to klasyczne zużycie hydrauliki zaworowej.
    Szklanki + dźwigienki
  • Poziom 8  
    To dlaczego ustępuje przy 3 tyś obrotów i nie słychać dźwięku bez obciążenia?
  • Poziom 29  
    :)
    Tym pytaniem sam sobie odpowiedziałeś... tylko przeczytaj je "od tyłu" i bez znaku zapytania
  • Poziom 8  
    Piasek80 napisał:
    :)
    Tym pytaniem sam sobie odpowiedziałeś... tylko przeczytaj je "od tyłu" i bez znaku zapytania


    Możesz jaśniej? Mam rozumieć że silnik nie pracuje pod obciążeniem powyżej 3 tyś obrotów?
    Czy jest możliwe zużycie hydrauliki przy przebiegu 270 tyś? Przebiegu jestem pewien w 100%
  • Poziom 30  
    Jest możliwe, gdyż zależy to od wielu czynników, nie tylko od przebiegu :) M.in od tego, czy zawsze wlewany był odpowiedni rodzaj oleju, i czy nie była zaniedbywana jego wymiana.
  • Poziom 8  
    No dobrze ale pomijając fakt, że samochód był nażycie traktowany, nie dolewano tam oleju słonecznikowego, nie mamy czasów PRL i to nie polonez to chyba mało prawdopodobne żeby po 270 tysiącach kilometrów silnik był do remontu? Mało tego hydraulike zaworową byłoby słychać na postoju pod przykładając stetoskop przy deklu zaworów?

    Odnośnie stetoskopu to z osprzętu jaki i silnika najbardziej stukają wtryskiwacze i pompa. Nie mam porówania, bo to pierwszy samochód który osłuchiwałem więc nie mam pojęcia czy tak powinno właśnie być. Może to coś związanego ze zbyt wysokim ciśnieniem paliwa? Czy niedziałający, źle działający regulator wysokiego ciśnienia może dawać takie objawy?
  • Poziom 15  
    Mam dwa takie peugeoty jednego 90 km a drugiego 110km. Przy 270 tys powinnien cykać i to dobrze. Te silniki 90 km są najlepsze i nie do zajeżdżenia. Pewnie lał ktoś olej do silnika jaki padło i szklanki wytarło.
  • Poziom 9  
    Witam
    Ja mam taki sam problem tylko ja mam układ wtryskowy Siemensa i na diagnostyce pokazalo mi blad egr i dwa wtryskiwacze do wymiany.. Tylko u mnie jeszcze nie czuć turbiny tak jakby jej wogole nie bylo..
  • Poziom 1  
    Mam identyczny problem powiedz mi i co zdiagnozowales to????? ;)
  • Poziom 9  
    Oddałem do serwisu diesla i czyścili egr czyscili wszystkie wtryskiwacze i układ wtryskowy i pomoglo zaplacilem 400 zl. Co najlepsze poo jakimś czasie zaczął dymić taki szaro niebieski dym Ale najpierw zacząłem na własną rękę wtryski wymieniać na urzywki wymieniałem chyba ze 4 razy i tak samo bylo albo trochę lepiej.. Także lepiej zostawic to fachowcom.. I od tamtej pory spokuj nic sie nie dzieje.