Cześć,
Zbudowałem wcześniej elektryzator wykorzystując jakiś popularny schemat znaleziony w internecie (EP 4/93) i starą konwencjonalną cewkę zapłonową Bosha od Golfa III. Elektryzator do dziś sprawuje się świetnie i naszła mnie myśl, żeby wykonać kolejny taki projekt. Mam jednak 2 pytania.
Przeglądając alle... często widzę cewki zapłonowe pojedyncze (jedna cewka na każdą świecę). Szukając informacji w sieci o ich parametrach przeczytałem jedynie, że mogą generować nawet napięcie rzędu 40kV. Nie wiem natomiast nic o rezystancji uzwojeń tych cewek. Czy taka cewka nadałaby się do moich zastosowań?
Drugie pytanie dotyczy właśnie samej energii (napięcia ?) impulsu. Jak efektywnie mogę ją zwiększyć modyfikując ten zestaw (płytka poniżej). Chciałbym się również pozbyć przy tym ze schematu triaka TIC206D ze względu na jego dostępność. Czy wystarczy tutaj wymiana transformatorka na taki z większym przełożeniem?

Zbudowałem wcześniej elektryzator wykorzystując jakiś popularny schemat znaleziony w internecie (EP 4/93) i starą konwencjonalną cewkę zapłonową Bosha od Golfa III. Elektryzator do dziś sprawuje się świetnie i naszła mnie myśl, żeby wykonać kolejny taki projekt. Mam jednak 2 pytania.
Przeglądając alle... często widzę cewki zapłonowe pojedyncze (jedna cewka na każdą świecę). Szukając informacji w sieci o ich parametrach przeczytałem jedynie, że mogą generować nawet napięcie rzędu 40kV. Nie wiem natomiast nic o rezystancji uzwojeń tych cewek. Czy taka cewka nadałaby się do moich zastosowań?
Drugie pytanie dotyczy właśnie samej energii (napięcia ?) impulsu. Jak efektywnie mogę ją zwiększyć modyfikując ten zestaw (płytka poniżej). Chciałbym się również pozbyć przy tym ze schematu triaka TIC206D ze względu na jego dostępność. Czy wystarczy tutaj wymiana transformatorka na taki z większym przełożeniem?
