Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat \Seicento - Fiat Seicento 899 cm3 -problem z uruchimienie silnika

Saper 18 06 Maj 2014 22:47 6570 11
  • #1 06 Maj 2014 22:47
    Saper 18
    Poziom 18  

    Mam problem z fiatem Seicento 900, rocznik 1998, przebieg 140tys. km.

    Problem pojawia się od 2 tygodni nie zawsze ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku również. Podczas próby uruchomienia auta rozrusznik kręci normalnie, silnik próje za 3 lub 4 razem prawie już zapalić ale bez skutku dopiero za 7,8 razem się udaje, a czasami zapali za 1 razem.
    Po zdemontowaniu świece są mokre kontrolka wtrysku po odpaleniu gaśnie.Świece wymienione, przewody wysokiego napięcia też.

    Ciśnie na wtrysku 1.1 bar , po zamknięciu odpływu wzrasta do 2,5bara. Rezystancja czujnik położenia wału korbowego 653Ω , rezystancja czujnie temp. cieczy chłodzącej w normie, rezystancja cewek zapłonowych tez w normach, rezystancja przepływomierz też ok.

    Gdzie szukać przyczyny?

    3 11
  • Texa Poland
  • #2 06 Maj 2014 22:51
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Maj 2014 23:06
    Saper 18
    Poziom 18  

    Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury
    zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??

    1
  • #4 06 Maj 2014 23:14
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • Texa Poland
  • #5 06 Maj 2014 23:22
    Saper 18
    Poziom 18  

    Płynu chłodniczego nie ubyło, na świecach ewidentnie było czuć benzynę, co prawda zapałek nie miałem ale może to i dobrze;-) A jeszcze jedno jest chyba rozszczelniony bak bo właścicielka tankuje go zawsze tylko poniżej połowy pojemności zbiornika.

    0
  • #6 06 Maj 2014 23:27
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Maj 2014 11:03
    Saper 18
    Poziom 18  

    Oring pod wtryskiwacze ok, membrana regulatora ciśnienie tez ok, przelew drożny, ja auto odpali to chodzi prawidłowo nie dławi się ani nie przerywa.

    0
  • #8 07 Maj 2014 11:23
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Odstęp czujnika wału od koronki?? Jest 1mm???

    0
  • #9 07 Maj 2014 13:43
    Saper 18
    Poziom 18  

    Odległość czujnik od koła zachowana.

    0
  • #10 07 Maj 2014 21:32
    chomik106
    Poziom 17  

    Sprawdż powrót paliwa jest drożny,zapodaj na krótko do bańki.Kiedyś walczyłem z SC900 okazało się właśnie to,a jazda była dobra.

    0
  • #11 07 Maj 2014 23:19
    Saper 18
    Poziom 18  

    Drożność przewodu sprawdzałem ale jeszcze się upewnię, wrzucam zrzuty ekranu z programu iaw scan ( przy prawidłowej pracy na zimnym silniku i ciepłym) błędów na silniku żadnych nie wykrył, poza testem przekaźnika pomocniczego ( którego nie potrafię zlokalizować ?).
    Fiat \Seicento - Fiat Seicento 899 cm3 -problem z uruchimienie silnika Fiat \Seicento - Fiat Seicento 899 cm3 -problem z uruchimienie silnika Fiat \Seicento - Fiat Seicento 899 cm3 -problem z uruchimienie silnika

    Może ktoś zauważy co czego ja nie widzę?

    0
  • #12 13 Cze 2014 10:22
    sandamiano
    Poziom 28  

    Lambda pokazuje za niską wartość powinna być chyba 0.98-1.02 czyli w okolicach jedności. Jeżeli masz swój interfejs zrób diagnozę programem IAW ECU SCAN 2 . Tam podejrzysz więcej parametrów czy sonda pracuje odpowiednio itp.

    0