Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ARM - zestaw dla początkującego

07 Maj 2014 13:25 3606 26
  • Poziom 10  
    Witam

W technikum pisaliśmy programy w asemblerze używając symulatora jagoda. W końcu nadszedł czas by spróbować napisać program bezpośrednio pod mikrokontroler. Wybrałem język C ponieważ także w technikum oraz w wolnym czasie piszę programy w C/C++ na PC. Przejrzałem trochę elektrodę i Interenet, wiem że chcę spróbować z ARMami - chcę iść z duchem czasu :). Rozpocząłem poszukiwanie modułu, który oferowałby ethernet, wyświetlacz LCD, USB. Wiem, że można zacząć od płytki z mikrokontrolerem, ale kupowanie na raty drogo wychodzi. Na aledrogo znalazłem zestaw, ale nie mogę podać linku bo jestem początkujący na elektrodzie i nie pozwala go wstawić, dlatego podaję hasło zestaw-lpc1768-mini-dk2-z-wyswietlaczem-lcd-2-8
    Czy warto ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 39  
    Może i warto, ale ja osobiście wybrał bym zestaw z Cortex M4 - STM32F429 DISCO.
    Ma lepiej podłączony wyświetlacz, wbudowany programator/debugger (bardzo przydatne) i większe możliwości sprzętowe (jest o niebo wydajniejszy).

Zrobienie podobnej konstrukcji jak https://www.youtube.com/watch?v=0ETyFmAMFjY (ten akurat model jest na mniejszym bracie STM32F407 DISCOVERY) ..jest na STM32F429-DISCO możliwe, a na LPC1768 - nie ma szans (brak sprzętowego wspomagania wyświetlacza).
  • Poziom 10  
    Znalazłem na aledrogo stm32f429i-discovery-disco troszkę droższe niż ten, który podałem. Patrząc w opis nie widzę ethernetu. To co podałeś ma ethernet ?
  • Poziom 39  
    Niestety nie ma (wyprowadzonego). Można sobie dorobić, ale chyba lekko konfliktuje z wyświetlaczem w trybie FSMC.