Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H GTC - Silnik szarpie, warczy, cieknie olej...

mlpnko 07 May 2014 13:43 29064 16
    mlpnko
    Level 9  
    Witam serdecznie, jestem początkującym więc proszę o wyrozumiałość... z góry bardzo dziękuję.

Posiadam Opla Astrę H GTC 1.6 16V 116KM, przebieg 100tys. km. kod silnika Z16XER

Mam 3 problemy w samochodzie, dokładnie opiszę poniżej:

1. Szarpie przy przyspieszaniu na 2 biegu
    Witam, od jakiegoś czasu szarpie mi samochodem przy przyspieszaniu na 2 biegu, są to bardzo, ale to bardzo leciutkie szarpnięcia prawie nieodczuwalne, ale jednak są... sprawa wygląda tak, że ruszam z jedynki przyspieszam wszystko jest ok płynnie, elegancko przyspiesza samochód po czym wrzucam na dwójkę i przy przyspieszaniu zaczyna tak jakby leciutko szarpać, na następnych biegach jest idealnie, co to może być? Z góry dzięki za pomoc

2. Warczenie przy 2,7-3,5 tys. obrotów silnika
    Sprawa wygląda tak, że jak już rozpędzę samochód i wrzucę 5 bieg i obroty na 5 biegu są w granicach 2,7 - 3,5 tys to silnik mocno warczy przynajmniej wydaje mi się że to odgłos z silnika... jak już obroty są powyżej 3,5 to ustępuje i już jest normalny odgłos silnika...może jakieś koło przy rozrządzie? może przy alternatorze? może łożyska w kołach? ale chyba jak łożyska to by cały czas głośno warczało i nie ustępowało? co to może być? Z góry dzięki za pomoc

3. Cieknie olej silnikowy
    Zauważyłem, że cieknie mi olej obok złączki elastycznej tłumika, z tego co się orientuje jest to wyciek z dolnej części silnika, na fotkach zaznaczyłem czerwonym kółkiem gdzie dokładnie jest ten wyciek. Jaka może być przyczyna tego wycieku i co jest do wymiany? może jakaś uszczelka puściła? ogólnie to jest bardziej takie jakby pocenie... jak zaparkuje auto do garażu na noc to jak wstaję rano nie ma żadnej plamy na ziemi... na bagnecie nic nie ubywa...

fotki: