Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Viessmann Vitorond 111 - piec nie zasysa paliwa ze zbiornika

08 Maj 2014 00:25 3414 5
  • Poziom 2  
    Witam, jestem użytkownikiem Viessmann'a Vitorond 111 ze sterownikiem Vitotronic 100 KC4. Dzisiaj zatankowałem zbiornik olejem (nie był pusty, dolałem 300 l.). Ustawiłem temperaturę na wyższą i po ok. 40 minutach grzejniki były zimne. Sprawdziłem o co chodzi i okazało się, że gość tankujący zbiornik przetrącił dźwignię na przyłączu rurek na zbiorniku (taka czerwona, która zawsze jest pionowo). Na sterowniku wyskoczył błąd D1. Zacząłem odpowietrzać filtr paliwa i wymuszać włączenie się palnika (pomarańczowy przycisk) ale nic to nie dało. Okazało się, że paliwo ze zbiornika w ogóle nie jest zasysane do pieca, zakładam że przez tą zamkniętą dźwignię. Odpowietrzanie filterka nic nie dało. Piec pochodzi ze 3 minuty i wyskakuje ten błąd D1 (info o awarii palnika). Czy może ktoś pomóc i przynajmniej naprowadzić co jest nie tak i jak ten problem rozwiązać? Z góry dzięki.
  • Poziom 8  
    1.Czy palnik działa czy się blokuje? instalacja jednorurowa czy dwu ?
    2. może masz uszkodzony zespół poboru oleju opałowego?
    3. Sprawdź w miarę możliwości filtr czy jest zalany olejem.
    4. Spróbuj jeżeli możesz odłączyć zasilanie i podpiąć gdzieś indziej (inne gniazdo zasilające)
    5. Nie musi być to awaria palnika bo w piecach kondensacyjnych awaria palnika jest oznaczona F4.
  • Poziom 2  
    zombi1555 napisał:
    1.Czy palnik działa czy się blokuje? instalacja jednorurowa czy dwu ?
    2. może masz uszkodzony zespół poboru oleju opałowego?
    3. Sprawdź w miarę możliwości filtr czy jest zalany olejem.
    4. Spróbuj jeżeli możesz odłączyć zasilanie i podpiąć gdzieś indziej (inne gniazdo zasilające)
    5. Nie musi być to awaria palnika bo w piecach kondensacyjnych awaria palnika jest oznaczona F4.


    już Ci odpowiadam:
    1. Palnik się włącza (wymuszam przyciskiem na środku klapy przedniej) a po chwili gaśnie,
    2. zespół poboru olejowego - nie wiem, trudno to pewnie stwierdzić
    3. filtr był zalany olejem, odkreciłem go, odpowietrzyłem i po tym nie ściągał oleju,
    4. podpinałem zasilanie do innego gniazda,
    5. tak też wyczytałem na forum.
    ale:

    zastosowałem trick z innego wpisu, żeby zasilić olej z innego naczynia mniej więcej na wysokości palnika i poszło, filtr się napełnił. przełożyłem wężyk z powrotem do zbiornika, włączyłem i... załapał ale przy tym wydaje dziwne odgłosy i nie wiem co to jest, wyłączyłem go narazie bo nie wiem o co chodzi...

    Dodano po 55 [sekundy]:

    zombi1555, zakładam że to może być powietrze z układu wypychane, ale nie mam pewności. Czy coś ci przychodzi do głowy?
  • Poziom 8  
    Najprawdopodobniej masz zapowietrzony układu zasilania paliwem. Spróbuj go odpowietrzyć. Wykręć wężyk doprowadzajcąy paliwo i spuszczaj tak po 1/2 litra (wężyk musi być zanurzony żeby nie ciągło powietrza i tak parę razy potem podłącz wężyk do pompy i załącz z powrotem.
  • Poziom 2  
    Witajcie,
    Dzięki za pomoc. Pięć juz działa i juz piszeę co zrobilem:znalazłem wpis na forum, żeby wyjąć wężyk ssący ze zbiornika i podać olej z innego pojemnika w pozycji położenia palnika. Olej zassalo, filtr się napełnił, pięć ruszył. Na początku coś tam "strzykalo" ale zacząłem odpowietrzac filtr i pracuje jak należy - przynajmniej tak myślę. Dajcie znać czy takie rozwiązanie nie jest drastyczne i czy mogę je stosować w przyszłości - trochę mnie przeraził te początkowe odgłosy. Z góry dzięki.
  • Poziom 8  
    Miałeś zapowietrzony układ paliwowy ;) Podobnie podawałem ci ja ;) "Wykręć wężyk doprowadzajcąy paliwo i spuszczaj tak po 1/2 litra (wężyk musi być zanurzony żeby nie ciągło powietrza i tak parę razy potem podłącz wężyk do pompy i załącz z powrotem." chodziło o to zeby w koncu zassało olej wywalając powietrze ;) teraz musisz jeszcze pare razy go odpowietrzać (regularnie) i problem naprawiony;)