Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt Casablanca Skoda

pepe_234 13 Kwi 2005 12:18 1376 6
  • #1 13 Kwi 2005 12:18
    pepe_234
    Poziom 10  

    Mam problem z wymienionym radiem. Zamonotowane jest firmowo w Skodzie Felicii LXI 1.3 MPi. Radio wylacza się samoczynnie. Dzieje się tak szczegolnie podczas zmniejszania obrotow (przy skrzyzowaniu) lub przy zwiekszaniu glosnosci. Natomiast podczas szybkiej jazdy na wysokich obrotach radio dziala bez zarzutu PROSZE O POMOC

    0 6
  • #2 13 Kwi 2005 15:16
    djlj24
    Spec od car audio

    Sprawdź dokładnie zasilanie radia - szczególnie masę.

    0
  • #3 13 Kwi 2005 15:21
    SlaweK
    Poziom 43  

    A czy częsciej tak się dzieje jak jedziesz z włączonymi światłami ? Jeśli tak to by znaczyło że siada Ci powoli akumulator. Miałem kiedyś w Polonezie Blaupunkta Parisa który w taki sam sposób pokazywał mi kiedy będę miał kłopot z zapaleniem auta. Podobną sytuację widziałem w Oplu Corsie z radiem SC201.

    SławeK

    0
  • #4 13 Kwi 2005 22:57
    pepe_234
    Poziom 10  

    Zauwazylem ze czesciej dzieje sie jak uzywam kasety. W zasadzie nie jezdze samochodem jak jest jasno, wiec caly czas uzywam swiatel. Jesli macie pomysly co mam zrobic, sprawdzic itd, to piszcie jak to zrobic krok po kroku, bo jestem w tym zupelnie lewy.

    0
  • #5 13 Kwi 2005 23:37
    SlaweK
    Poziom 43  

    A nie masz kłopotów z zapalniem auta czasem ?
    Proponuję Ci albo prostym miernikiem zmierzyć napięcie na akumulatorze jak radio się wyłącza bez zapalonego silnika a potem z silnikiem i na światłach, na wolnych obrotach a potem na trochę wyższych obrotach. Te proste pomiary pozwolą nam stwierdzić czy nie masz problemu z alternatorem i ładowaniem akumulatora. Zrobi to też każdy elektryk samochodowy. Wystarczy prosty miernik za kilkanaście złotych. Możesz też kupić prosty gadget z kilkoma diodami święcącymi pokazujący napięcie w instalacji który wkłada się do gniazdka zapalniczki.

    A są radia mniej i bardziej wrażliwe na napięcie zasilające. Możesz też podładować przez dzień akumulator i zobaczyć czy problem na krótki czas nie zniknie.
    Warto przyjrzeć się bezpiecznikom w aucie, czasem któryś niełączy bo zaśniedział i też tak będzie się działo, szczególnie ten który zasila radio.
    Poza tym może oczywiście być jeszcze wiele przyczyn ale pomyśl trochę i może jakoś razem dojdziemy do przyczyny. To co opisałem to najpierw. Potem trzeba bedzie radio oddać specjaliście żeby poćwiczył je na zasilaczu warsztatowym.

    Jak używasz magnetofonu to pobór prądu jest większy, silnik trochę ciągnie, i pewnie też sie tak dzieje jak słuchasz głośniej, to by wskazywało na usterkę jak wyżej.

    SławeK

    0
  • #6 13 Kwi 2005 23:41
    Art GSM
    Poziom 12  

    no tak

    Podobał się wykład ? ;)Czasem laikowi trzeba wyjaśnić. Swoją żonę też musiałem nauczyć gospodarować prądem w aucie bo włączała wszystko co się da na krótkich podjazdach a potem się dziwiła że nie może zapalić. A Ty mógłbyś się powstrzymać przed nabijaniem sobie postów takimi komentarzami bo tylko zaśmiecają forum. <SławeK>

    0
  • #7 14 Kwi 2005 14:36
    pepe_234
    Poziom 10  

    Z zapalaniem nie mam zadnych problemow. Podczas jazdy tez nic sie nie dzieje. Jedyny problem to to radio...

    0
  Szukaj w 5mln produktów