Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran 2005r 2.0 136 koni - Przegasa na wolnych obrotach po lekkim rozgrzaniu

Pati 08 Maj 2014 08:45 2502 22
  • #1 08 Maj 2014 08:45
    Pati
    Poziom 27  

    Witam! Widziałem wiele wątków w internecie na temat tej przypadłości ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania, a wszelkie sugestie już próbowałem realizować więc opisze problem.

    Klient kupił auto które właśnie tak kulało tzn jak się rozgrzeje do około 40stC to spalanie drastycznie spada do poziomu np 0,1l/h tak samo dawka w VCDS podaje około 1,3 mg/suw i się waha spalanie w VCDS również waha się od 0,00 do 0,20 bo tylko taką ma rozdzielczość wyświetlania. Powiedziano mu że to dwumas wiec kupił wymienił dwumas i nic. Sprawdziłem ciśnienie z pompy w baku to daje 0,5 bara, zatkałem powrót manometrem (bo nie wiem gdzie jest króciec pomiarowy dla pompy tandemowej) i momentalnie pompa tandem nabija 4bary w powrót więc domniemam że jest dobrze. Dla pewności jeszcze przytykałem powrót aby zgromadzić ciśnienie w pompie podczas pracy i silnik dalej kuleje tak samo więc opcje ciśnienia na pompki sobie wykluczyłem. Następnie zasugerowany możliwościami zmiany oprogramowania w celu poprawy pracy wysłałem plik który był oryginalny do poprawki odpalania na ciepło i pod kątem podniesienia dawki dla biegu jałowego, lecz nic to nie dało (tylko odpalanie się "zrobiło"). Stwierdziłem, że może wymienię cały komputer silnika lecz nic to nie dało założyłem inny na "chwile" i identyczna sytuacja i parametry.

    Praca silnika dochodzi do siebie jak wzrośnie zapotrzebowanie na prąd np grzanie tylnej szyby + światła praktycznie uspokaja całą sytuację spalanie rośnie do 0,3-04l/h, lecz po pewnym czasie zdarza mu się że wejdzie na obroty ok 1100 i tak trzyma. Nawet jak potem wyłączę wszystkie odbiorniki to jest na wysokich i kuleje. Dopiero po restarcie stacyjką znowu jest na wolnych. Ktoś ma jakieś koncepcje? Pozdrawiam!

    0 22
  • #2 08 Maj 2014 08:50
    Piasek80
    Poziom 28  

    A EGR go nie dławi ?? Może zaasfaltowany na otwartym...

    0
  • #3 08 Maj 2014 09:02
    Pati
    Poziom 27  

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic961932.html

    tutaj jest podobny temat i objawy, ale dał screena z dawką na obrotach i jest w normie prawie 5mg. U mnie jest nieraz nawet 0,0 a do 2,0 to nawet nie dochodzi na obrotach. Dopiero odbiorniki prądu podniosą do 2,3 około i chodzi normalnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a z tym EGR to właśnie zobaczę. Może go zatkam na stałe. chyba powinno mu pomóc jak coś. Tylko czy to by mogło powodować taką niską dawkę paliwa? Bo tu jest pewnie problem. On po prostu daje za małą dawkę na podtrzymanie obrotów a jak już przygasa i spada z obrotów to mu zwiększa ratując go od zgaśnięcia i tak w kółko.

    Dodano po 3 [minuty]:

    U tego kolegi z linka okazało się że to wina dwumasy.

    0
  • #5 08 Maj 2014 10:08
    Piasek80
    Poziom 28  

    Pati napisał:
    a z tym EGR to właśnie zobaczę. Może go zatkam na stałe. chyba powinno mu pomóc jak coś.

    W żadnym wypadku bo będziesz miał później dopiero cyrki z ogarnięciem problemu.
    Rozbierz, wyczyść, złóż

    Czy auto posiada DPF ?

    0
  • #6 08 Maj 2014 10:21
    Pati
    Poziom 27  

    To jest AZV to niby nie ma ;)

    Dodano po 7 [minuty]:

    lukash3 napisał:
    Może załącznik coś pomoże:



    O proszę to jest chyba jakieś serum na ten problem. Tylko nie rozumiem jednej rzeczy czy trzeba zmienić program, czy jest tu napisane że gdyby nie dało się zmianą programu to wtedy trzeba to wykonać (ta regulację mechaniczną?) Jak programem to ma ktoś może dostęp do tego programu?

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Maj 2014 10:24
    lukash3
    Poziom 15  

    No oprogramowanie pewnie da się wgrać w serwisie przez VAS-a i o to najprawdopodobniej chodziło.

    0
  • #8 08 Maj 2014 16:19
    Pati
    Poziom 27  

    Oprogramowanie mogę wgrać tylko skąd je wziąć ;)

    0
  • #9 08 Maj 2014 18:06
    lukash3
    Poziom 15  

    Poszukaj VW Flash DVD - nie wiem, może tam będzie taki soft. Ale to i tak do wgrania przez VAS-a pewnie.

    0
  • #10 08 Maj 2014 20:45
    Pati
    Poziom 27  

    lukash3 napisał:
    Poszukaj VW Flash DVD - nie wiem, może tam będzie taki soft. Ale to i tak do wgrania przez VAS-a pewnie.


    A wsad do wgrania przez Vasa różni się od tego do wgrania przez Galetto itp? ;)


    lukash3 napisał:
    Może załącznik coś pomoże:


    Tutaj kolego tym załącznikiem bardzo mi pomogłeś. Nie wiem dalej jak to się dzieje, ze ta dawka się tak róznicuje podczas zmiany przesunięcia tych wałków bo nawet nie widziąłem jak tam wygląda pod czapką ale jest teraz ok.

    Problem pozostał jednak i dotyczy czego innego widocznie a mianowicie czasami wchodzi na wysokie obroty co sterownik robi specjalnie. Załanczam screena tam gdzie teraz jest zero wskakuje jedynka i obroty wchodzą na 1050. Po resecie stacyjki dochodzi do siebie pokazuje się tu zero i znowu po czasie zeświruje.

    Od czego on specjalnie podwyższa te obroty? Wiem, że np gdy nie widzi pedału przyśpieszenia to podwyższa robiły tak na pewno passaty 1,9 np jak zamokły kostki w podszybiu co było częsą przyczyną ale wtedy nie reagował na pedał gazu.

    VW Touran 2005r 2.0 136 koni - Przegasa na wolnych obrotach po lekkim rozgrzaniu

    0
  • #11 09 Maj 2014 14:13
    Pati
    Poziom 27  

    Z tego co wyczytałem w necie to jest to znacznik podnoszący obroty z uwagi na niskie ładowanie alternatora. Trzeba sprawdzić alternator, połączenia więc tak zrobię. Ogólnie widać po instalacji i żarówkach że mocno to wszystko mruży,


    Jest jeszcze jeden Problem z tm silnikiem - masakrra. A mianowicie bardzo głośno i szarpiąc gaśnie. Sprzęgło dwumasa nowa. Klapa wlotu kolektora działa i o dziwo jak zgaszę go nie stacyjką tylko samą klapą z VCDS-a to gaśnie bardzo ładnie. Wygląda to tak jakby za szybko miał odcinane wtryski względem klapy. Nie wiem czy to da się jakoś poprawić czy nie czy to już wynika tylko i wyłącznie ze sterownika ECU i jego oprogramowania. Pozdrawiam!

    0
  • #12 09 Maj 2014 15:19
    damdam

    Poziom 33  

    w kodowaniu Bordnetz wyłącz Load Management, jeżeli przestanie świrować, winny alternator.

    1
  • #13 09 Maj 2014 21:19
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 09 Maj 2014 21:28
    dafit906
    Poziom 26  

    Ale taki sam problem byl w starym VW jak i w nowym - mierz DOKŁADNIE alternator - on jest winowajcą lub polaczenia miedzy nim a ECU

    0
  • #15 09 Maj 2014 22:15
    marek29
    Poziom 14  

    Kolego ,możesz robić to co koledzy napisali wcześniej ale...
    W tym silniku to brak paliwa!! Miałem parę takich przypadków.
    W ECU nie masz błędów ,tak?
    Jeżeli masz taką możliwość ,to podlacz "trójnik" w zasilaniu paliwa z manometrem.
    Ciśnienie musisz mieć w okolicach 5-7bar.
    W PD to norma,w touranie to standart.
    1.Obejrzyj filtr paliwa ,jak jest czarny to uszczelnienia pompek.
    2.Wyjmij "smoka" -wyczyść.
    3.Sprawdź pompę w baku-często po nagrzaniu nie dobija nawet 1 bara.
    4.Jak w/w sprawne ,to pompa "podwójna" podciśnienie + paliwo ,wymiana ,albo czyszczenie.

    Generalnie objaw jest taki że po rozgrzaniu i "przegazówce" silnik spada do 200-400obr ,lub gaśnie i ciężko odpalić.



    '

    0
  • #16 09 Maj 2014 22:28
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Podnieś pokrywkę i zobacz od czego sa wtryski, wygląda jak by dostawał za dużo paliwa, dlatego tak zaniża dawkę.

    Dawka paliwa jest ZA DUŻA.

    Przestaw mu synchronizacje na -5 stopni i zamaskujesz problem a dawka podskoczy, jeśli tak się stanie, załóż mu inne, pewne wtryski.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Pati napisał:
    daje za małą dawkę na podtrzymanie obrotów a jak już przygasa i spada z obrotów to mu zwiększa ratując go od zgaśnięcia i tak w kółko


    Daje za duża, rosną obroty, odcina paliwo obroty spadają do 850 i podaje, ale obroty rosną, więc uznaje że podał za dużo i znowu zaniża dlatego widzisz 0, wiec albo leją wtryski albo nie są od tego silnika, lub też ewentualnie regenerowane z alledrogo.

    Jak obciązysz go odbiornikami, wtedy tą duża ilość paliwa, kompensuje obciążenie silnika, i dlatego dawka jakby rośnie, ale to jest odwrotnie proporcjonalne, czym mniej pokazuje tym rzeczywiście podaje więcej.

    0
  • #17 10 Maj 2014 06:44
    lukash3
    Poziom 15  

    Pati napisał:
    lukash3 napisał:
    Poszukaj VW Flash DVD - nie wiem, może tam będzie taki soft. Ale to i tak do wgrania przez VAS-a pewnie.


    A wsad do wgrania przez Vasa różni się od tego do wgrania przez Galetto itp? ;)



    Chyba format inny i pliki *.sgo - ale pewny nie jestem na 100% :)

    0
  • #18 10 Maj 2014 08:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    To nie ma sensu, podkladał drugi sterownik i to nie to.

    Pati nie kombinuj nic nie wygrywaj, soft masz oryginalny to go zostaw.

    0
  • #19 10 Maj 2014 08:48
    lukash3
    Poziom 15  

    Ja tylko odpowiadam na pytanie ;) Jeśli wyjdzie, że altek dobry, i po wyłączeniu load managament nic się nie zmienia to trzeba szukać gdzie indziej. Zobaczymy jakie będą rezultaty.

    0
  • #20 10 Maj 2014 10:53
    Pati
    Poziom 27  

    lukash3 napisał:
    Ja tylko odpowiadam na pytanie ;) Jeśli wyjdzie, że altek dobry, i po wyłączeniu load managament nic się nie zmienia to trzeba szukać gdzie indziej. Zobaczymy jakie będą rezultaty.


    O co chodzi co to ten leader mangament i altek?

    Ogólnie to jednak po tej regulacji o minimetr słychać mocno teraz spalanie chyba wyprzedzenie zapłonu da się to jakoś wyeliminować?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zastanawia mnie tylko to czy rzeczywiście nie można programem podniesc mu dawki skoro jak podłącze parę odbiorników to sobie zwiększy i jest ok

    0
  • #21 10 Maj 2014 12:27
    lukash3
    Poziom 15  

    Load management - to co kolega @damdam pisał - można wyłączyć w kodowaniu Bordnetz co wykluczy altek - czyli alternator.

    0
  • #22 10 Maj 2014 16:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Pati napisał:
    programem podniesc mu dawki


    Umiesz czytać ze zrozumieniem? Chcesz jeszcze bardziej podnieść dawkę mimo że już jest za duża?

    0
  • #23 10 Maj 2014 17:53
    Pati
    Poziom 27  

    domex32 napisał:
    Pati napisał:
    programem podniesc mu dawki


    Umiesz czytać ze zrozumieniem? Chcesz jeszcze bardziej podnieść dawkę mimo że już jest za duża?


    Dawka jest za mała gaśnie.

    Ale temat opanowany bałagan był przy rozrządzie i alternator wymieniony. na 99,9% wszystko będzie już ok.

    0