Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Telefon stacjonarny - Kłopoty z telefonem z sieci kablowej

09 May 2014 21:54 2088 5
  • Level 2  
    Witam,

    zarejestrowałem się tutaj, bo widzę, że to Forum jest bardzo fachowe i merytoryczne. Może ktoś będzie mógł pomóc, doradzić.
    Miałem do tej pory telefon stacjonarny z telekomunikacji Orange - jedno gniazdko było w kuchni, drugie w przedpokoju, trzecie w moim pokoju ( służyło kiedyś do usługi neostrady).
    Postanowiłem przejść do sieci, która w moim bloku dostarcza telewizję kablową oraz internet.
    W moim pokoju jest dociągnięty kabel tej sieci, który dostarcza internet, podłączony jest do modemu w moim pokoju.
    Przyszli panowie zamontować mi telefon - jedną końcówkę kabelka włożyli do gniazdka w moim pokoju, drugą podłączyli do modemu.
    Efekt jest taki, że telefon dzwoni mi tylko w przedpokoju, w kuchni nie działa (sygnał zajęty).
    Zawsze działały oba telefony.
    Jednocześnie z gniazdka w przedpokoju odpięli mi jeden z kabelków, wydaje mi sie, że ten od telekomunikacji. Obok gniazdka w przedpokoju jest cała skrzynka,gdzie idą wszystkie kable w bloku.

    Nie rozumiem, dlaczego teraz działa mi tylko telefon w przedpokoju, a nie oba,jak było do dawniej. Co mam zrobić, by działały oba? Czy to wina odpiętego kabelka?
    Cięzko mi opisać dokładny przebieg kabli w mieszkaniu, bo kable w przedpokoju idące z kuchni i od mojego pokoju są zabudowane panelami ściennymi.
    Moderated By Tracer2:

    Słowo "problem,kłopoty, ect." w tytule jest zakazane. Regulamin !!

    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • LegrandLegrand
  • Level 2  
    Multimedia Polska Południe.

    Sytuacja wyglądała tak, że ja się pytałem, czy będą działać dwa telefony, powiedzieli, że tak. Potem podłączyli kabelek do modemu i telefon zadziałał tylko jeden i powiedzieli, że ten drugi muszę sobie podłączyć we własnym zakresie.

    Mojej mamy w trakcie instalacji nie było w domu. Wczoraj mama pojechała do ich biura i powiedzieli, że ja zdecydowałem, że chcę mieć telefon w przedpokoju, co nie jest prawdą, bo chciałem mieć dwa telefony. Teraz twierdzą, że mogą mi podłączyć ten drugi za odpłatnością 49 zł!
    Warto zauważyć, że tak naprawdę nie instalowali mi ani jednego telefonu, bo kabel z gniazdkiem leżał koło modemu, oni tylko jedną końcówkę mojego kabelka włożyli do gniazdka a drugą do modemu.

    Było ich dwóch, tych techników, jeden coś robił w komputerze, coś na stronie, a drugi rozsiadł się na kanapie.
  • Landline phones specialist
    Proszę sobie kupić rozgałęznik telefoniczny oraz i przedłużacz, albo przewód telefoniczny i podłączyć we wlasnym zakresie.Wyjdzie taniej , a i wiedza się poszerzy.
  • Level 34  
    Najlepiej jest zmienić dostawcę/ Multimedia Polska Południe/ multimediów .Użytkownik nie może być karany przez dostawcę usług, i sam uzupełniać instalację telefonów -tym bardziej ,ze przed "usprawnieniem" była czynna i sprawna .
  • Level 38  
    Aby było jak dawniej trzeba by odłączyć się od sieci Orange w taki sposób aby połączenie między twoim pokojem i przedpokojem i kuchnią zostały zachowane.
    Te trzy miejsca należy w jednym punkcie odizolować od sieci Orange i połączyć w twoim pokoju z siecią nowego operatora. Jak nie potrafisz zrobić tego sam może masz znajomego biegłego w kabelkach.
    Pisz co ustaliłeś.
    Przydały by się zdjęcia wszystkich gniazd i miejsca rozłączenia.